|
Hjälp, ska köpa dj-utrustning! (pg. 17)
|
View this Thread in Original format
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Treo
Fick just hem mina nya Sennheiser HD25. Köpte från Thomann, smärtfri och snabb leverans, lurarna kom hem på fyra dagar efter att betalningen gått igenom. Första intrycket av lurarna ? Mycket bra ljud, om än väldigt basigt jämfört med mina gamla sony. Väldigt lätta lurar med, sitter som gjutna på huvet, ingen risk att dessa ramlar av. |
Köpte ju mina tillsammans med min mixer från Recordcase.de... tog 9 dagar.
Vad jag tyckte var sämre med Thomann var att deras moms varierade beroende från vilket land man är från, vilket kanske är korrekt men så är det inte från Recordcase och därför biligare.
Rent ljud yes! Så nöjd med mina med! Mitt första intryck var dock att de va lite skrangliga men det påverkar inte nån egenskap, dom blir helt enkelt flexibla och kvalliten är bra! Jag har dock jämfört dessa med Pioneers & Technics DJ-lurar och de är ännu mer basiga... för mycket kan man tycka när man är inkörd. Jag lyssnar ändå mest på höga toner av basen, mellanregistret och diskant!
Lätta som fan är dom... halva vikten av Pioneer och de andra märkena vilket är grymt skönt! Kan ha dem på hur länge som helst utan att de blir obekväma!
Kan rekomendera denna spiralsladden!
Står man nära mixern blir den kortare än 50cm... som max räcker den 3.5m... Perfekt när man kör live och har skivorna bakom sig!
Så var det me de! :) |
|
|
| Laszlo |
9 dagar? jävlar i havet...musik-service.de levererar samma vecka! (förutsatt att du beställer på måndag) :)
Mina nästa lurar blir också ett par HD25. Jag har fått tejpa och vira fästet på mina Sony V700 ett par gånger nu så att de inte faller sönder helt. De har iofs hållt i nästan fem år så det är inget köp jag ligger sömnlös över... |
|
|
| mr_fisken |
| fick äntligen min andra högtalare från recordcase idag :D nu ska jag iväg och köpa nå feta kablar :D |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
fick äntligen min andra högtalare från recordcase idag :D nu ska jag iväg och köpa nå feta kablar :D |
pics or stfu! :) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Om jag inte har fel så är det ett par sånna här
 |
|
|
| mr_fisken |
| jepp det stämmer.. ska ta en bild hur dom ser ut i mitt rum också men vetikatten var jag lagt kameran |
|
|
| Laszlo |
jepp det stämmer.. ska ta en bild hur dom ser ut i mitt rum också men vetikatten var jag lagt kameran |
leta! |
|
|
| Jeremy H |
fick äntligen min andra högtalare från recordcase idag :D nu ska jag iväg och köpa nå feta kablar :D |
Grattis :)
Men jag skulle personligen inte lägga några fantastiska summor på kablar.. det är sjukt sällan man inte har någon annan svagare länk i normala system :) |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by Jeremy H
Grattis :)
Men jag skulle personligen inte lägga några fantastiska summor på kablar.. det är sjukt sällan man inte har någon annan svagare länk i normala system :) |
håller verkligen med men nu har jag en bra mixer och ett par bra monitorer så jag vill inte ha dåliga kablar. lite så jag resonerade, hur som helst så vetifan om det blev nån stor förbättring igentligen. gick från rca - rca till XLR - rca :)
det sjuka är hifi-nördar som lägger 300-300.000kr/metern för högtalarkablar osv det känns lite overkill |
|
|
| Laszlo |
hmmm...satt och tittade på gränssnittet på djm-400 och började undra...går det inte att stänga av crossfadern?? Eller är det precis det som "Thru" på switchen för faderkurvan gör?
edit: ah...hittade svaret på http://www.djresource.eu/Topics/story/98/Pioneer-DJM-400/
With a lowered selector switch the Cross Fader can be switched off (THRU) and can [...] |
|
|
| mr_fisken |
| mm precis.. crossfadern går att ställa in i tre lägen, min är såklart avstängd:) |
|
|
| Laszlo |
Ja, crossfadern använder jag aldrig heller.
Nu har jag iaf beställt en DJM-400 från boströms.nu...hihi :) Blev lovad att jag skulle få den imorgon. Ska isf släpa med den till spelningen jag har och testköra den live...800:an hade suttit finare men jag måste ju ha råd till mat också :(
Ingen som vill köpa en våldtagen Numark DM3002X? Finns inte en fader eller eq som inte knastrar. Bjussa mig på en Big Mac & C:o och den är såld. =) |
|
|
|
|