return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24 
Hjälp, ska köpa dj-utrustning! (pg. 16)
View this Thread in Original format
jofawe
quote:
Originally posted by Christian Ö.
hehe skojja bara:) Om du inte har onödigt mycket pengar att slösa så är det bara onödigt att köpa cdj-1000 om du bara ska ha dem hemma. Cdj-800 funkar alldeles utmärkt och är mycket mycket mer prisvärd än 1000.

med tanke på vad 1000 spelaren kostar kan man ju köpa ytterligare en 800 å ändå inte gå över så mycket :)

Spelade på 800:n i vår hytt på kryssningen, men jag tyckte den var lite.. plastig.. iallafall jämnfört med en denon s1000, som dessutom är billigare än 800:an
Laszlo
MK2-versionen av 800:an är allt annat än plastig. De har nyligen köpt in dem på sivans. De spelarna är kärlek. Å andra sidan är CDJ1000 MK3 :crazy:. Pioneer framför Denon alla dagar i veckan.
mr_fisken
quote:
Originally posted by jofawe
med tanke på vad 1000 spelaren kostar kan man ju köpa ytterligare en 800 å ändå inte gå över så mycket :)

Spelade på 800:n i vår hytt på kryssningen, men jag tyckte den var lite.. plastig.. iallafall jämnfört med en denon s1000, som dessutom är billigare än 800:an

spelade du på dom nyaste 800 MKll? Är ju lite skillnad mot den äldre även om jag inte kommer ihåg exakt vad.. hur som helst tycker jag inte den är plastig

Pionerr djm 400 = 4500kr
Pioneer 2xcdj200 = 9000kr
Sennheiser hd25sp = 1400kr (när jag köpte dom för typ 4år sedan)
KRK RP5 monitorer = 3800kr

= 18700

Ändå har man bara den minsta cdspelaren, minsta mixerna, minsta hörluren och minsta högtalaren (i respektive serie) och får punga ut massvis.. dock så är jag jäkligt nöjd, känns som en riktigt prisvärd uppsättning som kommer hålla rätt länge och som man enkelt kan sälja vid behov.
SteveTranz4ever
Kan säga att jag är ybernöjd med mina CDJ800mk2 !!!

Mycket bra köp imo!
jofawe
det var mk1:or som var på kryssen..
ser jag nu :)

Då kanske man ska slå till på mk2or då... vilken är skillnaden på dem?
SteveTranz4ever
quote:

Vet inte exakt men det är säkert men vissa funktioner & knappar har till + mk2 spelar CD-R med mp3 på... förmodligen finns det en del mekaniska uppdateringar och firware uppdateringar om det finns nåt sånt.

http://www.pioneer.se/se/products/4...0MK2/index.html
Jeremy H
quote:

Pioneers forum har bra stickys med alla dessa skillnader.
http://forums.pioneerdj.com/

Men de största skillnaderna är väl mp3-support, som Steve sa, och en platta som är mer lik cdj-1000mk2's platta än den gamla..

Tack för filmen förresten Steve!
Treo
Fick just hem mina nya Sennheiser HD25. Köpte från Thomann, smärtfri och snabb leverans, lurarna kom hem på fyra dagar efter att betalningen gått igenom. Första intrycket av lurarna ? Mycket bra ljud, om än väldigt basigt jämfört med mina gamla sony. Väldigt lätta lurar med, sitter som gjutna på huvet, ingen risk att dessa ramlar av.
Laszlo
Vem av er här har en DJM-400? Lite feedback om den...? Funderar på att slå till på en sådan i veckan. Är sjukt sugen på en DJM-800 eller A&H Xone62, men priset är lite för saftigt på dem. Vad som stör mig på 400:an är att den inte har send-return för externa effekter.
Treo
Jag kör djm-400. Är nöjd med den, funkar bra för mig, även om den naturligtvis inte kommer i närheten av en 800 i funktionalitet och finesser. Utmärkt ljudkvalitet dock, och känns _mycket_ modernare än t.ex. djm-600. Det jag saknar mest är ett hp/lp filter med ställbar cutoff. En begränsning ifall man vill använda den i större system är att den saknar xlr utgångar. Väldigt trevlig mixer för hemmabruk i alla fall.

Laszlo
Nu en idiotfråga, men vad är det för skillnad på XLR och RCA, förutom att XLR är jordat?

Hittade en annons på en DJM-800 som gick lös på 11 lök. Annonsen hade dock 2 månader på nacken. Ber till högre makter att snubben har kvar mixern...inte fått svar från honom ännu.
Treo
quote:
Originally posted by Laszlo
Nu en idiotfråga, men vad är det för skillnad på XLR och RCA, förutom att XLR är jordat?

Trepoliga xlr kontakter ger, om övrig utrustning medger detta, en balanserad audiosignal som är betydligt okänsligare för yttre störningar än vanliga sladdar med rca-kontakter. Hur det fungerar rent tekniskt finnas att läsa om i denna artikel. Sen är det ju en fördel att proffsutrustning (limiter / eq / delningsfilter eller vad man nu råkar ha efter mixern i signalkedjan) oftast har balanserade xlr ingångar så slipper man greja med adapters o skit.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24 
Privacy Statement