return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 
Theo van Gogh vermoord! (pg. 18)
View this Thread in Original format
Donna
quote:
Originally posted by tijs08
doe eens ff normaal zeg! :mad:

(spelfouten.... als er hier iemand replies geeft die echt met geen mogelijkheid te begrijpen zijn, ben jij dat Donna :p)

stoute tijsie!! :P

Das alleen als ik stoned ben!:D
arno
Ik ben trouwens wel benieuwd wat er op dat briefje staat, en waarom dat zo angstvallig geheim moet worden gehouden.
DjRV
quote:
Originally posted by arno
Ik ben trouwens wel benieuwd wat er op dat briefje staat, en waarom dat zo angstvallig geheim moet worden gehouden.

dat is wel te raden en al helemaal waarom dat geheim gehouden word want dan is het grote publiek niet meer te houden
total woot
sorry ik moet nog even reageren,

2RV miereneuker, ik heb 1 keer iets gepost over iemands taalgebruik, en je loopt er al 3 posts over door te zeiken, WIE verziekt hier nou de discussie?

2Donna:
1) ik heb wel degelijk een mening over wat er moet gebeuren: RESPECT tonen aan je medemens (iets waar jij gezien je replys aan mij nog wel t een en ander over kunt leren).
2) Volgens mij is de topic de dood van Theo van Gogh, dus jij gaat net zo hard offtopic als ik.
3) Dat ik niet ten overvloede mijn mening heb gespuid (iets waar jij een voorbeeld aan kunt nemen, we weten inmiddels allemaal wel dat JIJ de grootste bent, en dat JIJ overal een antwoord op hebt, en dat JIJ ondanks t feit dat je leven een zootje is toch altijd alles beter weet dan de rest van de wereld) wil alleen maar zeggen dat ik het eens ben met een groot deel van de andere posts

De groeten
arno
quote:
Originally posted by DjRV
dat is wel te raden en al helemaal waarom dat geheim gehouden word want dan is het grote publiek niet meer te houden

Dus alle informatie verdwijnt in een soort doofpot om 'alles bij elkaar te houden'.
Daar word ik nou echt zo doodziek van.
En is er niet al reden genoeg voor het grote publiek om helemaal los te gaan? ik denk niet dat de tekst van dat briefje nog verschil zal maken in de stemming die onder de nederlanders heerst.
total woot
quote:
Originally posted by Donna
Ah,een reden gevonden weg te lopen,alleen is deze reden niet genoeg meer in de grote mensen wereld,weglopen om die reden is gelijk aan weglopen omdat je niet mee kunt komen in een discussie waar je je zelf in hebt gemengt,maar trek je vooral terug zodat men zich weer kan bezighouden met de moord van vandaag ipv jou te voorzien van de dosis aandacht die je dagelijks nodig hebt om te kunnen functioneren.
:haha:

quote:
je vind hem wel een kneus,omdat hij emotioneel reageert. wat ben jij voor ubermensch om mensen onder jou te plaatsen omdat ze hun emoties tonen?

NEE ik vind m een kneus omdat hij generaliseerd!

Willen jullie een discussie? Prima:

volgens mij heeft het probleem 2 oorzaken:

1) een groot deel van de extremistisch islamitische mensen heeft het idee dat met het vermoorden van mensen met bepaalde denkbeelden die denkbeelden ook verdwijnen.
2) Heel veel mensen (ook nederlanders) generaliseren veel te veel.
Moslims generaliseren de westerlingen, en de westerlingen generaliseren de moslimgemeenschap.

Mogelijke oplossingen? (ik roep ook maar wat hoor)

1) ik weet niet hoe, maar het onder 1 genoemde denkbeeld zal moeten veranderen, dat is de enige manier waarop samenleven met andere religies/denkbeelden mogelijk wordt, hoe dat zal moeten gaan, geen idee, ik denk wel dat er in deze een erg grote verantwoordelijkheid ligt bij de immams danwel andere moslimgeestelijken.

2) generaliseren is niet iets dat 1,2,3 op te lossen is, maar ik ben ervan overtuigd dat het begin van de oplossing bij jezelf ligt, zolang mensen bijvoorbeeld het stempel marokkaan gebruiken zal er weinig veranderen, mensen moeten inzien dat we allemaal nederlanders zijn, iedereen valt onder het nederlands recht, en daarmee heeft (dus) ook iedereen gelijke rechten. Je moet niet meer denken in termen als 'ze hebben het verbruikt' die mensen zitten hier, en gaan niet weg, dat is simpelweg geen oplossing. Ik denk dat in de maatschappij anno 2004 je niet meer over je medemens moet denken als zijnde "een nationaliteit/bevolkingsgroep" je zult moeten denken in termen als 'medemens of medebewoner van deze aarde' dat is imo de enige manier waarop we normaal samen kunnen leven, want de grens loopt misschien wel rondom nederland, dat blijft wel een denkbeeldig lijntje, de wereld houdt niet op bij die grens, en die grens zal in de toekomst ook alleen maar vager worden.
arno
quote:
Dus alle informatie verdwijnt in een soort doofpot om 'alles bij elkaar te houden'.
Daar word ik nou echt zo doodziek van.
En is er niet al reden genoeg voor het grote publiek om helemaal los te gaan? ik denk niet dat de tekst van dat briefje nog verschil zal maken in de stemming die onder de nederlanders heerst.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is, wanneer worden we nou eens met zn allen echt kwaad???? en blijft het is een keer niet bij een stille (of in dit geval lawaai) tocht?
DjRV
quote:
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is, wanneer worden we nou eens met zn allen echt kwaad???? en blijft het is een keer niet bij een stille (of in dit geval lawaai) tocht?

we zullen nooit met ze alle kwaad worden omdat de meningen teveel zijn verdeeld. en wat dat betreft hebben de extremisten een grote streep op ons voor,zij gaan er met ze alle voor
tijs08
quote:

Wat wil je dan?? rellen??

dat lost ook niks op!

