|
Mikä kolahtaa ? (pg. 6)
|
View this Thread in Original format
| BetaFactory |
| quote: | Originally posted by GrimReaper
Mielenkiintoisen ilmavasti leijaileva lattarihousen ja deepimmän housen välimaastoon uppoava klassikko! Alunperin 1989 julkaistu biisi on saanut vuosien varrella jos jonkinlaisia näkemyksiä lähes konemusan joka genreen sopien, viimeisimmät näistä muistaakseni viime vuodelta. Itse olenkin enemmän tykästynyt näihin hieman tuoreempiin miksauksiin. Alla muutama suosikkimiksini:
Bushwacka! Breakbeat Remix (8:40)
Bushwacka! Tek Remix (7:54)
Kayestone Tribute Remix (9:03)
Salt Tank Amnesia Remix (10:08) |
On erittäin kiinnostavaa lukea näitä historia-kertomuksia. Taas minulla ei ollut aavistustakaan, että tuolla biisillä oli noin vanhat juuret. Bushwacka!:n biisejä uppoavat nekin, vaikka yleensä inhoan latino-inspiroitua elektronista musaa. Itse asiassa tuo deep house-tunnelma tuossa biisissä on se mikä iskee. |
|
|
| GrimReaper |
Eihän Matthew "Bushwacka!" Benjamin tee juuri ollenkaan lattarihousea tai edes siitä inspiroivaa.. vaan kunnon groovempaa housea, deeppihousea, vähän progempaa houseakin joskus ja rikkobiittiä. Useasti aisaparina toimii myös Layo Baskin eli yhdessä tietenkin duo Layo & Bushwacka!.
Duon albumi on varsinainen sekasikiö sisältäen juuri housea, deeppihousea, rikkobiittiä, vähän hiphopistakin vaikutteita ottanutta rikkobiittiä ym varsin hyvin lounge-fiilikseen sopivaa musaa.
Postausta voi muuten editoidakin niin ei tarvitse tehdä uutta jos huomaa virheitä tai puutteita. :p |
|
|
| MekkaFIN |
| quote: | Originally posted by GrimReaper
Duon albumi on varsinainen sekasikiö sisältäen juuri housea, deeppihousea, rikkobiittiä, vähän hiphopistakin vaikutteita ottanutta rikkobiittiä ym varsin hyvin lounge-fiilikseen sopivaa musaa. |
Tuo levy pitäs katsastaa joskus, mutta eipä oo eteen sattunu. :> |
|
|
| GrimReaper |
| quote: | Originally posted by MekkaFIN
Tuo levy pitäs katsastaa joskus, mutta eipä oo eteen sattunu. :> |
Jaa missään kaupassa vai? Löytyy ainakin platta.netistä (18,50), cdon:ista (15,95), kanesta (20) ja parista muustakin. Myös freerecordshopista (21,99). |
|
|
| MekkaFIN |
| quote: | Originally posted by GrimReaper
Jaa missään kaupassa vai? Löytyy ainakin platta.netistä (18,50), cdon:ista (15,95), kanesta (20) ja parista muustakin. Myös freerecordshopista (21,99). |
Oishan se kiva, ku ois rahaa vielä ostaakkin. :P |
|
|
| GrimReaper |
| quote: | Originally posted by MekkaFIN
Oishan se kiva, ku ois rahaa vielä ostaakkin. :P |
Ainainen tuttu ongelma. :nervous: |
|
|
| Heikki |
Iio - Smooth (Airbase remix)
Svenson & Gielen - Beauty of Silence
Keemo - Dawn (Joker Club mix) |
|
|
| Airvision |
Sarah McLachlan - Fallen (gabriel & dresden anti-gravity mix)
Chable & Bonicci - Ride (original)
Cass & Slide - Clad i hate her (original)
Perry O´neill - Kubik
Atlas - Compass Errors (tarantella & deranke rmx)
Origin - White eyed angel (oliver lieb rmx) |
|
|
| BetaFactory |
| quote: | Originally posted by Airvision
Sarah McLachlan - Fallen (gabriel & dresden anti-gravity mix)
|
Olenko ainoa, joka on sitä mieltä, että tuossa biisissä "ei tapahdu mitään"? Muistaakseni Miettinen soitti juuri tuota versiota tuosta biisistä tämän viikon tiistaina, ja vaikka yritin löytää siitä jotain mielenkiintoista, en onnistunut. |
|
|
| Airvision |
| quote: | Originally posted by BetaFactory
Olenko ainoa, joka on sitä mieltä, että tuossa biisissä "ei tapahdu mitään"? Muistaakseni Miettinen soitti juuri tuota versiota tuosta biisistä tämän viikon tiistaina, ja vaikka yritin löytää siitä jotain mielenkiintoista, en onnistunut. |
-Joo Miettinen soitti ton version viime setissä,niin tää musahan on makuasia mikä biisi kehenkin kolahtaa,itse diggailen tosta kovasti...kuten yleensäkin Gabriel/Dresdenien rmxeistä.
Ja "tapahtuuhan" tossa biisissä...paljon elementtejä käytössä,heh :crazy: :haha: (vitsi) |
|
|
| diffas |
| quote: | Originally posted by BetaFactory
Olenko ainoa, joka on sitä mieltä, että tuossa biisissä "ei tapahdu mitään"? |
Mitä siel pitäs tapahtua?
Suoraviivaista progea. Rakentuu tosi kivasti kohti huippua.
Tosi hieno ja yksinkertainen ja toimiva. Tarviiko siinä olla
muuta? G & D remixit / raidat ovat yleensä aika suoraviivaisia
ja ei liikaa tavaraa sisältäviä.
Joo ei tämä kiksua ole. |
|
|
| BetaFactory |
Yritän yleensä välttää kiksua. Minun mielestäni biisi ei rakennu niin hirveästi. Mitä minä muistan siitä tiistai-illasta, niin se pääsi huipulle aika nopeasti, ja jäi sinne sitten aika kauaksi. Minä en kaipaa monimutkaisempaa saundia, siitä ei ole kiinni, koska nykyinen yksinkertainen kokonaisuussaundi toimii ihan hyvin, mutta mitä minä kaipaan on ainoastaan yhtä lisää instrumenttia, sellaista lead-tyyppistä "jotain", mitä erottuisi joukosta. Minä en sano, että siihen olisi pitänyt laittaa joku melodia, koska kyseessähän on nimenomaan progebiisi. Ja jos olisi laitettu joku melodinen melodia soimaan jossain vaiheessa, ok progebiisi olisi muuttunut todella kehnoksi kiksuksi, mielestäni. Elikkä peliin lead-tyyppinen, joukosta erottuva instrumentti biisin kohokohdille.
Ehkä olen myös vähän intolerantti progekuuntelijana, sen voin jopa myöntää. Haluan paljon FX-saundeja ja muita "one stab"-leadejä mielenkiinnon stimuloimiseen. :) |
|
|
|
|