return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 
Hjälp, ska köpa dj-utrustning! (pg. 8)
View this Thread in Original format
Vizay
jag har dom där CD-spelarna. Dom må vara funktionsfattiga jämfört med pioneers stora spelare men fan vad underbara dom är ändå! :)
wowsa
hehe låter bra ... va ska man me alla funktioner lixom iaf :P

mer kommentarer :D
Vizay
jag är lite av samma åsikt, ju fler funktioner desto större möjlighet att trasha mixen :p

dock gillar jag det faktumet att de större spelarna har otroligt exakta pitchranges. Möjligheten att kunna dra backspins kan jag vara utan men just pitchrangen är galet nice.
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by wowsa
Tänkte köpa dom här

http://www.recordcase.de/lshop,show...ischpulte_,.htm

och

http://www.recordcase.de/lshop,show...r_tabletop,.htm

som första gångs spelare samt mixer .... Va sägs :D

Lite skeptisk mot Behringer men jag antar den duger som hemmamixer...
Christian Ö.
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Lite skeptisk mot Behringer men jag antar den duger som hemmamixer...

Behringer i sig är ett rätt bra märke men när det kommer till DJ-saker så:nervous:
mr_fisken
quote:
hehe låter bra ... va ska man me alla funktioner lixom iaf :P

mer kommentarer :D

Har du tittat på cdj200? Bör väl finnas anledning till att den spelaren säljer som fan. Jag är asnöjd iaf och som vizay sa så finns det bra pitch (bättre än cdj 800 tex) 0.02 :)
Christian Ö.
quote:
Originally posted by mr_fisken
Har du tittat på cdj200? Bör väl finnas anledning till att den spelaren säljer som fan. Jag är asnöjd iaf och som vizay sa så finns det bra pitch (bättre än cdj 800 tex) 0.02 :)

+1, jag har också cdj-200 sen i vintras och är jävligt nöjd, smidig och väldigt snabb. Perfekt att ha hemma IMO och lätt att bära med sig om man spelar någonstans, värt att kolla upp den! vet dock inte hur begagnadmarknaden ser ut för jag antar att din budget inte tillåter nyköp av 200or.
wowsa
Har lagt ribban på 10-11 lappar :D

Va ska jag köpa..Kom med förslag :D
mr_fisken
quote:
Har lagt ribban på 10-11 lappar :D

Va ska jag köpa..Kom med förslag :D

2 x Pioneer CDJ200 = 9000kr (recordcase.de)
1 x Numark DXM06 = 2100kr (Thomann.de)

En fungerande bra nubörjarutrustning
Christian Ö.
quote:
Originally posted by mr_fisken
2 x Pioneer CDJ200 = 9000kr (recordcase.de)
1 x Numark DXM06 = 2100kr (Thomann.de)

En fungerande bra nubörjarutrustning

Jag skulle inte kalla det nybörjarutrustning direkt:P (kanske för att jag själv i prinsip har samma:D) Nej men ärligt, det där är en rikgit bra kombination som du inte kommer behöva uppgradera på ett bra tag, förutom mixern då men numarks "digitala" serie är faktiskt väldigt väldigt prisvärd.
Men du MÅSTE ha lurar, det är en enorm skillnad mellan riktiga och några "no-name", se det som en del av utrustningen och slå ut det på en längre tid så är det faktiskt inte så dyrt trots att det kan kännas dyrt för att bara va "lurar(!)". Jag kommer själv ihåg att jag tyckte att det var vansinne att lägga så mycket på just ett par "lurar(!)":)

SteveTranz4ever
Det är värt pengarna för att få lite kvallitet... annars står du där om ett halvår och svär dig själv över att du itne offrade lite mer stålars!
mr_fisken
och köper du pioneer vet du att du lätt kan sälja om du vill uppgradera i framtiden
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 
Privacy Statement