|
Hjälp, ska köpa dj-utrustning! (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Dj Cola |
jag tycker cmx 3000 skulle jag vilja rekommendera, älskar den cd'n.
funderar själv på o köpa mig en cmx 3000 med allen & heath xone:32, nån som vet hur allen & heath mixern är?
www.thomann.de har bra priser btw.
cmx'n har jag sett på priset 12000 här, den går på 8000 där. ungefär.. |
|
|
| Kaveh |
Såja, fick tummen ur och har nu beställt två cdj200 och en numark dxm 06 från thomann. Nu återstår bara att vänta tills de anländer :D
tack för råden! ;) |
|
|
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by Kaveh
Såja, fick tummen ur och har nu beställt två cdj200 och en numark dxm 06 från thomann. Nu återstår bara att vänta tills de anländer :D
tack för råden! ;) |
Grattis!
Du kommer att bli väldigt nöjd, det lovar jag!:D |
|
|
| Jeremy H |
| quote: | Originally posted by Kaveh
Såja, fick tummen ur och har nu beställt två cdj200 och en numark dxm 06 från thomann. Nu återstår bara att vänta tills de anländer :D
tack för råden! ;) |
Grattis och welcome to the dark side! :crazy: |
|
|
| Kaveh |
tack tack :D
sen är det bara att ladda inför sweta-festival, haha. |
|
|
| SteveTranz4ever |
Vad har ni/folket att säga om Numark-mixers ?
ScuL spelar på Numark vet jag och han är nöjd samtidigt som jag pratade med Nihad Thule senast idag som inte gillar dem dels pga. dålig EQ och att reglagen inte känns bra, han är van med Pioneers grejer.
Måste ha tag i en mixer pronto, de man hittar på blocket är antingen utan kvitto eller så bor dom långt åt tjotahejti !
Har spanat in Numark DXM09
Vill ha Pioneer what ever men de kostar därefter :rolleyes: |
|
|
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Vad har ni/folket att säga om Numark-mixers ?
ScuL spelar på Numark vet jag och han är nöjd samtidigt som jag pratade med Nihad Thule senast idag som inte gillar dem dels pga. dålig EQ och att reglagen inte känns bra, han är van med Pioneers grejer.
Måste ha tag i en mixer pronto, de man hittar på blocket är antingen utan kvitto eller så bor dom långt åt tjotahejti !
Har spanat in Numark DXM09
Vill ha Pioneer what ever men de kostar därefter :rolleyes: |
Jag köpte en dxm01 - USB i vintras och jag blev förvånad, åt det possitiva hållet. Billig mixer men den känns absolut inte som en budgetmixer, jag gillar Eq'n riktigt mycket (tyckte till och med att pioneers var lite småäcklig när jag kört på min mixer ett tag och sedan körde på ett pioneer bord) Det är fullständig kill som dödar allt (drar man alla till minsta värde så är det tyst), sedan gillar jag utformingen på EQ-knobbarna, de är tjockare än pioneers och riktigt sköna IMO.
Visst det är inte pioneer eller en A&H mixer men det är garanterat MYCKET mixer för pengarna, Numark har verkligen lyckats med sin digitala tvåkanals serie, ett skönt bord för lite pengar helt enkelt |
|
|
| SteveTranz4ever |
Vad tror ni om denna...
Han har inte kvitto för han köpte den själv begagnad.
Det är ett bra pris, på gott och ont.
Egentligen gillar jag inte köpa saker utan kvitto om det inte är från polare.
http://www.blocket.se/view/7948123.htm |
|
|
| Jeremy H |
| quote: | Originally posted by Christian Ö.
Jag köpte en dxm01 - USB i vintras och jag blev förvånad, åt det possitiva hållet. Billig mixer men den känns absolut inte som en budgetmixer, jag gillar Eq'n riktigt mycket (tyckte till och med att pioneers var lite småäcklig när jag kört på min mixer ett tag och sedan körde på ett pioneer bord) Det är fullständig kill som dödar allt (drar man alla till minsta värde så är det tyst), sedan gillar jag utformingen på EQ-knobbarna, de är tjockare än pioneers och riktigt sköna IMO.
Visst det är inte pioneer eller en A&H mixer men det är garanterat MYCKET mixer för pengarna, Numark har verkligen lyckats med sin digitala tvåkanals serie, ett skönt bord för lite pengar helt enkelt |
Håller med till 100%! Har själv en DXM06 som i princip är DXM01an med riktigt prisvärda effekter till också :)
Knalla in nånstans och provspela Stäävä! |
|
|
| Kaveh |
| Sidofråga: Ni som beställt via Thomann, kommer paketen med vanliga posten eller via UPS? |
|
|
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by Kaveh
Sidofråga: Ni som beställt via Thomann, kommer paketen med vanliga posten eller via UPS? |
UPS, hem till dörren;) Jäkligt smidigt och bra med tanke på hur billig frakten är |
|
|
| Kaveh |
| ok, great. får hålla utkik efter den svarta bilen då ;) |
|
|
|
|