|
De DJ-equipment thread (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by The Freezzz
^ Tnx Tiger
Moet ik ook nog rekening houden met de laadtijd van de CD? Want bij sommige CDJ schijnt die nogal lang te zijn en het wel handig om te weten, want dan kan ik meerdere nummers op een cdtje branden. |
Da wordt instantly geload :)
Maar op het internet kunt ge ne gratis manual vinden ervan. Ik zou die eens checken , zodat ge weet hoe ge uw cuepoints precies goed moet vastleggen ;)
Zoals Freezel zei: http://www.pioneerprodj.com/cm/products/doc/CDJ1000MK2_manual_En.pdf |
|
|
| The Freezzz |
^ tnx jongens...
Die handleiding ben ik nog niet tegen gekomen op t internet. Heb je misschien een linkje Luc? |
|
|
| Freezel |
| quote: | Originally posted by The Freezzz
^ tnx jongens...
Die handleiding ben ik nog niet tegen gekomen op t internet. Heb je misschien een linkje Luc? |
http://www.pioneerprodj.com/
Dan ff zoeken naar de CDJ1000MK3 en bij "docs" ;) |
|
|
| The Freezzz |
das wel logisch....:D Tnx iig. T zal wel goed komen volgende week. |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Push2005
Da wordt instantly geload :)
Maar op het internet kunt ge ne gratis manual vinden ervan. Ik zou die eens checken , zodat ge weet hoe ge uw cuepoints precies goed moet vastleggen ;)
|
Ik kan dat secunderen. CDJ1000 > all :D
Da instantly loading... de 800 zou dat ook moeten doen, maar dat duurt toch gemakkelijk een kleine seconde eer dat ie geladen is... Misschien komt dat omdat ik tegen CD hoesjes ben en gewoon al mijn CDs op een hoopje gooi :p
Nog zoiets -Ik weet dat dat bij de 800 van mij toch zo is, 1000 is natuurlijk wel stukje beter dus ik weet iet of dat hier ook opgaat-, Als ge het gedacht zou krijgen te gaan scratchen, check eens of dat als ge de track juist begint, hij effectief ook scratcht... Bij mijn 800 blokkeert ie dan als ik de platter aanraak. Da's (zo denk ik toch) omdat die cd spelers toch even de tijd nodig hebben om de muziek in hun geheugen op te slaan. Maar kwestie dat als ge zou scratchen, niet plots u muziek wegvalt... zou genant zijn :D
Ik weet niet hoe groot uuw versterkers zullen zijn en of ge MP3's zou gebruiken, maar als ge MP3's gebruikt, gaat nooit onder de 256kbps.
| quote: | | T zal wel goed komen volgende week. |
idd. Uuw beta-dj contest setje pwnde :D |
|
|
| massiveK |
| CDJ800 MKII 666€ in duitsland bij www.musik-service.de (ik denk dat de vervoerkosten zijn 20 €) |
|
|
| De Geert |
effe een vraagje
ik zou graag wa beginne draaie (enkel bedroom...voor de leut dus) en ik zou dus een degelijke installatie wille aanschaffe zonder echter al te diep in mijn zakken te moeten tasten...
ik heb een CD MIX-2 van numark zien staan (zie link) voor 583 euro, heeft iemand hier ervaring mee?
lijkt mij compact en handig om te beginnen, ma kweet ni of het deftig is... Andere suggesties zijn ook welkom (cd-speler+mengpaneel, prijs liefst onder 750 euro)
en waar schaf je zoiets het best aan? via die internetshop sound2light, of weet iemand iets in de regio Dendermonde?
thnx! |
|
|
| Sh!fty |
| quote: | Originally posted by De Geert
effe een vraagje
ik zou graag wa beginne draaie (enkel bedroom...voor de leut dus) en ik zou dus een degelijke installatie wille aanschaffe zonder echter al te diep in mijn zakken te moeten tasten...
ik heb een CD MIX-2 van numark zien staan (zie link) voor 583 euro, heeft iemand hier ervaring mee?
