|
Hjälp, ska köpa dj-utrustning! (pg. 18)
|
View this Thread in Original format
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
håller verkligen med men nu har jag en bra mixer och ett par bra monitorer så jag vill inte ha dåliga kablar. lite så jag resonerade, hur som helst så vetifan om det blev nån stor förbättring igentligen. gick från rca - rca till XLR - rca :)
|
I ett hemmasystem där kablarna är korta så lär det knappast bli någon skillnad om det är xlr eller rca (balanserat eller ej), det är snarare kvaliten på kablarna och inte vilken typ som spelar roll i småsystem. Om det är rca i ena änden så lär ju sladden ändå vara obalanserad, eller?:rolleyes: |
|
|
| [SWE]Helios |
Om man som blivande DJ ska skaffa lite utrustning, vad bör man sikta på? :)
Jag har hört Pioneer mer än något märke, och just CDJ200 vad gäller spelarna. DJM 400 mixer, och även deras headset kanske?
Vad tycker folket här? |
|
|
| SteveTranz4ever |
har du råd rekomenderar jag CDJ800 eftersom jag känner att de är mer exakta... men det kanske är en smaksak!
Se till att känna på grejerna innan du köper dem! |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by Christian Ö.
I ett hemmasystem där kablarna är korta så lär det knappast bli någon skillnad om det är xlr eller rca (balanserat eller ej), det är snarare kvaliten på kablarna och inte vilken typ som spelar roll i småsystem. Om det är rca i ena änden så lär ju sladden ändå vara obalanserad, eller?:rolleyes: |
rca är alltid obalanserad
edit: bra där lasse du kommer bli nöjd men såg att du var sugen på xone 92 också (vem är inte det igentligen) men du sparade ju nästan 10 lappar iaf :D |
|
|
| [SWE]Helios |
| Steve - Hur stor prisskillnad talar vi då? |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by [SWE]Helios
Steve - Hur stor prisskillnad talar vi då? |
Beror ju på hur mycket man handlar för men i mitt fall tror jag det handlade om 3-400kr kanske... sen har Recordcase frakt för bara 9 Euro... vet inte vad de andra har men det är ju väldigt lågt för att skeppa från Tyskland... |
|
|
| [SWE]Helios |
| 3-400 kr mer för CDJ800 jämfört med CDJ200? |
|
|
| SteveTranz4ever |
Fan hade Thormann vs. Recordcase i åtanke när jag skrev förra posten...
Sorry!
Men skillnaden i pris handlar nog om ett par tusen... |
|
|
| Laszlo |
Beställer man från tyskland har man tusenlappar att tjäna!
musik-service.de beställer jag alltid ifrån och rekommenderar de för jämnan. Nu beställde jag från sverige för att jag måste (vill) ha mixerbordet innan helgen. Om jag inte är helt ute och cyklar har också Pioneer world-wide warranty så man behöver inte skeppa tillbaka grejerna till Tyskland om de skulle gå sönder, vilket är stort plus! |
|
|
| [SWE]Helios |
Det är ju en hyfsad skillnad på CDJ200 och 800, och det jag är mest nyfiken på är om 200:an klarar VBR mp3 :P
Annars tror jag att jag klarar mig utan massor av funktioner till en början, jag måste ju lära mig grunderna nu (så ja, jag går och köper utrustning för 15 000 med en gång :wtf: )
Blir det bra med ett par CDJ200 och en DJM400? |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by [SWE]Helios
Blir det bra med ett par CDJ200 och en DJM400? |
Utan tvekan. Du kommer bli helnöjd, det är jag övertygad om. Jag kör fortfarande på mina gamla CDJ-500S med 0.1% pitchrange...9 år på nacken och de går fortfarande som klockan...
 |
|
|
| [SWE]Helios |
Härligt att höra Laszlo =)
Men frågan är, klarar de VBR mp3? :conf: |
|
|
|
|