|
Theo van Gogh vermoord! (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| Mindphaser |
Misschien ga ook ik nou weer wat ver maar even zoals ik de dingen zie:
In veel continenten zijn bepaalde groeperingen gewoon gediscrimineerd, misschien een goed voorbeeld is hoe de "zwarte" bevolking is behandeld in Amerika, voor mijn gevoel is dat de grootste reden voor de haat die deze bevolkingsgroep nu uit naar de Amerikanen.
Maar waarom heb ik toch het gevoel dat het meerendeel van de mensen van "buitenaf" de Nederlanders toch zo haten?
Het gaat niet alleen om een bepaalde groep, er wonen hier zoveel verschillende mensen van verschillende komaf.
Waarom haten deze mensen "nederlanders" zo?
In mijn ogen is Nederland een vrij gul land wat misschien de laatste jaren strenger is geworden maar de jaren hiervoor altijd met open armen heeft klaar gestaan voor de meeste mensen.
Nou ben ik niet iemand die in "de grote stad" woont maar ik ben wel iemand die de actualiteiten op de voet volgt en ik begin zo lamgzamerhand (even lostaande van deze moord) echt het gevoel te krijgen dat bepaalde groepen zich in een bepaald hoekje gestopt willen krijgen, het hoekje van "slachtoffer" zijnde.
Ondertussen spreken de cijfers voor zich en als ik die moet geloven dan is er meer criminaliteit onder groepen van andere nationaliteiten als de nederlandse.
Even heel belangrijk:
Ik heb totaal niks tegen mensen met een andere "komaf"
Ik ben zelfs zeer geinteresseerd in deze mensen, ben zelf iemand die meer links/sociaal aangelegd is.
Maar ik heb zo wel het gevoel dat bepaalde groepen nederlanders aan het uitdagen zijn, als je gaat moorden zoals vanmorgen dan roep je gewoon dingen op je af.
Ik kan alleen maar hopen dat dit niet zo door gaat.
Als het wel zo door gaat dan zullen er zeker weten een hoop van die racisten zich gaan groeperen en heb je binnen de kortste keren een "oorlogje"
Trouwens, misschien even een hele kortzichtige uitspraak:
Mensen van een andere nationaliteit die zich hier gaan vestigen zouden zich eerst moeten verdiepen in de nederlandse cultuur en waarden en normen.
Als dan iemand zoals Theo van Gogh naar buiten brengt dat het doen en laten van veel groepen in "nederlandse" ogen niet normaal is dan kun je beter gewoon ergens anders gaan wonen in plaats van mensen maar kapot te schieten en de waarden en normen van jou eigen geloof hier te implanteren. |
|
|
| Chicane |
| Nederlanders zijn kolonisten, wij hebben minderheden lang geleden ook ontzettend hard uitgebuit. Niet dat wij de slechtste waren, we gaven ze ook industrie spoorwegen en bescherming, maar dat weegt niet op tegen wat wij uit onze kolonien hebben uitgemelkt. |
|
|
| Jappio |
| quote: | Originally posted by Chicane
Nederlanders zijn kolonisten, wij hebben minderheden lang geleden ook ontzettend hard uitgebuit. Niet dat wij de slechtste waren, we gaven ze ook industrie spoorwegen en bescherming, maar dat weegt niet op tegen wat wij uit onze kolonien hebben uitgemelkt. |
volgens mij hebben wij geen kolonien in marokko gehad hoor. T probleem van die gasten die hierzo zitten is dat Marokko in de jaren 50 en 60 heeft besloten om vooral de opstandige berbers hierheen te sturen. Die gasten spoorden al niet in eigen land en zullen dat dus zeker niet in nederland doen. |
|
|
| Ding Chavez |
| quote: | Originally posted by Mindphaser
In veel continenten zijn bepaalde groeperingen gewoon gediscrimineerd, misschien een goed voorbeeld is hoe de "zwarte" bevolking is behandeld in Amerika, voor mijn gevoel is dat de grootste reden voor de haat die deze bevolkingsgroep nu uit naar de Amerikanen. |
Haat de "zwarte" bevolkingsgroep Amerika? Over generaliseren gesproken...
| quote: | Originally posted by Mindphaser
Maar waarom heb ik toch het gevoel dat het meerendeel van de mensen van "buitenaf" de Nederlanders toch zo haten?
Het gaat niet alleen om een bepaalde groep, er wonen hier zoveel verschillende mensen van verschillende komaf.
