return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 
De DJ-equipment thread (pg. 24)
View this Thread in Original format
Config
Ik heb mijn materiaal gekocht bij EV Sound in Sint-Eloois-Vijve. Enorm vriendelijke mensen en deftige prijzen ook. Vanaf een bepaald bedrag leveren ze thuis ook. http://www.evsound.be/nl/home
Jasperovitsj
Die had ik ook al gevonden, op het moment ook de goedkoopste die ik ben tegengekomen. Wel een beetje te ver om eventjes naartoe te rijden, maar die gratis levering is wel een pluspunt. Maar is dat wel te vertrouwen, dj gear aan huis laten leveren? Voor dat geld zou ik niet willen dat er iets mee gebeurt tijdens het transport of iets dergelijk.
Config
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Die had ik ook al gevonden, op het moment ook de goedkoopste die ik ben tegengekomen. Wel een beetje te ver om eventjes naartoe te rijden, maar die gratis levering is wel een pluspunt. Maar is dat wel te vertrouwen, dj gear aan huis laten leveren? Voor dat geld zou ik niet willen dat er iets mee gebeurt tijdens het transport of iets dergelijk.

heb mijn turntables en mijn nieuwe mixer ook aan huis laten leveren :) Als ge meer info wilt, stuur ze een mailtje , ze reageren altijd snel en vriendelijk. Een vraag stellen kost geen geld :)
Real
Ik heb ook al twee leveringen van die winkel thuis ontvangen, telkens zéér snel en zonder problemen.
Jasperovitsj
*le bump*

Na een tiental jaar trouwe dienst begint mijn koptelefoon zo stilaan de geest te geven. Tijd dus voor vervanging. Maar ik zit een beetje met een dilemma: dat ding gaat toch voor 90% voor thuisgebruik bestemd zijn, dus het lijkt me wat overdreven om daar 200+ euro voor neer te tellen. Maar langs de andere kant heb ik uiteraard ook graag een goede geluidskwaliteit, zelfs al is het voor "maar" thuisgebruik. Plus, voor die 2 keer per jaar dat ik eens op verplaatsing moet draaien, wil ik natuurlijk ook wel iets dat genoeg punch en isolatie in huis heeft om niet weggeblazen te worden door de monitors. Dus de vraag is wat er daarvoor in aanmerking zou komen, voor een budget van pakweg 100 euro? Ik heb wat online speurwerk gedaan, en kwam al de volgende modellen tegen:

- Sennheiser HD215
- Koss Prodj 100
- Shure SRH750DJ
- Pioneer HDJ500
- Technics RPH1200

Heeft er misschien iemand persoonlijke of via-via ervaring met een van deze modellen? Pro's en contra's? Of eventuele andere suggesties of speciale promoties die momenteel ergens lopen?
eieregooie
Uit dat lijstje de Shure, mits je kop niet te groot is :D Als je budget nog wat te rekken is de ATH-M50 <3
Jasperovitsj
Die Shure krijgt overal wel heel lovende reviews ja, lijkt me misschien wel de beste optie :) Had Freezel niet die Technics? Want die staat momenteel op Baxshop voor 109€, lijkt me ook een koopje.

Heb jij nog steeds die antieke Pioneer? ^^
eieregooie
Die heb ik wel nog steeds ja. Stukje cultuur :D Maar ik gebruik 'm al lang niet meer, hij heeft z'n beste tijd wel gehad. Om te DJen wassie top maar de geluidskwaliteit laat nogal te wensen over als je er ook nog eens gewoon muziek mee wilt luisteren.

Ik heb momenteel een oorspronkelijke Sony MDR-V900 en dus mijn geliefde Audio-Technica ATH-M50. Die laatste doet absoluut niet onder voor de 1e, ondanks het grote prijsverschil (260 vs 170). Wat die Sony so bijzonder maakt is dat hij ondanks z'n behoorlijk warme sound toch enorme resolutie heeft, ook in het hoog. De A-T is net zo 'refined' maar dan met een wat neutralere klank. Voor beide geld dat ze relatief ook goed tot hun recht komen op zwakke bronnen zoals iPods of mijn Android telefoon.

Goed, terug naar de zoekvraag. De RP-DH1200 zijn lekkere DJ cans, maar vrij zwaar (qua sound) en wellicht daardoor in mijn beleving wat dof. Ik denk dat als je die auditioned naast de Shure dat er met de Shure zogezegd een wereld voor je open gaat. Maar die Technics heb ik een jaar of 5 geleden voor 't laatst op m'n hoofd gehad en die Shure kwam vorig jaar pas uit. Dus echt 1 op 1 vergelijkingsmateriaal heb ik niet.

Dat gezegd hebbende, 109 voor die Technics is een goeie deal, maar de Shure is qua prijs/kwaliteit verhouding sowieso een koopje. Verder is er natuurlijk niets zo persoonlijk als headphones en moet je ze eigenlijk vooral proberen. Neem een muziekje mee dat je goed kent en het zal je snel duidelijk worden wat je het meest bevalt. Ohja, en het oog wil ook wat :clown:
Jasperovitsj
Hier heb ik heel wat aan, thanks Ei :)
Real
Ik heb vorige week deze gekocht: http://www.new-line.nl/nl/koptelefo...h1200_14322.htm

Gratis verzending bij New-Line overigens. :)

Ik heb nog niet veel tijd gehad om ermee te draaien, dus een uitgebreid verslag kan ik nog niet geven. Maar ik ben er tot nu toe toch zeer content van.

FredNova
quote:
Originally posted by Real
Ik heb vorige week deze gekocht: http://www.new-line.nl/nl/koptelefo...h1200_14322.htm

Gratis verzending bij New-Line overigens. :)

Ik heb nog niet veel tijd gehad om ermee te draaien, dus een uitgebreid verslag kan ik nog niet geven. Maar ik ben er tot nu toe toch zeer content van.

Draai ik al jaren mee, TOP!
Een volledig gesloten model (verkies dit boven die 'half-open')
Slechts 109 euro? = koopje!!
Jasperovitsj
Ik heb me toch maar meteen die Shure besteld bij EV Sound, ik hoop dat ik hem in de loop van volgende week thuis geleverd krijg. :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 
Privacy Statement