|
De DJ-equipment thread (pg. 10)
|
View this Thread in Original format
| BZRK |
| quote: | Originally posted by dj Zevan
niemand? |
Kwil het eigenlijk ook wel weten, want ben ook van zinnens om die te kopen. |
|
|
| Tiger777 |
Die CDJ200 is echt geen bucht hoor en als ze op zoiets alleen een wieltje zetten (zoals op de CDJ's 800 en 1000 trouwens) zal dit wl extreem precies zijn. aan de 800's moet ge al sterk sleuren aan uuw wiel eer ge een +16% krijgt.
Ik ken(de) iemand die een CDJ100 had en ik vond dat qua precisie redelijk goed gelijkend met de 800 qua jog wheel dus voor de 200 zal dit zeker wel kloppen.
Enfin, die CDJ200 >> eender wat van stageline ;) |
|
|
| dj Zevan |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Enfin, die CDJ200 >> eender wat van stageline ;) |
daar heb ik geen twijfels over :)
maar ik moet 100% zeker zijn van dat jogwheel |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by dj Zevan
daar heb ik geen twijfels over :)
maar ik moet 100% zeker zijn van dat jogwheel |
Jogwheel is wat wennen ook natuurlijk... Ik ben altijd begonnen met een jogwheel en heb het behoorlijk lastig met +/- knopjes om te pitchbenden. Ik vind alleszinds dat je daar heel nauwkeurige en weinig opvallende correcties mee kunt doen :)
Ik denk dat je aan pioneer in dat geval niet moogt twijfelen ;) |
|
|
| diddi |
| quote: | Originally posted by Push2005
Op de betaparty heeft mijn koptelefoon blijkbaar de geest gegeven. Na 2jaar en 1 maand loyal service zal ik hem moeten begraven :(
Missschien was het een laatste kadootje van die vorte mixer :p
Anyway, om eerlijk te zijn ken ik niets van headphones.
Wat ik nu had was een Numark PHX (fotoke)
Ik zal dus moeten uitkijken voor een nieuwen.
Deze kostte indertijd een 100tal euro. Nu is dat al gehalveerd denk ik.
Rond headphones is er eigenlijk veel te doen, maar eerlijk gezegd vind ik dat allemaal zo belangrijk niet; alleen de duurzaamheid en het comfort telt voor mij.
Sounds die gekleurder of 'warmer' zouden klinken daar doe ik het niet voor; want ik kan zelfs mixen met oortjes van een discman (heb dat ooit eens voor de lol geprobeerd... mag alleen niet luid staan dan of dat ontploft :p). Het moet goed voelen op m'n hoofd, lang meegaan en deftige output hebben. Zijn er koptelefoons die jullie speficiek aanraden, of niets dan lof over kennen ? Ik was eigenlijk wel content met de mijnen, maar ik heb ook nog nooit andere geprobeerd (buiten die van kristof :))
Hoe lang was de levensduur van de headphones van andere Dj's hier eigenlijk ? |
http://www.tranceaddict.com/forums/...12&pagenumber=1
:p |
|
|
| dj Zevan |
| quote: | Originally posted by Push2005
Ik vind alleszinds dat je daar heel nauwkeurige en weinig opvallende correcties mee kunt doen :)
Ik denk dat je aan pioneer in dat geval niet moogt twijfelen ;) |
spreek je over het jogwheel van de cdj200 specifiek? |
|
|
| diddi |
Is deze prijs schappelijk?
Omschrijving:
Wegens einde DJ-hobby : DN-2000F + prof.flight = 450 euro, Prof. flightcase met 2 x SL1200 + toonkoppen en naalden + reservenaald + slipmatten + Rodec MX18 + 2 hoofdtelefoons + Beatcounter ElanDJ1200 = 1000 euro. Alles samen 1350 euro
link
Buiten die Denon, tempting... |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by dj Zevan
spreek je over het jogwheel van de cdj200 specifiek? |
Nee, nooit op gespeeld :p |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Push2005
Op de betaparty heeft mijn koptelefoon blijkbaar de geest gegeven. Na 2jaar en 1 maand loyal service zal ik hem moeten begraven :(
Missschien was het een laatste kadootje van die vorte mixer :p
Anyway, om eerlijk te zijn ken ik niets van headphones.
Wat ik nu had was een Numark PHX (fotoke)
Ik zal dus moeten uitkijken voor een nieuwen.
