|
Hjälp, ska köpa dj-utrustning! (pg. 11)
|
View this Thread in Original format
| anuga |
| quote: | Originally posted by wowsa
Nån som har nån koll på hur länge det brukar dröjja innan man får sakerna från recordcase.de ? Jag beställde för exakt 1 v sen nu och dom har inte ens dragit pengarna.Jag har mailat dom men inget svar.Verkar konstigt hur dom drivet stället om dom nu ska vara så seriösa :( Hur har ni haft det när ni beställt hos dom?Alla produkter fanns i saldo lager av det jag beställde kanske ska tillägas. |
Jag har bara positiva saker att säga om Recordcase.
Beställde lurar av dem med lite tillbehör (efter Vizay Rekommenderat ;) ) samma dag som jag skickat in beställningen med kredkorts betalning fick jag ett mail om att min bank klyddade, jag som hade glömt fixa in pengar på kortet, mailade tillbaks.
nästa dag drogs pengarna, dagen där på låg packetet med lurarna i malmö hos dhl :)
3 dagar tog det typ.
Humm, kan kanske var för att jag skrev med en Organisation / Företag...
Iallafall, de levererar :) så jag kommer fortsätta köpa gear där. |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by wowsa
Nån som har nån koll på hur länge det brukar dröjja innan man får sakerna från recordcase.de ? Jag beställde för exakt 1 v sen nu och dom har inte ens dragit pengarna.Jag har mailat dom men inget svar.Verkar konstigt hur dom drivet stället om dom nu ska vara så seriösa :( Hur har ni haft det när ni beställt hos dom?Alla produkter fanns i saldo lager av det jag beställde kanske ska tillägas. |
det tog några dagar innan dom drog pengarna för mig med men dom burkar alltid svara på mail inom 24h när jag haft frågor |
|
|
| Treo |
| i mitt fall svarade de inte på ett enda mail någonsin (ja, jag skickade till rätt address) |
|
|
| Jeremy H |
Har bara positiva saker att säga om recordcase jag också.. Både gällande köp och service!
Skickade ni från något hotmail-konto så kan dom ha fastnat i något spamfilter någonstans.. hotmailadresser har börjat göra det mer och mer tydligen. Annars verkar det mycket skumt ;E |
|
|
| wowsa |
| Jag skrev genom deras "Contact" formulär som dom har på sin sida.Va tidigare idag så snart gått 24 timmar och inget svar än.Tycker iaf att det suger för om jag beställde för 1 v sen och inget svar förutom konfermations mailet man fick att man beställt men ingen aning om dom packat skiten,om dom är på väg,el ens dragit pengar så börjar man ju undra.Nåt mer borde man få än första mail tycker man :( |
|
|
| Laszlo |
woho!
äntligen fick jag min sena julklapp från tyskland :D M-Audio Conectiv med programvaran Torq.




Detta torde vara Serato och Final Scratch-dödaren...har läst idel bra saker om Conectiv, bland annat här på TA. Dessutom kostar är det 3 lök mindre än SSL och SFS. Har ännu bara hunnit snabbtesta och mixat igenom ett par låtar men det verkar looooooovande :) Responstiden är totalt försumbar och det ska bli så jääävla underbart att slippa bära runt på 20 kilo skivor till alla spelningar. Längre review av denna lovande leksak kommer om nån dag när jag haft tid att tafsa lite mer på utrustningen... :) |
|
|
| mr_fisken |
har för mig att jag läste att du slutat lira? :eyes:
men verkar ju nice det där, vad gick det på totalt? |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
har för mig att jag läste att du slutat lira? :eyes:
men verkar ju nice det där, vad gick det på totalt? |
nja...inte till 100%...jag spelar ju förtfarande massa lökig radiosmörja på studenthaken här i stan. bara det betalar min hyra...och en av de stora anledningarna till att jag inte hunnit lira mycket här hemma och skickat ut lite riktiga promos är för att jag aldrig hinner att bränna en massa skivor, än mindre hinna lära mig alla låtarna så väl som jag skulle önska - vilket såklart påverkar slutresultatet. nu räcker det med blott en ledig timma + en kvart på beatport för att jag ska kunna ställa mig och lira på fritiden lite, istället för att den timman ska gå åt till att bränna skivor. (jag har mycket att göra ja :() förhoppningsvis kan detta väcka en liten ny gnista inom mitt karriär som superdj ;)
hur som helst är det en schysst investering då jag i alla fall i nuläget inte tänker lägga av med mina lökspelningar...kostade mig 310 euro inkl frakt från musik-service.de...
edit: 310 euro, inte 31 :) |
|
|
| [SWE]Helios |
| Laszlo - har du några tips på hur man ska komma igång och dj'a i sin hemstad? =) |
|
|
| Jeremy H |
| quote: | Originally posted by Laszlo
woho!
äntligen fick jag min sena julklapp från tyskland :D M-Audio Conectiv med programvaran Torq.
|
Najs! :)
Har själv varit sugen på antingen SSL lr Torq, så du får mer än gärna ge ett betyg när du hunnit testa det mer :) |
|
|
| anuga |
| quote: | Originally posted by [SWE]Helios
Laszlo - har du några tips på hur man ska komma igång och dj'a i sin hemstad? =) |
Ring runt till klubbar o fråga om de vill ha en ny DJ ;)
Eller kolla upp det iallafall. |
|
|
| [SWE]Helios |
| quote: | Originally posted by anuga
Ring runt till klubbar o fråga om de vill ha en ny DJ ;)
Eller kolla upp det iallafall. |
:toothless *doh* tack =) |
|
|
|
|