|
De DJ-equipment thread (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| DeSpErAtOs-X |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
120 000 BEF
|
lol ... nie overdrijven eh gij :p
1500 per speler kosten ze zelfs nie aan officiele pioneer catalogus-prijs
ze staan nergens boven de 1350
de betere winkel biedt ze aan voor 1250
en dan kunde nog wel es een kortingske vragen
neemt nie weg dat het nog duur is ... maar 600 euro minder als die prijs is makkelijk haalbaar, soms nog meer ;) (voor 2 spelers dus e) |
|
|
| Transfusion |
| waar zijde gij da machien gaan testen? |
|
|
| Jasperovitsj |
Dan nog, voor een studentje is en blijft het een enorme investering :p
Waar hebt ge ze trouwens zo goedkoop gevonden dan? :) |
|
|
| DeSpErAtOs-X |
@Trancefusion : in de s2store in genk
hebben ze alle toestellen staan ... ineens ook ff die djm800 gecheckt en de rodec 180mkIII limited ^^
als ik daar toch was hé :p
daar staan ze overigens voor 1250 ... als ge de baas te pakken krijgt moet 1200 haalbaar zijn, die verkoper wss nie :)
ik heb ze bij mijn trouwe gear-winkel gekocht in hartje hasselt ;)
en trouw zijn loont, ook in de aankoopprijs van zulke toestellen :)
maar het is idd een enorme investering ... (heb er dan ook nog maar eentje gekocht op dit moment ... nu eerst weer wat sparen en men andere cdspeler enzo zien te verkopen)
maar ik weet anderzijds ook dat dit een buy4life is ... er moet al een enorme uitvinding gaan gebeuren eer ik dat toestel zou verkopen ... |
|
|
| Transfusion |
| bah ik bestel bij die winkel (wsl soundstation) altijd online, m'n kop kennen ze daar nie, bah |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by DeSpErAtOs-X
maar ik weet anderzijds ook dat dit een buy4life is ... er moet al een enorme uitvinding gaan gebeuren eer ik dat toestel zou verkopen ... |
Aan de andere kant moet je weten dat de lasers van CD-toestellen ongeveer 1000 uur meegaan, verre van een buy4life dus. Als je dat weer wil laten vervangen zal je nog een brok geld kwijt zijn. De reden waarom ik nooit pioneers heb gekocht is omdat je altijd het merk betaalt, en toch nét iets te duur is 'voor wat het maar is'. Het is de standaard en momenteel de beste speler op de markt; maar voor een laser-product is dat nog steeds té duur. |
|
|
| De Geert |
| quote: | Originally posted by Sh!fty
ik zou je HIER kopen. Heel betrouwbare site, je kan met credit card betalen dus ben je veilig, maar het is zoiezo betrouwbaar. Ik heb daar al meerdere malen iets gekocht zonder enige problemen.
En over je keuze van equipement is het natuurlijk altijd wat in het donker tasten. Ik vind het persoonlijk nogal irritant om met zo'n dubbelCD-speler te draaien, maar mss is dat omdat ik anders gewend ben. |
kben ondertussen al veranderd van voorkeur, kzie nu best wel de Stanton C.304 zitten, samen met Stanton M303 dan...
heb al wat rondgezocht, en deze (alle materiaal trouwens) is toch het goedkoopst bij sound2light.be
(zie hier)
voor iets meer dan 1000 euro kan je hier al deftig beginne lijkt mij toch :) |
|
|
| dj Elof |
Ik heb mij ook twee CDJ1000 MK3's gekocht deze week. Op Tomorrowland heb ik er voor het eerst meegedraaid, voorheen altijd MKII spelertjes. Voor mij blijven het dé professioneelste die er op de markt zijn.
