|
De DJ-equipment thread (pg. 16)
|
View this Thread in Original format
| Jasperovitsj |
| Laat uw haar dan groeien hé. It's a start. |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Real
Jamaar ik wil ook Zabiela nadoen. :( |
Begin dan eerst zijn playlisten over te nemen, kwestie van ns wat anders te draaien :p |
|
|
| Real |
Om even on-topic te blijven: er is een hardnekking gerucht de ronde aan het doen, Technics stopt met de productie van ALLE producten, behalve hun headphones.
| quote: | | Wat ik meerdere malen heb gehoord, van de betrouwbaardere bronnen is dat Technics gaat stoppen met alles behalve de headphones. ROHS is één van de problemen, daarnaast zijn het de terug lopende verkoop cijfers. Tel die 2 bij elkaar op en reken uit wat het je nog op zal leveren nadat het productie proces aangepast is. Waarschijnlijk zal dat naar de mening van Technics niet voldoende zijn geweest. Helemaal omdat vinyl echt langzaam maar zeker dood aan het gaan is. |
- Reind
http://www.new-line.nl/forum/read/?t=25854&p=1 |
|
|
| lemon squash |
| Vraagje voor de tranceaddicts die aan de Alma Mater hun diploma proberen halen, ik ga ervanuit da jullie wel eens in de Rumba komen... Iemand een idee van de gear die daar staat? Internet zoekwerk levert niet veel op... |
|
|
| jeronimo_jd |
Zou da te betrouwen zijn om zo ne cdj200 via ebay in amerika te kopen? Is er iemand hier die daar al ervaring mee heeft? bv: http://cgi.benl.ebay.be/BRAND-NEW-P...VQQcmdZViewItem
Het ziet er allemaal wel veilig uit; hoge feedbackscore en ingedekt door paypal tot 500 euro. De verzendingskosten zijn wel 109$ via UPS maar dan komt het nog maar op 326 €. Ik heb net nog eens gemaild voor die verzendingskosten, want zou dan ook wel verzekerde verzending willen doen. |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by jeronimo_jd
Zou da te betrouwen zijn om zo ne cdj200 via ebay in amerika te kopen? Is er iemand hier die daar al ervaring mee heeft? bv: http://cgi.benl.ebay.be/BRAND-NEW-P...VQQcmdZViewItem
Het ziet er allemaal wel veilig uit; hoge feedbackscore en ingedekt door paypal tot 500 euro. De verzendingskosten zijn wel 109$ via UPS maar dan komt het nog maar op 326 €. Ik heb net nog eens gemaild voor die verzendingskosten, want zou dan ook wel verzekerde verzending willen doen. |
De transactie zal veilig zijn maar daar moet je 2 kanttekeningen bij maken:
1) De netstroom in de USA ligt veel lager dan hier; dus je zult wellicht nog een adapter moeten kopen voor een correcte werking van het toestel
2) Als er toevallig iets mankeert aan zo'n toestellen ben je wel wat verveeld dat je dat helemaal zult moeten terugsturen naar de leverancier :)
Ik weet dat het nu voordelig is om in amerika te kopen; maar persoonlijk zou ik het afraden voor dergelijke toestellen, hehe. |
|
|
| jeronimo_jd |
Ik ben toch sterk aan het twijfelen. Zo'n netstroom adapter kost 10-15 euro (op internet gezocht, weet nu niet hoe het zit met de betrouwbaarheid van deze 'goedkope' converters).
En die tweede opmerking acht ik de kans toch zeer klein dat daar iets mis mee ga zijn. Het wordt verzekerd verzonden via UPS, die zullen daar toch wel voorzichtig mee omgaan. Ik ga alles nog eens afwegen tov elkaar...
ps; zou de kans bestaan da de douane daar importrechten op vraagt? |
|
|
| Adion |
| quote: | Originally posted by jeronimo_jd
Wat maakt een duurdere koptelefoon dan zoveel beter? Gaat het beatmatchen relaxter? Ik heb zo het gevoel dat ik wel met elke koptelefoon kan beatmatchen, en dat je vooral goede monitors nodig hebt, zodat je je mix zelf goed hoort. |
Over goede monitors heb je zelf zelden controle, dus als je pech hebt zijn die niet tot je beschikking, terwijl je je koptelefoon wel steeds zelf bij hebt.
Een goede koptelefoon laat je dus toe om ook het monitoren/mixen deels door je koptelefoon te doen.
Verder gaat het ook om het beschermen van je oren. Een slechte koptelefoon zal slechtere demping hebben waardoor je hem te luid moet zetten wat uiteraard slecht is voor je oren.
Ook een koptelefoon met een bepaalde frequentie die er een stuk sterker doorkomt dan de andere lijkt me daar niet bevorderend voor.
Ik heb zelf zowel de Stanton 2000 en de 3000.
De 2000 is behoorlijk goed, maar sluit minder goed het geluid af.
De 3000 is in dit opzicht een stuk beter en ook de geluidskwaliteit is beter. De bas is vrij sterk aanwezig, maar echt storend vind ik het zelf niet.
Vermits je ook de 3000 voor rond de 100 euro kan krijgen lijkt het me wel te overwegen.
Wil je iets meer uitgeven heb ik nog steeds niets slecht gehoord over de sennheiser hd-25, wat blijkbaar gewoon voor de meesten de beste dj koptelefoon is die je kan krijgen. |
|
|
| jeronimo_jd |
Gisteren 2 cdj's200 aangeschaft, wel 2dehands, maar dat was voor mij toch de goedkoopste optie. Had er eerst via ebay in de VS ene wille kopen, maar uiteindelijk komt da toch nie veel goedkoper uit, want heb gehoord dat je ook nog het risico loopt dat je aan de douane BTW en importkosten moet betalen.
foto1
foto2
foto3
Ze zijn nog maar een goei jaar oud en amper gebruikt volgens die gast. Ik was ze uitgebreid gaan testen om toch zeker te zijn. Het enige wat mij nu opvalt is dat het ene wiel precies wa losser zit als da andere, maar voor de rest echt nog wel perfect in orde.
Het is toch wel even wennen dat wiel. Maar ik hoop dat dat snel in orde komt. Ze zien er in ieder geval wel stoer uit en voelen ook veel beter en degelijker aan als mijn vorige spelers. Vooral de play en cue knop irritereerden mij nogal bij mijn vorige spelers, waar ik soms 5 keer op moest rammen eer ze 'pakten'...but me happy now:gsmile: |
|
|
| DJ Zetski |
| Waar heb je ze gevonden tweedehands? |
|
|
| jeronimo_jd |
| kapaza.be. Ge moet gewoon kapaza en 2dehands.be int oog houden. Met wat geduld zul je er dan wel aan geraken. |
|
|
|
|