|
De DJ-equipment thread (pg. 8)
|
View this Thread in Original format
| Bl@ckOut |
Kheb besloten om binnenkort cd-spelers te gaan halen, kwestie van zowel met vinyl en cd's te draaien. Het is voornamelijk voor thuisgebruik dus hoeven geen dure Denons of Pioneers te zijn, maar gewoon degelijke toestellen. Nu is mijn oog gevallen op de Numark CDN-35. Is dit een beetje een goede keuze of zijn er nog alternatieven...?
dank bij voorbaat :) |
|
|
| kirstolas |
| Ik heb de vorige paginas niet allemaal gelezen maar wou effe vertellen dat mijn maatje jurgen, die hier trouwens onlangs ook lid is geworden, draait met 2 technics SL DZ1200, zo'n digitale draaitafels. Hij draaide vroeger met platen en hij zegt dat em nooit zou willen teruggaan. Het voelt net hetzelfde aan en de mogelijkheden zijn enorm, effecten, samples, opslaan op sd enzo. Hij heeft die nog wat geld betaald maar ik zag onlangs een hollandse site waar je ze aan 700 per stuk kunt hebben. Bij mij kriebelt het alleszinds om er te kopen, heb ze vorige week effe uitgeprobeerd en damn das echt smooth . |
|
|
| FenixStyle |
Ik zag dat FinalScratch tegenwoordig al te vinden is voor €300-400.. (de eerste versie dan wel te verstaan)
Heeft soms iemand enig idee wat het mij zou kosten als ik dan zo'n systeem in huis wil halen? Ik bedoel dus een FS, mengpaneel + 2 draaitafels? Is voor FS ook nog belangrijk dat ik belang hecht aan het merk van draaitafels, of volstaat een lowbudget-model daarvoor al? |
|
|
| Bl@ckOut |
| Ook voor FS is de kwaliteit van je draaitafels belangrijk. Uiteindelijk draai je nog steeds met vinyl, ook al zijn het nu timecode platen. Torque en zo zijn nog steeds even belangrijk. |
|
|
| FenixStyle |
| quote: | Originally posted by Bl@ckOut
Ook voor FS is de kwaliteit van je draaitafels belangrijk. Uiteindelijk draai je nog steeds met vinyl, ook al zijn het nu timecode platen. Torque en zo zijn nog steeds even belangrijk. |
Vanaf hoeveel euro heb ik draaitafels die redelijk zijn voor FS, enkel en alleen voor thuisgebruik? :) |
|
|
| Transfusion |
| Het beste zijn dan volgens mij de superOEM's, die zijn te verkrijgen rond de 320€ dacht ik, best dan nog een goed element, ben je een kleine 400€ in het totaal per TT kwijt. |
|
|
| FenixStyle |
| quote: | Originally posted by Transfusion
Het beste zijn dan volgens mij de superOEM's, die zijn te verkrijgen rond de 320€ dacht ik, best dan nog een goed element, ben je een kleine 400€ in het totaal per TT kwijt. |
Hola, dat is mij dan toch wat te veel.. Had gedacht dat ik een lowbudgetmodel aan pakweg 200 euro het stuk zou vinden..
Dan houd ik het wel bij laptop en Traktor ;) |
|
|
| Bl@ckOut |
| Bwa, als het puur voor thuisgebruik is hoeven die superOEM's toch niet perse? Met een Reloop RP4000 / JB Systems Q30 of dergelijke kom je dan al ver hoor. Zal zoiets van een 250 euro per stuk zijn. |
|
|
| Transfusion |
True, maar als ik zo hoor dan is een goede naald en een goede afstelling van de arm nodig. Dunno in hoeverre die reloop 4000 afstelbaar is.
Btw: ik heb ook gehoord dat finalscratch niet altijd even goed werkt? |
|
|
| Real |
| quote: | Originally posted by Bl@ckOut
Bwa, als het puur voor thuisgebruik is hoeven die superOEM's toch niet perse? Met een Reloop RP4000 / JB Systems Q30 of dergelijke kom je dan al ver hoor. Zal zoiets van een 250 euro per stuk zijn. |
Aangezien je superOEM's voor 289 kan vastkrijgen, en het kwaliteitsverschil tussen een Q30 en een OEM immens is, kan je beter iets meer geld neertellen.
Als je dan tóch Q30's wilt kopen, kan je beter 2ehands zoeken. Voor (max!!) 250-300 euro heb je er al twee. |
|
|
| Tiger777 |
| Uit ervaring weet ik: Q30 is brol. |
|
|
| Bl@ckOut |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Uit ervaring weet ik: Q30 is brol. |
Hoeda?
Kheb zelf de rp4000 en die is identiek aan de Q30, doet het prima voor thuisgebruik. |
|
|
|
|