|
De DJ-equipment thread (pg. 20)
|
View this Thread in Original format
| DJ Zetski |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Waar heb je ze gehaald, en - belangrijker - voor hoeveel? :) |
'k heb ze gehaald in Electro Wynant (Expert), niet ver van mijn deur. € 1168,40 voor de 2, met 10% korting inbegrepen. Ze zeiden dat ze een van de weinigen waren die er korting op gaven in de streek. |
|
|
| Real |
Goed prijske. :)
Maar het blijft toch een pak geld voor wat CD-spelers vind ik. |
|
|
| DJ Zetski |
| quote: | Originally posted by Real
Goed prijske. :)
Maar het blijft toch een pak geld voor wat CD-spelers vind ik. |
Dat wel, ik heb er dan ook lang genoeg voor gespaard. En ze zullen zo lang mogelijk meegaan. |
|
|
| Real |
| Voor de geïnteresseerden, vorig weekend was het Musik Messe. Op AboutDJ staan er een aantal artikels hierover: http://aboutdj.nl/nieuws.html |
|
|
| Config |
| zou daar persoonlijk ni graag mee werken eigenlijk.. |
|
|
| Real |
Gemini brengt een Pioneer CDJ-1000 look-a-like voor een zacht prijske. Ziet er heel strak uit vind ik, maar ik betwijfel of het duurzaam materiaal is.

Artikel |
|
|
| Blue Sky 99 |
Een paar maanden geleden heb ik me eens wat deftige monitors aangeschaft en nu is het eens tijd om mijn setup uit te breiden met een CD-speler.
Een dual CD-speler zie ik niet echt zitten dus wordt het sowieso een table top. Nu wil ik wel ineens gaan voor kwaliteit en er toch wel een deftig budget voor uittrekken. Ik heb immers al wat zitten rondkijken en er zijn toch wel serieuze prijsverschillen eigenlijk, maar liever nu één deftige table top kopen dan ineens twee van mindere kwaliteit.
Zelf gaat mijn voorkeur eigenlijk wel uit naar die Pioneer CDJ-400 ... maar misschien zijn er wel mensen die mij meer advies kunnen geven of tips hebben voor interessante kwalitatieve koopjes? :) |
|
|
| Jasperovitsj |
| Gewoon voor die Pioneer gaan. :) Of desnoods de nieuwe Denon DS-1200 als je een Denon-fan bent. Maar van al die Reloops, JB Systems en andere OEM's zou ik persoonlijk wegblijven. |
|
|
| Config |
| indeed Pioneer voor de winst. Persoonlijk zou ik wel nog reloops kopen moest ik in dezelfde situatie staan. Maar die pioneers zijn gewoon duurzamer en beter, dus ga maar voor die 400's, kan je niets mis mee doen |
|
|
| Blue Sky 99 |
Wat ik persoonlijk heel belangrijk vind is het jogwheel en die Denon vind ik er dan ook niet echt handig uit zien :)
Het jogwheel van die Reloops vind ik er dan weer wel degelijk uit zien maar het geheel lijkt me dan weer niet zo robuust, of vergis ik mij hierin?
En wat is dan het grote verschil tussen die Reloops RMP 1 en RMP 2? Want het verschil in prijs is er alleszins wel ...
Sowieso denk ik een CDJ-400 te verkiezen boven zo'n RMP 2 maar 2 van die Reloops RMP 1 kosten dan weer niet veel meer dan 1 Pioneer CDJ-400. Maar die RMP 1's lijken dan weer wel nog zo'n uitschuifbaar cd-dek te hebben?
En Pioneer dan, mijn voorkeur gaat uit naar die 400 omdat deze de laatste nieuwe is en eigenlijk de capaciteiten van alle voorgaande modellen zowat combineert en ook nog eens over die USB-mogelijkheid beschikt. Of zijn er toch redenen om voor een 200 of 800 te gaan? |
|
|
| Jasperovitsj |
| De jog van een 800 is natuurlijk wel veel smoother en makkelijker handelbaar dan die van de 400 of de 200. Hoewel die van de 400 blijkbaar ook niet slecht zou zijn, alleen een stuk kleiner. Maar das een kwestie van gewenning natuurlijk. De 200 zou ik sowieso afraden eigenlijk. Qua design wel veruit de mooiste Pioneer, maar echt heel basic qua functies, en die jog is toch ook niet alles. Voelt compleet anders aan dan die van een 800 of 1000. De 400 heeft natuurlijk een pak meer functies dan de 800, maar dan moet je voor jezelf uitmaken of je bijvoorbeeld de hele mp3 functionaliteit nodig hebt, en of je al die on board effecten wel gaat gebruiken. Qua prijs zit er niet meer zo veel verschil tussen de 400 en de 800, dus best voor jezelf eens een lijstje met pro's en contra's op te stellen. :) |
|
|
|
|