|
De DJ-equipment thread (pg. 17)
|
View this Thread in Original format
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by jeronimo_jd
Het is toch wel even wennen dat wiel. Maar ik hoop dat dat snel in orde komt. |
Ik heb een paar weken geleden met cdj-200's gedraaid, en ik moet zeggen dat ik heel snel weg was met het jogwheel. Het reageerde heel snel en accuraat, en de gevoeligheid vond in ook ideaal. Misschien zelfs beter dan die van cdj-1000's :) |
|
|
| Transfusion |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Ik heb een paar weken geleden met cdj-200's gedraaid, en ik moet zeggen dat ik heel snel weg was met het jogwheel. Het reageerde heel snel en accuraat, en de gevoeligheid vond in ook ideaal. Misschien zelfs beter dan die van cdj-1000's :) |
Hebben we het hier over cdj1000 mk2's of mk3's? Want er is wel degelijk een verschil qua jogwheel. |
|
|
| Jasperovitsj |
| Alle types. Ik heb ze ondertussen allemaal uitgeprobeerd, en ik vond dat van de cdj-200 echt aangenaam :) |
|
|
| Transfusion |
| Mm, dan moet ik die toch ook is in de komende weken onder hande zien te krijgen. Het ziet er mij alleszinds een rare jog uit. |
|
|
| Real |
Ik denk dat ik vandaag nog 2 nieuwe CD-spelers ga bestellen, mijn Stanton S250 heeft nog maar eens de geest gegeven (hij is al aan zijn 17e leven toe), en ik word dat lichtjes beu.
Ik twijfel nog tussen de Reloop RMP-1 (359 euro) en de JB MCD200 (289 euro).
Qua eigenschappen verschillen ze niet veel. De MCD200 heeft een scratchfunctie (wat ik handig vind om plaatjes te cue'en), de RMP-1 heeft dit niet. Qua look en feel vind ik de RMP-1 subliem, om bij te sturen werkt die jog heerlijk volgens mij.
What to do? :nervous: :nervous: |
|
|
| Transfusion |
Welke pitch resolutie hebben beide apparaten?
Eerst vond ik trouwens platen cue'en met de scratchfunctie handig, nu doe ik het eigenlijk nooit meer. In cd-modus kan je uw plaat veel nauwkeuriger cue'en.
Ik zou persoonlijk voor de reloop gaan. |
|
|
| Real |
Allebei 0.1%. Voor een nauwkeurigere accuracy moet je naar Pioneer kijken, en die vind ik véél te duur voor thuisgebruik. (DJ-materiaal is sowieso al belachelijk duur vanwege de kleine markt :( ).
Ik draai al een hele tijd met die 0.1% accuracy, en ik heb mij er ondertussen bij neergelegd. ;) |
|
|
| DJ Zetski |
| Het is waarschijnlijk leuker om 0,05% of 0,02% te hebben, maar 0,1% gaat ook hoor. Tot nu toe mix ik ook altijd met 0,1% (Home DJ mix van JB Systems), maar ik ben aan't uitkijken voor andere CDJ's. Die Pioneers vind ik ook belachelijk duur voor thuisgebruik, daarom zoek ik ze tweedehands. |
|
|
| Real |
| Zo, ik heb net één RMP-1 besteld. De tweede volgt als mijn financiële status wat rooskleuriger is. |
|
|
| Jasperovitsj |
| Ik vind die Reloop's er een beetje cheap uitzien eerlijk gezegd :s |
|
|
| Real |
Ze voelen erg robuust aan hoor. :)
Het display is ook erg duidelijk, beter dan bij andere mid-budget CD-spelers. Er zijn genoeg spelers waar je het onder een hoek niet kan aflezen.
Ik word een Reloop-fanboy.  |
|
|
| De Geert |
gisteren de boxen van mn draaitafels kapotgespeeld :(
als er iemand een aanrader weet voor degelijke en prijselijke luidsprekers... ;) |
|
|
|
|