Ik zag vandaag dat Cohen op riep om eens kabaal te maken vanavond, in plaats van weer een 'stille tocht' te houden. Dat is ook binnen een paar uur ingetrokken en hoorde je niemand meer over.. puur om de orde te handhaven!

Mij moeder werkt op een MBO school en heeft 90% allochtonen leerlingen... die heeft al aardig wat aanvaringen gehad vandaag met mensen die achter deze gruwelijke daad stonden.. denk niet dat alleen autochtonen tegen zijn.. allochtonen zijn ook voor!!

Ik hoef deze botsingen niet mee te maken.. en vind 1 gruwelijke daad het zeker niet waard!
Jappio
quote:
Originally posted by Donna
Ah,een reden gevonden weg te lopen,alleen is deze reden niet genoeg meer in de grote mensen wereld,weglopen om die reden is gelijk aan weglopen omdat je niet mee kunt komen in een discussie waar je je zelf in hebt gemengt,maar trek je vooral terug zodat men zich weer kan bezighouden met de moord van vandaag ipv jou te voorzien van de dosis aandacht die je dagelijks nodig hebt om te kunnen functioneren.

das nog altijd beter dan iemand neerschieten, zijn keel doorsnijden, een mes in zn milt steken en 1 met briefje door zijn hart toch? :nervous:

Donna
Grinz,een typisch kat in t nauw geval wat je nu doet.
Want al deze stellingen zijn wederom niet onderbouwd,k ben wel heel beniewd waarom mijn leven een zooitje is als t toch best wel redelijk goed aanvoelt,sja t geld zou natuurlijk altijd meer kunnen,maar denk dat dat bij iedereen wel zo is.
We mogen toch niet klagen met 2 salarissen theoretisch gezien,of doel je op iets anders wat mij ontgaat in mn leven?

Het feit dat ik offtopic ga is omdat jij je niet met "ontopic" bezig kunt houden en op irritante wijze en niet onderbouwd meningen loopt af te kraken en er zelf niets voor in de plaats hebt,das slecht onderbouwde kritiek en dus nutteloos.

Je mening kun je niet ten overvloede spuien in iets wat een discussie moet voorstellen,dan word er juist van je verlangt dat je je mening ten overloede spuid en dus heb ik daar niets van te leren,teacher;)

Je replies zijn kinderachtig op hoog nivo en t lijkt me idd beter dat je je hierbuiten houd.
Als je mee kunt doen aan waar we het hier over hebben,geen probleem,maar zoals je nu bezig bent is totaal overbodig.
Dus lul mee of stfu.
total woot
Willen jullie een discussie? Prima:

volgens mij heeft het probleem 2 oorzaken:

1) een groot deel van de extremistisch islamitische mensen heeft het idee dat met het vermoorden van mensen met bepaalde denkbeelden die denkbeelden ook verdwijnen.
2) Heel veel mensen (ook nederlanders) generaliseren veel te veel.
Moslims generaliseren de westerlingen, en de westerlingen generaliseren de moslimgemeenschap.

Mogelijke oplossingen? (ik roep ook maar wat hoor)

1) ik weet niet hoe, maar het onder 1 genoemde denkbeeld zal moeten veranderen, dat is de enige manier waarop samenleven met andere religies/denkbeelden mogelijk wordt, hoe dat zal moeten gaan, geen idee, ik denk wel dat er in deze een erg grote verantwoordelijkheid ligt bij de immams danwel andere moslimgeestelijken.

2) generaliseren is niet iets dat 1,2,3 op te lossen is, maar ik ben ervan overtuigd dat het begin van de oplossing bij jezelf ligt, zolang mensen bijvoorbeeld het stempel marokkaan gebruiken zal er weinig veranderen, mensen moeten inzien dat we allemaal nederlanders zijn, iedereen valt onder het nederlands recht, en daarmee heeft (dus) ook iedereen gelijke rechten. Je moet niet meer denken in termen als 'ze hebben het verbruikt' die mensen zitten hier, en gaan niet weg, dat is simpelweg geen oplossing. Ik denk dat in de maatschappij anno 2004 je niet meer over je medemens moet denken als zijnde "een nationaliteit/bevolkingsgroep" je zult moeten denken in termen als 'medemens of medebewoner van deze aarde' dat is imo de enige manier waarop we normaal samen kunnen leven, want de grens loopt misschien wel rondom nederland, dat blijft wel een denkbeeldig lijntje, de wereld houdt niet op bij die grens, en die grens zal in de toekomst ook alleen maar vager worden.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 
Privacy Statement