|
Hjälp, ska köpa dj-utrustning! (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| Christian Ö. |
Det beror ju också på ljudkortet och andra saker "ljudet blir aldrig bättre än den svagaste länken..." nått sånt:P
Sen påverkar också miljön mycket, om det t.ex. ekar i rummet eller om det läcker in något annat oljud, speciellt om det är en kondensatormic. Jag tror att du kommer långt på den där micen om du bara spelar in hemma och inte har JÄTTE höga krav |
|
|
| jofawe |
det finns en riktigt sjysst mic som kostar 2300 har jag för mig.
kommer dock inte ihåg märket eller nått sånt. ska suga lite på det... |
|
|
| Akia |
Jag har gjort en inspelning med Sennheisern, om ni har lust att höra:
http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=FD8BBF2612674618&rcpt=akia0@hotmail.com
Det är en låt under arbete, mixningen e inte klar. |
|
|
| jofawe |
länken funkar inte..
btw.. hur gör du när du sjunger, instängd i garderoben eller med en handuk över huvudet å micken? |
|
|
| Akia |
Sorry! Nu funkar den om man copar.
Jag behöver inte stå i garderoben jag bor i en etta :toothless Nä, men visst, de blir en del omspelningar när de kommer in störande ljud. Det e ju ingen studio direkt... |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Akia
Sorry! Nu funkar den om man copar.
Jag behöver inte stå i garderoben jag bor i en etta :toothless Nä, men visst, de blir en del omspelningar när de kommer in störande ljud. Det e ju ingen studio direkt... |
ahaa.. för när man spelar in med en dyr mic med stort omfång går det ju utan problem sortera ut omgivningsljudet..
Å i den låten som jag lyssnat på nu skulle jag ändrat en liiiten grej på din sång :) |
|
|
| Akia |
Vad? Du måste säga vad!
Jag e ingen sångerska, har inte sjungit nåt tidigare, så alla tips mottages tacksamt! |
|
|
| NooN |
Jag söker ett hyfsat billigt nybörjarkit.
Några förslag? :D |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by NooN
Jag söker ett hyfsat billigt nybörjarkit.
Några förslag? :D |
Kolla in på http://www.djservice.se
De har kompletta paket till väldigt förmånliga priser.
Bästa är nog om du sticker in till dom på Sveavägen 139 så de kan rekomendera rätt utrustning för dig! |
|
|
| NooN |
| Tack för tipsen, Stefan :D Ska kolla upp det där! |
|
|
| Akia |
| quote: | Originally posted by Christian Ö.
Det beror ju också på ljudkortet och andra saker "ljudet blir aldrig bättre än den svagaste länken..." nått sånt:P
Sen påverkar också miljön mycket, om det t.ex. ekar i rummet eller om det läcker in något annat oljud, speciellt om det är en kondensatormic. Jag tror att du kommer långt på den där micen om du bara spelar in hemma och inte har JÄTTE höga krav |
Du har säkert rätt, jag tänkte inte på att dom andra länkerna oxå spelar in. De kanske inte skulle bli nån större skillnad ens me en värstingmick. |
|
|
| Akia |
| quote: | Originally posted by jofawe
ahaa.. för när man spelar in med en dyr mic med stort omfång går det ju utan problem sortera ut omgivningsljudet..
Å i den låten som jag lyssnat på nu skulle jag ändrat en liiiten grej på din sång :) |
Jofawe, vad skulle du ha ändrat? Säg nu! Har man sagt A får man säga ö oxå. |
|
|
|
|