|
De DJ-equipment thread (pg. 12)
|
View this Thread in Original format
| Real |
| quote: | Originally posted by BZRK
"The pitch fader works in steps of 0,1%."
Antwoord dat iemand kreeg op zijn mail naar Reloop. |
Ik namelijk. \o/ |
|
|
| BZRK |
| quote: | Originally posted by Real
Ik namelijk. \o/ |
Ja had ik wel gedacht Kristof :p |
|
|
| DJ Zetski |
Ik ga mij dit weekend een nieuw mengpaneel aanschaffen. Ben van plan tot maximum 200 € uit te geven. Ik ga daarvoor naar een muziekwinkel in Roeselare (KeyMusic). 'k heb al eens op hun website gekeken en nu twijfel ik nog tussen deze:
- JB Systems Beat 4 Mk2
- Numark DXM 01 USB (die is wel +/- 250 €)
- Numark DM2050X
Heeft er iemand ervaring mee? Commentaren uiteraard altijd welkom,
groeten
Sam |
|
|
| DJ Zetski |
Morgen ga ik er dus achter...
Kan er echt niemand mij een voorstel doen, of zijn ervaring geven? |
|
|
| Real |
| Het zijn alledrie low-budget mixertjes eigenlijk. :nervous: |
|
|
| BZRK |
| Waar zit de prijs dan in die duurdere modellen? (effectjes en toestanden niet meegerekend) |
|
|
| DJ Zetski |
Het zijn alledrie low-budget mixertjes eigenlijk. :nervous: |
Die reactie had ik wel verwacht :) 200 euro is natuurlijk geen geld voor een mengpaneel. Maar ik geef eigenlijk nooit veel geld uit aan zo'n dingen... het is ook namelijk enkel voor thuisgebruik dus ik ben al tevreden met een low-budget mixertje |
|
|
| Real |
| quote: | Originally posted by BZRK
Waar zit de prijs dan in die duurdere modellen? (effectjes en toestanden niet meegerekend) |
Krakende faders. :nervous:
Vraag maar aan Push2005, die had ook zo'n Numark mixertje, die is nu compleet naar de ruk. |
|
|
| DJ Zetski |
Krakende faders. :nervous:
Vraag maar aan Push2005, die had ook zo'n Numark mixertje, die is nu compleet naar de ruk. |
Da's ook eigenlijk de reden waarom ik mij een nieuw wil aanschaffen. Ik wil er deftig een mix mee kunnen opnemen zonder het gekraak van de faders. Andere voorstellen zijn natuurlijk welkom hé, ook al is de kostprijs meer dan 200€... Effecten enzo heb ik eigenlijk niet nodig... |
|
|
| massiveK |
| Probeer de Ecler Nuo 2 (duurder maar top quality) |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by DJ Zetski
- Numark DXM 01 USB (die is wel +/- 250 €)
|
Deze mixer had ik ook bij de aanschaf van mijn equipment. De non-USB versie weliswaar; maar die verschilt buiten de USB-feature niet.
Kmoet zeggen; zo content was ik er niet van. De output ervan ligt redelijk laag (althans volgens mijn normen toch) waardoor je nogal rap in het rood moet spelen om er voldoende geluid uit te krijgen. Ik schafte die mixer ook aan toen bij gebrek aan kennis van andere modellen en omdat ik geen flauw benul had waarom die duurdere beter zijn. Ik kan je verzekeren dat het degelijk uitmaakt :). Ik heb nu sinds enkele maanden een Synq-SMX2 en het is een wereld van verschil, hehe. De output is veel krachtiger en zuiverder.
Als je low budget wil blijven is het geen verkeerde aankoop; maar een mixer is toch belangrijk en daar investeer je miss beter wat meer centen in :) |
|
|
| 1Million$shot |
| quote: | Originally posted by massiveK
Probeer de Ecler Nuo 2 (duurder maar top quality) |
AMEN !
ik heb de Nuo 3. Zalig mixerke! |
|
|
|
|