|
De DJ-equipment thread (pg. 13)
|
View this Thread in Original format
| Real |
| Ik wou de Nuo2 in feite ook voorstellen, maar die kost bijna € 400,00. Maar dan heb je wel kwaliteit, zo'n mixer zou járen moeten meegaan. |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by BZRK
"The pitch fader works in steps of 0,1%."
Antwoord dat iemand kreeg op zijn mail naar Reloop. |
Niet kopen dus! Neem het aan van iemand die ook 0,1% op zijn cd-spelers heeft. Dat is niet genoeg, jammer genoeg... |
|
|
| BZRK |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Niet kopen dus! Neem het aan van iemand die ook 0,1% op zijn cd-spelers heeft. Dat is niet genoeg, jammer genoeg... |
Der zijn bijna geen cdspelers die minder hebben. CDJ1000 enzo wel, maar dat geld heb ik echt wel niet hoor... |
|
|
| Jasperovitsj |
| Ik volg uw redenering, maar ik kan er echt niks aan doen dat ik mijn keuze van 2 jaar geleden betreur. Enfin, versta me niet verkeerd, het gaat wel hoor. Maar echt altijd (potentieel) flawless mixen is met die pitchratio een pak moeilijker, das alles wat ik wil zeggen. En als je op termijn er echt mee wil doorgaan kan je beter ineens echt goeie toestellen kopen. Zeker omdat de markt toch bijna volledig digitaal gaat worden. :) |
|
|
| BZRK |
Zijn er dan alternatieven die geen 1000 euro per stuk kosten? :p
Ik ben trouwens maar een beginner, al meteen zwaar investeren zonder te weten of ik enige aanleg ervoor heb is wat riskant :D
En bvb. jouw en Real's mixes vind ik toch altijd heel goed gemixt, dus het moet toch meer dan doenbaar zijn met zo'n materiaal? |
|
|
| Jasperovitsj |
CDJ-200 heb je al voor 500€ per stuk hoor :)
En ik weet niet of de Denon toestellen ondertussen ook al een aangepaste pitchratio hebben, want als dat het geval is is een DS-1000 ook een serieuze optie. |
|
|
| Real |
| quote: | Originally posted by BZRK
Zijn er dan alternatieven die geen 1000 euro per stuk kosten? :p |
De CDJ200 van Pioneer. Maar da's ook al +500€.
En je hebt gelijk hoor Jasper. Die pitch is voor mij het enige twijfelgeval. Maar je moet al naar dure Pioneerproducten kijken (of er was ook nog een Denon ofzo, als ik me niet vergis) om zo'n accurate pitch te hebben. Mixen met 0,1% marge is vaak irritant, maar het blijft hoedanook "doenbaar".
edit: bedankt om 75% van m'n post reeds te vermelden. :( |
|
|
| Push2005 |
0.1% pitch zouden ze moeten verbannen :whip:
En dan zijn er van die flikkers zoals op aboutdj die zeggen dat je daar naadloos mee kan mixen en slechts eenmaal om de halve minuut op een knopje moet drukken.
Het wordt tijd dat de standaard verlegd wordt naar 0.05% of lager. |
|
|
| BZRK |
| Damn you all, nu begin ik WEER te twijfelen :p |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
En ik weet niet of de Denon toestellen ondertussen ook al een aangepaste pitchratio hebben, want als dat het geval is is een DS-1000 ook een serieuze optie. |
Op de spec sheet staat dat het altijd een 0,1% marge is, maar misschien zijn er ondertussen al software updates? |
|
|
| Real |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Op de spec sheet staat dat het altijd een 0,1% marge is, maar misschien zijn er ondertussen al software updates? |
Het was een andere Denon denk ik ...
edit: Denon DNS-3500 :)
±4% (0.02% step), ±16%, ±24% (0.1% step), ±50% (0.5% step), ±100% (0.1% step) |
|
|
| Loraine |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
CDJ-200 heb je al voor 500€ per stuk hoor :)
|
Bij Thomann kost een 800MKII tegenwoordig 644 euri incl BTW.
Iemand nog tips mbt goede, doch betaalbare mixers?
Heb goeie verhalen gehoord over spullen van Vestax, maar zijn er andere ervaringen? |
|
|
|
|