return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 
Het grote progressive topic (pg. 25)
View this Thread in Original format
kolkiewolkie
quote:
Originally posted by magrec
Hmm tsja als niemand dat dan meld hoe moeten wij dat dan weten :whip:

zorgen dat jou naam een belletje doet rinkelen bij de organisatie ;) . Tin en Tim schijnen er bv. ook van op de hoogte geweest te zijn.
SnuggLe
quote:
Originally posted by kolkiewolkie
zorgen dat jou naam een belletje doet rinkelen bij de organisatie ;) . Tin en Tim schijnen er bv. ook van op de hoogte geweest te zijn.

Tsja............:whip:
magrec
quote:
Originally posted by tijs08
dat heb ik dus ook met Zabiela, je kunt het progressief noemen dat iemand zo mixt, maar laten we hopen dat dit een uniek verschijnsel blijft in de progressive scene :nervous:

Euhm jah ik vind dat "gekut" dus echt vet! en totaal niet irritant zoveel doet hij het ook niet en daarnaast kloppen alle effecten wel er zit niks naast en dat voor een cd die naderhand niet onderhanden is genomen om mixfoutjes er uit te halen. Daarnaast is de overgang op cd 2 naar

10. Deetron 'Don't You Know Why (9000 Edit) (Intec) (nichten techno :p)

:eyes: :eyes: :eyes:

De vetste overgang die ik ooit heb gehoord...er is maar 1 dj die dit kan en dat is zabiela. Man & Machine :eyes: :eyespop: ik vind de cd vetter dan involver :rolleyes:
Optimus
quote:
Originally posted by kolkiewolkie

ik wist vabn niks, geloof ik. Of ik heb weer niet op zitten letten:confused:
SaBi
quote:
Originally posted by tijs08
dat heb ik dus ook met Zabiela, je kunt het progressief noemen dat iemand zo mixt, maar laten we hopen dat dit een uniek verschijnsel blijft in de progressive scene :nervous:

Dat gekut , noemen ze dat nu niet " break beats " ? Als dat zo is , is het ook niet echt mijn ding .
Ben zondag trouwens naar La Rocca in Belgie geweest . Dj Marko is daar resident en die draaide helemaal naar mijn smaak...progressive met een stevige beat ;)
Ding Chavez
quote:
Euhm jah ik vind dat "gekut" dus echt vet! en totaal niet irritant zoveel doet hij het ook niet en daarnaast kloppen alle effecten wel er zit niks naast en dat voor een cd die naderhand niet onderhanden is genomen om mixfoutjes er uit te halen.

Tuurlijk technisch is het meesterlijk, ook omdat het idd gewoon in een keer opgenomen is en er verder niks meer aan gedaan is. Maar om thuis naar te luisteren zet ik dan toch liever weer een keertje involver op.
TranceFool
Ik vroeg me trouwens vandaag het volgende af, voor de mensen die zelf progressive draaien: Is dit niet verschrikkelijk saai??? Als je ziet hoe lang gemiddeld 1 track duurt en hoeveel tracks er in de gemiddelde set in een uur gaan, lijkt me dat je grotendeels van de tijd niks staat te doen. Ok, je maakt als het goed is langere overgangen dan bij andere stijlen maar dan nog heb ik het idee dat je de helft van de tijd uit je neus staat te eten. Niet lullig bedoeld ofzo, maar ik vroeg me gewoon af hoe jullie hier tegenaan kijken? :)
basd
quote:
Originally posted by TranceFool
Ik vroeg me trouwens vandaag het volgende af, voor de mensen die zelf progressive draaien: Is dit niet verschrikkelijk saai??? Als je ziet hoe lang gemiddeld 1 track duurt en hoeveel tracks er in de gemiddelde set in een uur gaan, lijkt me dat je grotendeels van de tijd niks staat te doen. Ok, je maakt als het goed is langere overgangen dan bij andere stijlen maar dan nog heb ik het idee dat je de helft van de tijd uit je neus staat te eten. Niet lullig bedoeld ofzo, maar ik vroeg me gewoon af hoe jullie hier tegenaan kijken? :)

Dat is voor mij persoonlijk ook een van de redenen geweest (naast het feit dat het voor mij allemaal wel erg op elkaar begon te lijken, een paar positieve uitzonderingen daargelaten uiteraard) om te stoppen (nou ja, zo ongeveer) met het draaien van progressive.

Nou moet ik wel toegeven dat ik met mijn technoplaten ook wel voor de diepere platen en langere overgangen ga, in plaats van het gooi- en smijtwerk met dertig tracks in een dik uur.
Ding Chavez
quote:

Je geeft zelf eigenlijk al een beetje antwoord. Je kan de plaat zo lang laten duren als je wil. Een volgende plaat met een rustige intro kun je er al vroeg inmixen en lang laten samenlopen bijvoorbeeld. Ik merk zelf als ik een cd opneem dat de nummers, van eind van inmix tot eind van uitmix, meestal 5-6 minuten duren en dat is toch niet zo heel lang dacht ik zo :)
magrec
quote:
Originally posted by SaBi
Dat gekut , noemen ze dat nu niet " break beats " ? Als dat zo is , is het ook niet echt mijn ding .
Ben zondag trouwens naar La Rocca in Belgie geweest . Dj Marko is daar resident en die draaide helemaal naar mijn smaak...progressive met een stevige beat ;)

euhm nee, zabiela scratcht en maakt gebruik van alle functies van zijn cd speler en zijn effectenbak dat noemen ze het gekut ;)

magrec
quote:

Heb je wel een punt maar dit is ook wel het geval bij trance en andere muzieksoorten eigenlijk wordt er vooral in de technoscene heel snel doorgemixed doordat techno tracks veel vaker uit loops bestaan en je juist door het mixen van deze platen juist weer iets nieuws creëert terwijl bij progressive de platen meestal toch in het geheel moeten worden gehoord omdat het anders beetje zonde van de plaat is ;)

Het voordeel van progressive t.o.v. trance is dan dat het misschien niet harder is maar er zitten veel minder breaks in de platen, het is vrij pompend zeg maar en dat is wat ik zo jammer vind bij trance om na 4 minuten weer stil te staan voor een break...
Partyhardy!
quote:
Het voordeel van progressive t.o.v. trance is dan dat het misschien niet harder is maar er zitten veel minder breaks in de platen, het is vrij pompend zeg maar en dat is wat ik zo jammer vind bij trance om na 4 minuten weer stil te staan voor een break...

Ik draai tegenwoordig alleen nog maar progressive maar zeker niet omdat er minder break's inzitten. Die breaks in trance zijn juist het mooie vind ik, heerlijk die melodiën om op weg te spacen :) niets mis mee! :cool:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 
Privacy Statement