Ik heb er ook twee Road Ready CDJMKII case bijgekocht aan 115 EUR per stuk (Orbit DJ). Zo kan ik mijn eigen spelers meenemen naar bepaalde discotheken. Alhoewel ik geen enkel probleem heb met Denon's vind ik de CDJ's toch honderduizend keer beter :D
Ze gaan mij graag zien komen met mijn flight cases zonder vinyl, maar met CDJ's erin! :tongue3 |
|
|
| DeSpErAtOs-X |
| quote: | Originally posted by Push2005
Aan de andere kant moet je weten dat de lasers van CD-toestellen ongeveer 1000 uur meegaan, verre van een buy4life dus. Als je dat weer wil laten vervangen zal je nog een brok geld kwijt zijn. De reden waarom ik nooit pioneers heb gekocht is omdat je altijd het merk betaalt, en toch nét iets te duur is 'voor wat het maar is'. Het is de standaard en momenteel de beste speler op de markt; maar voor een laser-product is dat nog steeds té duur. |
1000 uur lijkt me toch wat weinig, wetende dat zulke toestellen in sommige clubs 5 jaar staan zonder enig defect met meerdere malen per week een feestje :)
voor een normale dj zoals ik, zou dat betekenen dat ik er (gemiddeld gezien) een 3 tal jaar mee kan doen vooraleer ie stuk is ...
daar geloof ik m.a.w. niets van ... (volgens die theorie heeft ie dus nog een 997tal uur te gaan en dan kan'm in reparatie :p)
en dat je een merk betaalt, daar heb je mss wel gelijk in, maar dat heb je bij Allen&Heath, Ecler, Technics ook hé :)
maar een groot deel van de meerprijs zit em ook in de effectieve meerwaarde :)
toeval of niet, die toestellen staan wel overal ter wereld, en niet enkel omwille van hun naam hoor ;)
:edit: heb even opgezocht wat die laser betreft op pioneer forums: geen enkel probleem gemeld ...
op enkele andere fora vind ik pakweg een 5-tal meldingen van kapotte lasers (in totaal) ... die zijn vervangen voor 100 euro per cd-speler, het ging hier voornamelijk over de cdj100 reeks (1x cdj500)
en zelfs dan vraag ik mij af, wat voor cd of knoei hebben ze in hun cd speler gestopt |
|
|
| Sh!fty |
| quote: | Originally posted by De Geert
kben ondertussen al veranderd van voorkeur, kzie nu best wel de Stanton C.304 zitten, samen met Stanton M303 dan...
|
Ik heb nog nooit met Stantons gepruld, laat maar es wete wat je ervan vindt ;)
Hoe snel spoelt dat ding vooruit (hoelang duurt et om door een volle track van 7 minuten te spoelen?)
Wat is de kleinste Pitch range?
Vind je hem ingewikkeld qua gebruik of is alles onmiddelijk duidelijk ?
Doet hij auto-loops zoals een pioneer of moet je zelf start en eindpunt van een loop instellen? |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by DeSpErAtOs-X
1000 uur lijkt me toch wat weinig, wetende dat zulke toestellen in sommige clubs 5 jaar staan zonder enig defect met meerdere malen per week een feestje :) |
1000 à 1500 uur wisten de verkopers van de Dj store waar ik ga me te vertellen. Dat kan heel goed kloppen; want het is een Klasse-1 (of klasse S ?) laserproduct. M.a.w de laser is heel gelijkaardig aan die dat bvb in een Playstation 2 zit. Als je een beetje goeie gamer zijt dan zit ge nu al aan uw tweede PS2 want de laser van uw eerste PS2 is uitgedoofd voorget weet (en das idd zon 1000 en als je chance hebt 1300 uur).
Voor Cd-Spelers die dan 1300 euro het stuk kosten vind ik da er wel wa over; zeker als ge dan ne nieuwe laser moet steken (en de kosten zullen makkelijk over de 100 euro oplopen ze ;))
Marja, das mijne mening é... Ge zult alleszinds plezier ebben van uw bakskes :p |
|
|
| Tiger777 |
| pushie'ken, jong, ni zeveren. Pioneer rox! |
|
|
|
|