return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 
Het grote progressive topic (pg. 6)
View this Thread in Original format
Glaniskanis
quote:
Originally posted by Djeebie
01 Grand National - Talk Amongst Yourselves
02 Shpongle - Dorset Perception
03 Petter - These Days
04 Unkle - What Are You To Me?
05 The Youngsters - Smile
06 Spooky - Belong
07 Unkle - In A State
08 Lostep - Burma
09 Felix Da Housecat - Watching Cars Go By
10 Ulrich Schnauss - On My Own
(Production and Remixes All Tracks Sasha)

03, 04 en 10 vind ik sowieos al geniaal... 07 kent iedereen al en 02 en 05 en 06 ook
Petter - These Days heeftie echt mooi gedaan met vocals enzo

Kannie w88 op deze release!! :crazy:
Six4Eight
Wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat door deze ontwikkeling(en) de progressive een beetje aan het vermassa-en is. Of ik vind de richting waarin het gaat gewoon niet leuk, dat kan het ook zijn.

Komt erop neer dat ik de laatste tijd wel erg veel van die downtempo trance plaatjes hoor met een sinusje hier, melodietje daar, hup nog een keer een sinusje en we noemen het progressive. En het lijkt wel of heel de scene daar compleet in meegaat.

Ik vraag me gewoon af of dat nou vooruitgang is ..
magrec
quote:
Originally posted by Six4Eight
Wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat door deze ontwikkeling(en) de progressive een beetje aan het vermassa-en is. Of ik vind de richting waarin het gaat gewoon niet leuk, dat kan het ook zijn.

Komt erop neer dat ik de laatste tijd wel erg veel van die downtempo trance plaatjes hoor met een sinusje hier, melodietje daar, hup nog een keer een sinusje en we noemen het progressive. En het lijkt wel of heel de scene daar compleet in meegaat.

Ik vraag me gewoon af of dat nou vooruitgang is ..

Valt wel mee toch??

Zijn juist weer veel kwalitatief goede platen. Ik bedoel er wordt toch wel aardig geëxperimenteerd ook. Door bijvoorbeeld een nathan fake en een Petter. Maar misschien bedoel jij die juist niet. De dingen die een markus schulz en een gabriel & dresden doen trekken mij ook niet echt.
total woot
quote:
Originally posted by Donna
Lekker aan t schoolmeesteren Woutje?;)

Helemaal niet, ik vroeg me gewoon af over welk principe we t nou eigenlijk hadden :p

Ik snap wel wat Six4Eight bedoelt, ben het er te dele mee eens, een hele dag alleen maar progressive zou luisteren zou ik ook niet trekken, dan wordt het me allemaalte monotoom (iets dat ik bij uplifting trance totaal niet heb).
Hetgeen niet wegneemt, dat echt kan genieten van een goede progressive-set.

Grtz
Woot
Six4Eight
Nee dat bedoel ik niet eens, een hele dag progressive heb ik echt geen problemen mee ;)

Ik bedoelde meer de richting waarin veel progressive lijkt te gaan. Melodietjes met sinus geluidjes voeren nogal de boventoon de laatste tijd. Niet alleen nieuwe producers maar ook veel van de oude garde lijken zich daaraan te geloven...

Ik zweer gewoon nog steeds bij die lekkere donkere beats ala Fishead - Autorock :crazy:
New Wave
Ik denk dat Progressive ook in een bloeiende stadium is gekomen.
Steeds meer mensen vinden het geweldig.
Om een style bij mensen te introduceren is een karaktereigenschap van een andere style soms heel erg handig. Trance dingetjes in Prog kan tranceliefhebbers naar een Prog zaal trekken.
Uit eigenervaring weet ik dat prog met een beetje techno-invloeden technofreaks kan trekken. Ik vind prog voor techno zeer interessant.
Je moet dus nieuwe dingetjes toevoegen om dat saaie karakter weg te werken. Misschien dat daardoor een 'massaler' beeld van prog gevormd wordt.
En als het massaal wordt dan hoeft dat niet te betekenen dat dat concequenties voor de kwaliteit heeft.
Hou er maar rekeing mee, iedere style heeft zo zijn hoogtepunt (club, hardcore, trance, hardstyle en nu zit techno plots in een enorme vloedgolf), misschien is progressive wel de volgende. Een aantal jaren dacht ik ook dat techno nooit zo groot zou worden als het nu is, dat kan met Prog ook zo worden.
Chicane
Armin van Buuren maakt meer kapot dan je lief is... :p

Reason gepingel van tegenwoordig :rolleyes:
Donna
quote:
Nee dat bedoel ik niet eens, een hele dag progressive heb ik echt geen problemen mee ;)

Ik bedoelde meer de richting waarin veel progressive lijkt te gaan. Melodietjes met sinus geluidjes voeren nogal de boventoon de laatste tijd. Niet alleen nieuwe producers maar ook veel van de oude garde lijken zich daaraan te geloven...

Ik zweer gewoon nog steeds bij die lekkere donkere beats ala Fishead - Autorock :crazy:

Errug mee eens,had t r laatst nog over dat nu de trance op zn hoogtepunt qua verneuken is geraakt nu de progressive een lekkere neukbeurt krijgt.
Bah,happy progressive,hoe krijgen ze t in tha mind
Partyhardy!
quote:

Ik snap niet zo goed wat je hiermee bedoelt :) kun je een paar titels/voorbeelden geven van tracks. Je praat behoorlijk denigrerend over deze producties dus ben zeer benieuwd welke tunes je nu gaat "afkraken"! ;)
Six4Eight
Oh ik zal zeker niets afkraken, iedereen zn eigen smaak, maar de melodische kan die veel progressive op gaat trek ik niet zo, dat bedoelde ik eigenlijk :)

TimeportE
zoals new wave al zei, invloeden van andere "genres" trekken andere mensen gewoon richting de progressive om daarna andere geluiden lekker te gaan vinden. zo word iedereen in een bepaalde kant op getrokken.. je komt nooit zomaar even in een bepaald gebied van een genre terecht om het zo maar even te noemen..
bv: ik kwam niet 1,2,3 in de meer underground sfeer terecht toen ik naar trance ging luisteren ik kende alleen armin en tiesto en hitjes van de top40 toen ik hier op ta kwam.. je komt vanzelf in de meer "moeilijkere" platen om het zo maar even neer te zetten..
Gotcha85
Mja ik ben sinds ik zelf ben gaan draaien ook een beetje van trance overgestapt op prog, gewoon omdat er de laatste tijd in de trancescene teveel dezelfde muk uitkomt. Progtrance leek voor mij de toekomst, maar die "Markus Schulz-achtige met hun zwaar diepe bass-plaatjes" beginnen nu ook al een beetje te vervelen. Perry O Neil vind ik zelf wel heerlijke progtrance maken :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 
Privacy Statement