lijkt mij compact en handig om te beginnen, ma kweet ni of het deftig is... Andere suggesties zijn ook welkom (cd-speler+mengpaneel, prijs liefst onder 750 euro)
en waar schaf je zoiets het best aan? via die internetshop sound2light, of weet iemand iets in de regio Dendermonde?
thnx! |
ik zou je HIER kopen. Heel betrouwbare site, je kan met credit card betalen dus ben je veilig, maar het is zoiezo betrouwbaar. Ik heb daar al meerdere malen iets gekocht zonder enige problemen.
En over je keuze van equipement is het natuurlijk altijd wat in het donker tasten. Ik vind het persoonlijk nogal irritant om met zo'n dubbelCD-speler te draaien, maar mss is dat omdat ik anders gewend ben. |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by De Geert
effe een vraagje
ik zou graag wa beginne draaie (enkel bedroom...voor de leut dus) en ik zou dus een degelijke installatie wille aanschaffe zonder echter al te diep in mijn zakken te moeten tasten...
ik heb een CD MIX-2 van numark zien staan (zie link) voor 583 euro, heeft iemand hier ervaring mee?
lijkt mij compact en handig om te beginnen, ma kweet ni of het deftig is... Andere suggesties zijn ook welkom (cd-speler+mengpaneel, prijs liefst onder 750 euro)
en waar schaf je zoiets het best aan? via die internetshop sound2light, of weet iemand iets in de regio Dendermonde?
thnx! |
Ik zou persoonlijk van die CD MIX afblijven. Das volgens mij eerder onhandig, en ge hebt totaal geen toonregeling per kanaal op uw mengpaneel. En met een budget van 750€ kunt ge normaal gezien wel een gewone dubbele cd-speler met een deftig mengpaneel kopen hoor. :) |
|
|
| DeSpErAtOs-X |
ff melden dat ik mezelf een nieuwe cd speler heb aangeschaft
een cdj1000mk3
en ik moet zeggen, het is een zalig toestel! (mag ook voor die prijs :p)
ben de (voor mij) belangrijkste concurrenten gaan testen (cdj800, cdj200, DN-S3500)
en die kwam er nu eenmaal het best uit, zeker de hot cue's en wave forms die worden opgeslagen op de bijgeleverde 64mb SD kaart (die je dus makkelijk kan vervoeren :p)
0.02 pitch correctie als ie op 6% staat
0.05 pitch correctie als ie op 10% staat
welja ... wat wens je nog meer ... (0.01 bij de MK4 :p)
CD-laadtijd is zeer snel (snelste wat ik heb meegemaakt alleszins in vergelijking met mijn stanton s-450 en vele jb-sys dual spelers, zelfs de denon 4500 kan hier niet tegenop)
ook van mp3cds gaat het lekker vlot (stonden wel -maar- 100 mp3's op die cd en niet verdeeld in mapjes, maar toch!)
ochja ... simpelweg: zalige speler ; als ge't geld hebt en ge ziet in uw dj-activiteiten nog een toekomst: geen twijfel mogelijk, koop de cdj1000mk3
(vorige week overigens de 2.0 sofware update uitgekomen zodat het BPM probleempje opgelost is ... like anyone cares about BPM anyway :D) |
|
|
| Transfusion |
Ik ben ook aant twijfelen tussen 2x cdj 800 of 2x cd 1000
Probleem is de prijs van die laatste, als ge der zo'n 2 neemt zijde ineens echt een massa aan geld kwijt.
Soit dilemma dilemma. Is er trouwens ergens een shop in antwerpen waar je deze 2 kan gaan testen? |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Transfusion
Probleem is de prijs van die laatste, als ge der zo'n 2 neemt zijde ineens echt een massa aan geld kwijt.
|
120 000 BEF
Das in feite toch pokkeveel geld voor wat uiteindelijk toch "maar" 2 cd-spelers zijn :nervous: |
|
|
|
|