return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 
De DJ-equipment thread (pg. 21)
View this Thread in Original format
Config
moest het mijn keuze zijn, ik ging toch resoluut voor die cdj-800 :D
Jasperovitsj
Zou daar binnenkort ook geen MKIII van uitkomen? Misschien ook met usb-mogelijkheid. :)
Real
quote:
Originally posted by Blue Sky 99
En wat is dan het grote verschil tussen die Reloops RMP 1 en RMP 2? Want het verschil in prijs is er alleszins wel ...

- Slot-in op de RMP-2 vs uitschuifbare lade op de RMP-1
- Effects op de RMP-2 (waaronder scratch)


Ik ben heel blij met mijn RMP-1's in elk geval, die RMP-2's zouden voor mij geen meerwaarde bieden.
jeronimo_jd
Ik zou precies ook gewoon doorsparen voor de cdj-800's. Ik heb zelf cdj-200's, ben er heel content van, maar toch weer voel ik de drang om mij eens cdj-800 of 1000's aan te schaffen. Gewoon al maar om het feit dat daar overal mee gedraaid wordt, en das dan toch een pluspunt dat ge die gewoon zijt (touchwheel van cdj-200 voelt idd heel anders aan als cdj-800-1000). Tis natuurlijk ook superdegelijk spul en een investering die zen waarde behoudt.

Dus als ge van u eigen weet dat ge wilt verder gaan in het dj'en: voor de cdj-800 gaan.
Blue Sky 99
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
De jog van een 800 is natuurlijk wel veel smoother en makkelijker handelbaar dan die van de 400 of de 200. Hoewel die van de 400 blijkbaar ook niet slecht zou zijn, alleen een stuk kleiner. Maar das een kwestie van gewenning natuurlijk. De 200 zou ik sowieso afraden eigenlijk. Qua design wel veruit de mooiste Pioneer, maar echt heel basic qua functies, en die jog is toch ook niet alles. Voelt compleet anders aan dan die van een 800 of 1000. De 400 heeft natuurlijk een pak meer functies dan de 800, maar dan moet je voor jezelf uitmaken of je bijvoorbeeld de hele mp3 functionaliteit nodig hebt, en of je al die on board effecten wel gaat gebruiken. Qua prijs zit er niet meer zo veel verschil tussen de 400 en de 800, dus best voor jezelf eens een lijstje met pro's en contra's op te stellen. :)


Ik zie eigenlijk niet echt verschil tussen die jog van de 400 en de 800. En kleiner hoeft niet meteen een probleem te zijn, dat is idd toch maar gewenning zoals je zelf aangeeft. Hij moet vooral makkelijk hanteerbaar zijn. Misschien moest ik best eens wat materiaal uittesten alvorens iets aan te kopen.

Qua design vind ik de 400 sowieso eigl de mooiste maar ik probeer me daar niet te veel door te laten leiden want uiteindelijk is de functionaliteit van primair belang.

En die mp3-mogelijkheden vind ik toch ook interessant, zeker naar de toekomst toe.

quote:
Originally posted by Real
- Slot-in op de RMP-2 vs uitschuifbare lade op de RMP-1
- Effects op de RMP-2 (waaronder scratch)


Ik ben heel blij met mijn RMP-1's in elk geval, die RMP-2's zouden voor mij geen meerwaarde bieden.


Zo'n uitschuifbare lade vind ik wel een serieus minpunt, dat gaat toch vrij snel slijten? Hoe belangrijk die scratch voor mij persoonlijk gaat zijn weet ik niet eigenlijk. Noodzakelijk is dat waarschijnlijk niet om tracks te cue'en. Dat is ook kwestie van gewenning natuurlijk.

Je bent er in ieder geval wel tevreden over dus maar afgaande op foto's vind ik ze er nog steeds niet echt robuust uit zien maar dat is moeilijk te beoordelen natuurlijk.

quote:
Originally posted by jeronimo_jd
Ik zou precies ook gewoon doorsparen voor de cdj-800's. Ik heb zelf cdj-200's, ben er heel content van, maar toch weer voel ik de drang om mij eens cdj-800 of 1000's aan te schaffen. Gewoon al maar om het feit dat daar overal mee gedraaid wordt, en das dan toch een pluspunt dat ge die gewoon zijt (touchwheel van cdj-200 voelt idd heel anders aan als cdj-800-1000). Tis natuurlijk ook superdegelijk spul en een investering die zen waarde behoudt.

Dus als ge van u eigen weet dat ge wilt verder gaan in het dj'en: voor de cdj-800 gaan.


Jog van 200 is inderdaad heel anders dan die van de 400 of de 800. Vandaar dat die waarschijnlijk ook geen optie is.

Ik denk dat, zoals ik al zei, het eens zal moeten testen want ik zie niet echt verschil tussen de jogs van de 400 en de 800. Het verschil in prijs is in ieder geval niet erg groot. En naar mijn gevoel beschikt die 400 wel over heel wat interessante mogelijkheden.

Dat er trouwens overal gedraaid wordt met 800 of 1000's is in ieder geval ook serieus overdreven. Er zijn heel wat plaatsen waar het materiaal maar te wensen over laat hoor. :)
Jasperovitsj
Hoe zit het nu met die pitch ratio van de Reloops? Als dat nog steeds 0,1% is kan je die al meteen afvoeren. :)
Real
0,1%. Ik kan daar mee mixen. :o

Maar ik zou inderdaad zelf ook liever stapjes van 0,02% hebben, dat draait zoveel vlotter.
Transfusion
0,02 is eigenlijk meer iets dat in uw hoofd zit. Ik draai beter sinds ik op 0,05 draai ipv op 0,02
Real
Ik heb nog maar eens nieuwe fotootjes genomen van mijn spulletjes. Er is feitelijk wel niks veranderd, behalve dat mijn HPS-2 behoorlijk gewond is geraakt. :D

Klik
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by Real
0,1%. Ik kan daar mee mixen. :o


Ja, da gaat wel, maar echt aangenaam is het niet hé. :)
Ik mix hier ook met 0,1%, en het gebeurt regelmatig dat twee platen gewoon niet gelijk te krijgen zijn. Dan moet ik 2 minuten of langer manueel liggen bijbenden (met knopkes, nog extra lastig), en daardoor onstaan er vaak kleine oneffenheden die er met een nauwkeurigere ratio meteen uit zouden gaan. Live maakt dat niet zoveel uit, maar voor home mixkes stoor ik me er wel aan.

Pumaz
Bending is voor benders :p

Pitch ride!
Jasperovitsj
Dat deed ik altijd op platenspelers, maar met cdspelers niet eigenlijk. Daar is benden gewoon veel nauwkeuriger vind ik. :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 
Privacy Statement