return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 
Hjälp, ska köpa dj-utrustning! (pg. 6)
View this Thread in Original format
mr_fisken
hehe en sån såg jag i fredags på nån tvärgata till flemminggatan där det finns en "turntable butik" som hade en sån i fönstret
Vizay
Akia: dynamiska mikrofoner är generellt sett bättre för sång i höga PA-miljöer.
En kondensatormikrofon klarar oftast av att ta in ljudet mer transparent och mer detaljerat :)
Tyvärr gör det också att membranet i den blir känsligare vilket gör den olämplig för scenmiljöer.
Akia
Tack för all hjälp jag fått angående mikrofoner! :gsmile: Det har rätat ut en hel del frågetecken (och skapat en del andra...:toothless ). Och okunskap är ju människans värsta fiende så - tack!
Akia
Jag kan få ett par nya Sennheiser HD 25 för 1750:- . Är det ett bra pris eller är det normalt?
Vizay
bra pris, men har du kollat från tyskland? jag fick mina helt nya för 1600 därifrån :)

www.thomann.de
www.recordcase.de
Akia
Ja, 1600 inkl. frakten! Jobbigt om det skulle vara något fel på dem bara och man måste skicka tillbaka.
mr_fisken
tänkte just beställa en djm 400

Någon som är intresserad av en Numark DXM06 mixer?
Braxen
quote:
Originally posted by mr_fisken
tänkte just beställa en djm 400

Någon som är intresserad av en Numark DXM06 mixer?


Jag byter rakt av mot min behringer :D
Jeremy H
quote:
Originally posted by mr_fisken
tänkte just beställa en djm 400

Någon som är intresserad av en Numark DXM06 mixer?

Det var väl inte längesen du köpte DXM06an? :)
Missnöjd?
SteveTranz4ever
Funderar på att byta ut min Numark DXM09... börjar upptäcka dess svageheter!
Vette fan vad man ska köpa istället... vill inte gärna lägga flera miljARRDER på en mixer!
Funderar på en DJM400 men den har bara 2 kanaler... men den är grymt fin!
Nästa steg är ju fan en 600a!

mr_fisken
quote:
Originally posted by Jeremy H
Det var väl inte längesen du köpte DXM06an? :)
Missnöjd?


Mja inte missnöjd, inte för att jag blivit pro på 6månader men den känns så plastig och jag avskyr 'spakarna' dom är för stora imo.
Vill ha lite roligare effekter (effektnörd javisst) så why not.

Jag beställde den för 1h sen iaf :D
mr_fisken
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Funderar på att byta ut min Numark DXM09... börjar upptäcka dess svageheter!
Vette fan vad man ska köpa istället... vill inte gärna lägga flera miljARRDER på en mixer!
Funderar på en DJM400 men den har bara 2 kanaler... men den är grymt fin!
Nästa steg är ju fan en 600a!


jag tänkte på 600an också, har velat framm o tillbaka men det känns så fel att lägga 9000kr på en mixer som är runt 5år gammal lr något sånt?

djm400 e naaaajs http://www.youtube.com/watch?v=IQUaRlTbB6c
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 
Privacy Statement