|
Hjälp, ska köpa dj-utrustning! (pg. 9)
|
View this Thread in Original format
| Vizay |
man behöver samtidigt inte slänga ut 20 000 på en hemutrustning för att kunna dra nytta av den.
Det man främst bör satsa på är saker som håller, det är också samma skäl till varför jag alltid varit lite skeptisk till numark (tycker alltid det är något fel på dom). |
|
|
| Treo |
Holy Crap! Överraskade just mig själv med att beställa 2x CDJ-200 och en DJM-400 från recordcase.de :crazy:
Ni som handlat därifrån tidigare, hur lång tid brukar det ta att få grejerna, med visa betalning samt dhl standardleverans ? |
|
|
| Jeremy H |
| quote: | Originally posted by Treo
Holy Crap! Överraskade just mig själv med att beställa 2x CDJ-200 och en DJM-400 från recordcase.de :crazy:
Ni som handlat därifrån tidigare, hur lång tid brukar det ta att få grejerna, med visa betalning samt dhl standardleverans ? |
Congrats :) Räkna med en 10 dagar kanske.. det tog det för mig om jag inte minns fel. |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by Treo
Holy Crap! Överraskade just mig själv med att beställa 2x CDJ-200 och en DJM-400 från recordcase.de :crazy:
Ni som handlat därifrån tidigare, hur lång tid brukar det ta att få grejerna, med visa betalning samt dhl standardleverans ? |
Brukar ta 2dagar för dom att dra pengarna för dom kontrollerar så kortet inte är stulet. Sen skickas varorna och det kan gå lite olika snabbt antar jag. Jag beställde min mixer förra måndagen och pengarna drogs på onsdagen och på måndagen därpå hade jag mixern hemma. Så 1veckan är inte omöjligt. Btw nice set up hur som helst :D du kommer älska mixern ;)
 
Åh så här blire med cdj'erna
 |
|
|
| Treo |
Tror det blir hur bra som helst, hoppas dhl har bra fart i lastbilarna :D
Funderade först på numark dxm06 som mixer, men med tanke på de kvalitetsklagomål som framkommit här på forumet så tänkte jag det var lika bra att slå till på nåt ordentligt med en gång. |
|
|
| wowsa |
| quote: | Originally posted by Treo
Holy Crap! Överraskade just mig själv med att beställa 2x CDJ-200 och en DJM-400 från recordcase.de :crazy:
Ni som handlat därifrån tidigare, hur lång tid brukar det ta att få grejerna, med visa betalning samt dhl standardleverans ? |
Hur mycket fick du betala för allt som allt me frakt inkl ? |
|
|
| Treo |
| quote: | Originally posted by wowsa
Hur mycket fick du betala för allt som allt me frakt inkl ? |
blev ca 1440€ (~13400kr) men då var kostnaden för att betala med visa nästan 50€ :rolleyes: betydligt billigare än i sverige iaf. |
|
|
| Jeremy H |
Haha, skön artikel. "With Zidane now in retirement, is the world ready for another flawed genius?" :p |
|
|
| Treo |
| quote: | Originally posted by Treo
Holy Crap! Överraskade just mig själv med att beställa 2x CDJ-200 och en DJM-400 från recordcase.de :crazy:
Ni som handlat därifrån tidigare, hur lång tid brukar det ta att få grejerna, med visa betalning samt dhl standardleverans ? |
Jaha detta gick ju himla bra.. :mad: recordcase.de verkar ha som affärsidé att motta beställningar, ta betalt och sen skita i att leverera nånting. När man ringer o frågar varför säger dom:
- produkten är slut i lager.
- Men det står ju att produkten finns i lager på hemsidan?
- Mm, vi vet.
eh.. trevligt. vad göra, fortsätta vänta eller kräva pengarna tillbaks ? |
|
|
| Vizay |
recordcase är ett pålitligt företag som normalt sett levererar det dom ska och inom en väldigt kort tid (så länge grejerna finns i lager).
Säger dom att den inte finns i lager så är det säkerligen så, synd att dom inte har bättre kundsupport än dom verkar.
En ide är att beställa något annat likvärdigt eller kräva pengarna tillbaka om du nu vill det. |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by Treo
Jaha detta gick ju himla bra.. :mad: recordcase.de verkar ha som affärsidé att motta beställningar, ta betalt och sen skita i att leverera nånting. När man ringer o frågar varför säger dom:
- produkten är slut i lager.
- Men det står ju att produkten finns i lager på hemsidan?
- Mm, vi vet.
eh.. trevligt. vad göra, fortsätta vänta eller kräva pengarna tillbaks ? |
Fan det var ju 5 veckor sen du beställde, när fick du reda på att det var slut i lagret? .. mycket svagt av dom att inte hantera det bättre när det gäller mycket pengar dessutom. Jag skulle frågat när dom får in dom (exakt datum) annars ta pengarna tillbaka och köpa dom på tex thomann. |
|
|
|
|