return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 
Hjälp, ska köpa dj-utrustning! (pg. 19)
View this Thread in Original format
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by [SWE]Helios
Härligt att höra Laszlo =)
Men frågan är, klarar de VBR mp3? :conf:


Googlade lite
http://www.musiciansfriend.com/prod...ayer?sku=242119

Does not support VBR MP3s.

Jag tycker dock spelarna funkar sämre med cue osv. när man bränner ut som mp3.
När jag bara vill känna på en bunt låtar bränner jag ut dem som mp3.
Annars om jag ska jocka ute med låtarna så har jag en (köpt)release per skiva för att inte välja fel låtar vilket är lätt hänt om man har fler på samma skiva.

En bättre budget variant är ju faktiskt annars att köra ut dom i vanligt format på CD istället för mp3...
CD-R är ju faktiskt väldigt billigt!!! Även för fattiga studenter!
Jeremy H
Mja, håller med Steve. Har aldrig förstått hur man kan ha fler än ~10 låtar per skiva faktiskt :) (sålänge som CDJs inte har nån sökfunktion dvs)
[SWE]Helios
Har beställt en hel del CD-R promos från ett skivbolag, gick och trodde att det var mp3 av någon anledning =)

Men aja, det är inte ofta man stöter på VBR-encodes när man köper digitala releaser och sånt eller?
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by [SWE]Helios
Har beställt en hel del CD-R promos från ett skivbolag, gick och trodde att det var mp3 av någon anledning =)

Men aja, det är inte ofta man stöter på VBR-encodes när man köper digitala releaser och sånt eller?

Jag har inte stött på VBR iaf.... jag köper alltid 320kbps i sämsta fall 192 om jag verkligen inte får tag på bättre... Beatport har ju även wav på många släpp och Beatport ser även till att inte köra låtarna genom encoding program som normaliserar osv. så det man får är raka rör från skivbolagen kan man säga!
Laszlo
Tydligen så finns stöd för VBR men med vissa begränsnigar:

http://forums.pioneerdj.com/eve/for...04/m/2161050534

quote:
The features which won't work are:

- time remaining
- fast scan
- frame cueing (?)

I can't remember if MT is one of the others affected by it. Regardless, VBR sucks and shouldn't be used.


Jag har så vitt jag vet heller inte fått någon VBR mp3 från beatport...
mr_fisken
nej vbr ska man inte behöva få från beatport/djdownload/juno osv men det är väl bara att bränna dom som audio-cd (wav) istället för mp3? blir väl ingen kvalitétsförlust direkt?
Laszlo
quote:
Originally posted by mr_fisken
nej vbr ska man inte behöva få från beatport/djdownload/juno osv men det är väl bara att bränna dom som audio-cd (wav) istället för mp3? blir väl ingen kvalitétsförlust direkt?


Misstänker att Helios vill ha CDJ200 bland annat av just den anledning att den klarar av att spela mp3-skivor.
[SWE]Helios
quote:
Originally posted by Laszlo
Misstänker att Helios vill ha CDJ200 bland annat av just den anledning att den klarar av att spela mp3-skivor.

Jo, så såg det ju ut innan jag postade här iaf :P
Men då hade jag som sagt också på något sätt fått för mig att alla promos på CDR ligger i mp3-format av någon anledning, hehe.

Jag är övertygad om att jag klarar mig utan mp3-playback, men visst är det lite smidigare med mp3 ibland.
Hur ser det för övrigt ut med att lira 192 kbps i klubbar och sånt? Stort "NEJ" på det eller? :D
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by [SWE]Helios
Jo, så såg det ju ut innan jag postade här iaf :P
Men då hade jag som sagt också på något sätt fått för mig att alla promos på CDR ligger i mp3-format av någon anledning, hehe.

Jag är övertygad om att jag klarar mig utan mp3-playback, men visst är det lite smidigare med mp3 ibland.
Hur ser det för övrigt ut med att lira 192 kbps i klubbar och sånt? Stort "NEJ" på det eller? :D

Så länge det är bra ecodat så är det väl lugnt för det mesta...
Men tankar du hem låtar och det är vinyl-rippar så låter det oftast skräp och på en stor PA-anläggning så innebär det skräpx10 med få undantag!
Laszlo
Fick min nya leksak idag :) Var tvungen att fota den innan den blev dammig och jävlig!



:D

Helnöjd...grymt positivt överraskad av EQ:na

jofawe
quote:
Originally posted by Laszlo
Fick min nya leksak idag :) Var tvungen att fota den innan den blev dammig och jävlig!



:D

Helnöjd...grymt positivt överraskad av EQ:na


Offtopic, men har du skaffat en D80? :P

å.. får jag leka med den på lördag? :nervous:
Laszlo
quote:
Originally posted by jofawe
Offtopic, men har du skaffat en D80? :P

å.. får jag leka med den på lördag? :nervous:


nä, har en D40 och D80 hemma som vi testade till tidningen förra månaden...inte skickat tillbaka de till nikon än... :wtf: du kan få kela med den lite grand om du vill. Den är üüüüüüüüüüber
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 
Privacy Statement