Deze kostte indertijd een 100tal euro. Nu is dat al gehalveerd denk ik.
Rond headphones is er eigenlijk veel te doen, maar eerlijk gezegd vind ik dat allemaal zo belangrijk niet; alleen de duurzaamheid en het comfort telt voor mij.
Sounds die gekleurder of 'warmer' zouden klinken daar doe ik het niet voor; want ik kan zelfs mixen met oortjes van een discman (heb dat ooit eens voor de lol geprobeerd... mag alleen niet luid staan dan of dat ontploft :p). Het moet goed voelen op m'n hoofd, lang meegaan en deftige output hebben. Zijn er koptelefoons die jullie speficiek aanraden, of niets dan lof over kennen ? Ik was eigenlijk wel content met de mijnen, maar ik heb ook nog nooit andere geprobeerd (buiten die van kristof :))
Hoe lang was de levensduur van de headphones van andere Dj's hier eigenlijk ? |
Ik ben zelf ook op zoek naar nieuwe phones, maar hecht er wél veel waarde aan haha... En de belangrijkste voorwaarde voor mij is dat de kussens OVER de oren vallen. Verder moet het goed zitten natuurlijk en lekker klinken. Mijn conclusies:
De belangrijkste afvallers:
Sony MDR-V700: Goede phone, gaat alleen veel te snel kapot zoals inmiddels algemeen bekend is.
Sony MDR-V600: Goedkope variant van de V900, geluid kut vergeleken bij de 900.
Pioneer HDJ1000: Kussens vallen op de oren en schijnt ook vrij snel kapot te gaan.
Stanton DJ Pro 3000: Goedkopere imitatie van de Sony V700. Gaat nog sneller kapot en heeft stomme ledjes erop.
Technics RP-DJ1200: Goeie phones, maar kleine schelpen die op de oren zitten, en dus niet voor mij.
Overblijvers:
Sony MDR-V900 / MDR-7509: Voor mij de ultieme phone, alleen wel heel erg duur en een beetje log.
Sony MDR-V6 / MDR7506: Moeilijk verkrijgbaar en dus nog niet uit kunnen proberen. De kritieken zijn lovend iig wat betreft geluid, comfort en duurzaamheid, en de prijs is schappelijk.
Technics RP-DH1200: Lekkere phone, tikkeltje zwaar misschien maar niet oncomfortabel. Schijnt steviger te zijn dan de Sony V700 en de Pioneer.
Al met al twijfel ik vooral tussen de Technics en de Sony V6/7506, als ik die Sony nog eens kan proberen ergens kan ik m'n keuze definitief bepalen.
De ultieme "budget" phone is voor mij trouwens de Stanton DJ Pro 2000. Die heb ik regelmatig op m'n hoofd en bevalt prima. Zit lekker en lijkt me vrij degelijk. Dus als je niet al teveel wilt uitgeven lijkt deze me de beste keus.
Om nog even op je levensduur vraag terug te komen. Ik vermoed dat iedere zilverkleurige glimmende fancy swivel-joint phone qua levensduur inferieur is aan de de eenvoudige saaie simpele zwarte sony modellen die ik hierboven genoemd heb. Maar aangezien ik geen van alleen ooit in bezit heb gehad is dat niets meer dan een vermoeden. En uiteraard ligt het heel sterk aan hoe je ermee om gaat. Hoe is je Numark eigenlijk kapot gegaan?
Succes :)
Ps, wegens persoonlijke voorkeur heb ik verder niet gekeken naar merken als Numark en Reloop en weet ik veel wat je tegenwoordig nog meer hebt. |
|
|
| De Geert |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Stanton DJ Pro 3000: Goedkopere imitatie van de Sony V700. Gaat nog sneller kapot en heeft stomme ledjes erop.
|
de stomme ledjes kan je afzetten zenne... ;) |
|
|
| eieregooie |
| Ik heb zojuist een V900 op de kop getikt voor een zeer mooie prijs :D Mijn quest is over... Nu wachten tot UPS voor de deur staat :p |
|
|
| De Geert |
weet iemand soms een aanrader op het vlak van versterkers?
ik heb er eentje nodig voor op mn kamer, boxen zijn 2 x 90W (8Ohm)...
en btw, welke kabeltjes gebruik je om setjes op te nemen op laptop?
Ik ben een echte noob in die zaken :rolleyes: ;) |
|
|
|
|