|
De DJ-equipment thread (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Sh!fty
De cdj 800 MK1 heeft 0.05% als kleinste pitchrange
De cdj 200 heeft 0.02% als kleinste range |
Aight, thanks! Dat maakt m'n keuze er meteen weer wat makkelijker op :) |
|
|
| massiveK |
| quote: | Originally posted by FredNova
Bij de CDJ-800 MK2 (de verbeterde versie) hebben ze de platter van de 1000 overgenomen en nog wat verbeteringen aangebracht zoals een helder scherm enzovoort...
Ik vind de 200 ideaal voor een allround-cd dj, voor wat vinyl gevoel dus minimum een 800 of als je doorspaart of de lotto gewonnen hebt een 1000 (waarvan momenteel al de mk3 bestaat)
Ik heb alvast een CDJ-800 MK2 besteld in Sound-Station deze maand aan 749 euro (niet goedkoper te vinden, zelfs niet in Duitsland momenteel) |
CDJ 800 MKII 711 € bij Orbit dj in brussel..
www.orbit-dj.com
Ik heb een paar genomen en ze zijn super...:) |
|
|
| Jasperovitsj |
| Ze hebben bij Orbit dj ook de MK1 voor 625€, dus ik zal ze daar wss wel gaan halen :) |
|
|
| IgnazZio |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Aight, thanks! Dat maakt m'n keuze er meteen weer wat makkelijker op :) |
En dat heb je wel absoluut nodig!
De mijn hebben 0.1 per keer, maar das ni gonoeg. (Jb Systems Cd-200). Voor de rest supercontent! |
|
|
| diddi |
Zijn dit koopjes?
SMAC Pro 30 - 430,00 (nieuw)
Mengtafel Ecler Mac 60 6 kanalen - 250,00 (2e hands) |
|
|
| Bl@ckOut |
| quote: | Originally posted by diddi
Zijn dit koopjes?
Mengtafel Ecler Mac 60 6 kanalen - 250,00 (2e hands) |
Als deze nog wat deftig in orde is, is dit zeker een koopje! |
|
|
| The Freezzz |
ff een vraagje voor de experts
Donderdagavond over een week mag ik ergens draaien. Alleen hebben ze maar :D twee Pioneer CDJ-1000 MK2's staan. En ik ben eigenlijk alleen maar het draaien met vinyl gewend. Ik kan alleen de middag van te voren oefenen met die dingen. Dus ik wilde vragen of iemand me tips kon geven en dingen waar ik op moet letten,zodat ik iets leuks kan neerzetten.
Bij voorbaat bedankt... |
|
|
| massiveK |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Ze hebben bij Orbit dj ook de MK1 voor 625€, dus ik zal ze daar wss wel gaan halen :) |
heb je deze 800 mk1 gekoopt? Wat denk je ervan? zijn ze goed?
voor duitse winkel look at www.musik-service.de en www.recordcase.de (in dit laatste winkel kan je goie prijs halen met het koop van een"dj set" (dus min 2 turntables of CDJ en een Mixtafel hoe meer stuff je koopt hoe meer korting mag je hebben) |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by The Freezzz
ff een vraagje voor de experts
Donderdagavond over een week mag ik ergens draaien. Alleen hebben ze maar :D twee Pioneer CDJ-1000 MK2's staan. En ik ben eigenlijk alleen maar het draaien met vinyl gewend. Ik kan alleen de middag van te voren oefenen met die dingen. Dus ik wilde vragen of iemand me tips kon geven en dingen waar ik op moet letten,zodat ik iets leuks kan neerzetten.
Bij voorbaat bedankt... |
Altijd kijken voor de draait aan een wiel. Als ge uuw trackje iets wilt vooruitschuiven en ge zit een beetje te hoog, scratch't ie... Als ge er een uurke of twee mee speelt hebt ge dat wel onder de knie, daar moet ge u geen zorgen in maken. Het is eigenlijk zoals vinyl, behalve dat er een CUE ding is.
Als ge nog nooit met CD's gespeeld hebt, zou ik de vinyl simulatie niet afzetten. ge hebt zoiets als een CDJ mode, dan kunt ge met uuw wiel frame per frams afgaan als ge u cue point kiest. Sommige mensen vinden het precier dan vinyl mode... Naja, probeer eens of ge ermee wegkunt. Vinyl mode is ook degelijk zenne :)
Als dan alles plots heel goed blijkt te gaan, hebt ge de neiging om met zijn loop-functie te gaan spelen... zijn auto-loop functie is (als ge alles goe gebeatmatched enzo hebt) best wel geil. Als ge zo per toeval uuw inmixtijd wat moet verlengen, kan het handy zijn. Zelf loopjes gaan maken kan ook, maar dat kost wel wat tijd. Leuk is wel dat ge die loopjes kunt opslaan op een SD kaart. Als ge in die namiddag tijd over hebt, kunt ge die daarin besteden. En voor de rest moet ge u in die CD spelers niet teveel zorgen maken. Het is eigenlijk allemaal niet zo anders dan vinyl :p |
|
|
| The Freezzz |
^ Tnx Tiger
Moet ik ook nog rekening houden met de laadtijd van de CD? Want bij sommige CDJ schijnt die nogal lang te zijn en het wel handig om te weten, want dan kan ik meerdere nummers op een cdtje branden. |
|
|
| Freezel |
| quote: | Originally posted by The Freezzz
^ Tnx Tiger
Moet ik ook nog rekening houden met de laadtijd van de CD? Want bij sommige CDJ schijnt die nogal lang te zijn en het wel handig om te weten, want dan kan ik meerdere nummers op een cdtje branden. |
Valt met een Pioneer cd speler wel mee. Ik brand mijn cd's wel altijd op lage snelheid want niet iedere speler leest cd's die gebrand zijn op max snelheid (nog nooit meegemaakt, maar wel van horen zeggen). |
|
|
|
|