return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 
Het grote progressive topic (pg. 7)
View this Thread in Original format
tijs08
quote:
Originally posted by Six4Eight
Oh ik zal zeker niets afkraken, iedereen zn eigen smaak, maar de melodische kan die veel progressive op gaat trek ik niet zo, dat bedoelde ik eigenlijk :)

Ik neem ook aan dat je producties bedoelt van Benz & MD en bijvoorbeeld Stel & Good Newz... aangezien die aardig aan jou omschrijving voldoen.

Vanuit mijn oogpunt gezien; de meeste progressive die niet zo melodisch is vind ik eigenlijk maar saai, kijk naar de progressive van 2 jaar geleden, daar zijn maar weinig nummers tussen die ik echt goed vind.
De stijl die nu ook aan het ontstaan is kan je dus ook beter progressive trance noemen; een basis die erg veel weg heeft van progressive met een vleugje melodie erin. :p
Ik ben erg blij met deze ontwikkeling aangezien ik de bombastisch trance synths de laatste tijd niet echt meer trok. Er komen zo weinig echt originele en pakkende trance tunes uit, terwijl in het genre progressive trance de ene na de andere knaller uit komt.
sndh
Progressive bevat steeds meer invloeden vanuit andere stijlen, en ik vind dat echt alleen maar goed. Een mooie mix van goede elementen, ik vind het geweldig! Oke, het is waar de meeste progressive tunes die uitkomen zijn erg melodieus, niet meer de donkere tijden zeg maar. Aan de andere kant, luister eens naar Blue Haze! Die gast maakt echt progressive trance waar ik helemaal gelukkig van wordt. Weg met die 'saaie' tunes van 2 jaar geleden. Imo zijn een aantal producers bezig de progressive wereld op zijn kop te zetten met ontzettende klappers waar de trance tunes gewoon qua kwaliteit op dit moment over het algemeen niet aan kunnen komen.
Ik luister vanaf praktisch het begin naar asot, maar de laatste tijd vergeet ik ze zelfs, ik hoor daar echt telkens hetzelfde. Luister eens naar een set van bijv. Chloe Harris, veel gevarieerder.
Kortom, verzamel veel invloeden en gooi het bij mekaar!
tijs08
quote:
Originally posted by sndh
Ik luister vanaf praktisch het begin naar asot, maar de laatste tijd vergeet ik ze zelfs, ik hoor daar echt telkens hetzelfde.

Juist! dit heb ik dus precies hetzelfde.. ik download ze toch nog iedere keer maar vind het 1e uur meestal helemaal niks.. in het 2e uur kan in het begin nog wel eens wat leuks zitten...
moogwai
Van progressive van een paar terug hoefde ik ook niks te hebben, maar net als de meeste hier vind ik de hedendaagse (vooral de) progressive trance (van Ozgur Can, Leama & Moor, Probspot tot Markus Schulz, etc) wel supervet. Niet dat ik hier ook maar alles weer vet vind, van een Perry "O Neill vind ik het meeste spul maar matig bijvoorbeeld.

Maar het vetste blijft voor mij nog altijd een mix van alle verschillende stylen trance, daarom is Armin ook verreweg mijn favoriete DJ. Die draait precies mijn smaak!

Ik heb eigenlijk hetzelfde als sndh en Tijs08, de meeste tunez in ASOT vind ik ook maar niks. Van ASOT137 1e uur vind ik ook alleen maar Markus Schulz presents Elevation - Clear Blue (Airwave Remix) en White Room - White Room echt vet. De rest doet me echt niks.
Het er ook absoluut niks op tegen dat Armin gewoon een stel nieuwe platen draait in z'n show, dan kun je zelf ook gaan selecteren (precies ook de opzet van ASOT). En een ASOT kun je dan ook absoluut niet vergelijken met een Armin live.
Creamfields23
quote:
Originally posted by tijs08
In het 2e uur kan nog wel eens wat leuks zitten...

Dit idee heb ik ook al een hele tijd over ASOT.

En tering die set wat van Ozgur is echt vet. Ik vind die morning glory tune wel errug wreed = lekker duister en heerlijke beats.
SnuggLe
D'r zijn gewoon meerdere soorten progressive.

Ik vind juist veel dingen van Ozgur Can / Luke Chable etc niet veel bijzonders, ik vind het teveel op elkaar lijken. Ieder zijn eigen ding. Denk dat misschien die vorm van progressive meer open is? Geen idee. Want het is wel opvallend dat veel mensen die eerst naar trance luisterden vooral van deze 'stijl' houden.

Van welke stijl progressive ik zelf hou? Geen idee.... Ik weet het echt niet. Die promomix van Anthony Pappa uit Sjinees zijn signature is supergaaf, Sander K. is erg gaaf.... ik vind vanalles goed. Ik ben niet goed in hokjes.
TimeportE
quote:
Originally posted by SnuggLe
Ik ben niet goed in hokjes.

ben je wel goed in circles dat zijn van die ronde dingetjes!
SnuggLe
quote:
Originally posted by TimeportE
ben je wel goed in circles dat zijn van die ronde dingetjes!

Cirkels bedoel je?
Nee alleen in gaten ben ik goed ;)
TimeportE
quote:
Cirkels bedoel je?
Nee alleen in gaten ben ik goed ;)

gelukkig maar anders was je al weer tijdje vrijgezel geweest :D
SnuggLe
quote:
Originally posted by TimeportE
gelukkig maar anders was je al weer tijdje vrijgezel geweest :D

Eh...dat snap ik even niet :)
Als je vrijgezel bent kan je ook heel goed zijn met cirkels hoor :)

Six4Eight
quote:
Originally posted by tijs08
Ik neem ook aan dat je producties bedoelt van Benz & MD en bijvoorbeeld Stel & Good Newz... aangezien die aardig aan jou omschrijving voldoen.

Nee niet eens, Benz & MD vind ik best okee! Draai Shudder van ze best regelmatig, wel in de JF Sebastian Remix ;)

Wat ik bedoel is dat ik juist wél die platen van 2 jaar geleden vet vind. De oude sound van Pitch Black records, Baroque Records, oudere platen van Lemon8, Satoshi Tomiie... Het lijkt veelal plaats te maken voor wat groovy of melodische invloeden.

Maar goed ik overdrijf, ik vind heus nog wel genoeg leuke platen om te kopen :)
Donna
quote:
Eh...dat snap ik even niet :)
Als je vrijgezel bent kan je ook heel goed zijn met cirkels hoor :)

hahaha,naja je kunt de gaten gelukkig nog vinden zallie bedoelen i guess:P

Maarre,met wat je zegt over dat teveel platen op elkaar gaan lijken ben ik t eens,t wordt 1 massaproductie zo ondertussen met wat uitschieters hier en daar,links en rechts.
Ik vind sets van Dj's walgelijk veel op elkaar lijken met allemaal dezelfde "meeneem trackjes"
Weinig spannends meer aan te beleven 2b honest,en idd die antony papa promo klinkt lekker relaxed,lig ik lekker mee onder me zonnebankie te chillen,en weet ook dat ie in zn sets lekker kan knallen.

Kom ik toch weer bij de armadaclan uit,waarin ik M.I.K.E bijzonder slecht vind thuishoren.
Saaaaaaaaaaai en vreselijk 1tonig,VEEL te veel t zelfde klinkende "easy listening meuk"
En meisje Justine zouden ze ook der strot s ff lekker moeten afknijpen misschien dat er dan s een wat volwassener geluidje uitkomt,bahbahbah hoe vreselijk....
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 
Privacy Statement