Waarom haten deze mensen "nederlanders" zo? |
Je beweert nu dat het meerendeel van de allochtonen de autochtone bevolking hier haat? Kom je binnenkort met een voorstel voor de "War on Immigrants"???
| quote: | Originally posted by Mindphaser
Nou ben ik niet iemand die in "de grote stad" woont maar ik ben wel iemand die de actualiteiten op de voet volgt en ik begin zo lamgzamerhand (even lostaande van deze moord) echt het gevoel te krijgen dat bepaalde groepen zich in een bepaald hoekje gestopt willen krijgen, het hoekje van "slachtoffer" zijnde. |
Misschien zou je je er dan nog wat meer in moeten verdiepen, in plaats van maar op de "actualiteiten" af te gaan. Als meer mensen zoals jij denken, dan zou je je toch ook geintimideerd gaan voelen als ze beweren dat jij hen haat?
| quote: | Originally posted by Mindphaser
Ik ben zelfs zeer geinteresseerd in deze mensen, ben zelf iemand die meer links/sociaal aangelegd is. |
Geinteresseerd in ze buiten wat je uit de "actualiteiten" haalt. Als je echt interesse toont kun je weleens een heel ander beeld van "deze mensen" krijgen.
| quote: | Originally posted by Mindphaser
Maar ik heb zo wel het gevoel dat bepaalde groepen nederlanders aan het uitdagen zijn, als je gaat moorden zoals vanmorgen dan roep je gewoon dingen op je af. |
Zoals het er nu naar uitziet was het 1 persoon die de trekker overhaalde en niet een bepaalde groep. Maar misschien krijg je nog gelijk :rolleyes:
| quote: | Originally posted by Mindphaser
Trouwens, misschien even een hele kortzichtige uitspraak:
Mensen van een andere nationaliteit die zich hier gaan vestigen zouden zich eerst moeten verdiepen in de nederlandse cultuur en waarden en normen. |
Zoals ik al zei, het helpt ook als je je zelf wat meer verdiept in hen. Dat zou nog weleens kunnen bijdragen aan een beetje wederzijds begrip... |
|
|
| Ding Chavez |
| quote: | Originally posted by Jappio
volgens mij hebben wij geen kolonien in marokko gehad hoor. T probleem van die gasten die hierzo zitten is dat Marokko in de jaren 50 en 60 heeft besloten om vooral de opstandige berbers hierheen te sturen. Die gasten spoorden al niet in eigen land en zullen dat dus zeker niet in nederland doen. |
Uuuhmm, volgens mij waren er in de jaren 60-70 weinig tot geen problemen met allochtonen hoor. Je kan vraagtekens zetten bij de manier waarop ze hun kinderen opvoeden (het enorm vrijlaten van de zonen). Het zijn volgens mij ook eerder de kinderen-van waar tegenwoordig zoveel problemen mee zijn. |
|
|
| Jappio |
| quote: | Originally posted by Ding Chavez
Uuuhmm, volgens mij waren er in de jaren 60-70 weinig tot geen problemen met allochtonen hoor. Je kan vraagtekens zetten bij de manier waarop ze hun kinderen opvoeden (het enorm vrijlaten van de zonen). Het zijn volgens mij ook eerder de kinderen-van waar tegenwoordig zoveel problemen mee zijn. |
Niet zo gek als je bedenkt dat deze populatie sindsdien enorm is gegroeid.
[edit]
en zoals naar sociaal onderzoek in 1998 van veldheer:
Tot het einde van de jaren tachtig werden verschillen in criminaliteit tussen etnische groepen
nauwelijks onderzocht en nog steeds zijn er weinig landelijke gegevens beschikbaar. Uit een
onderzoek van Junger uit 1990 bleek dat vooral Marokkaanse jongeren vaak met de politie in
aanraking kwamen. Resultaten van lokaal onderzoek bevestigden dit. Uit registraties van de
politie in de vier grote steden bleek dat onder minderjarige daders Marokkaanse en Antilliaanse
jongeren sterk vertegenwoordigd waren, met name in de leeftijd 12-17 jaar. Uit de
jeugdmonitor Utrecht komt naar voren, dat hoe jonger de daders en hoe zwaarder/frequenter zij
delicten plegen, het aandeel van Marokkanen hoger is (Jeugdmonitor Utrecht 1997: 4).
Wellicht dat deze gegeven gewoon niet bekend waren? |
|
|
| SnuggLe |
Nou Ding, ik snap je punt, maar Mindphaser heeft ook wel een klein puntje. Wederzijds begrip gaat uit van twee kanten, het is niet voor niets wederzijds. Maar ik woon in een buurt waar 99% van de bevolking allochtoon is, en op heel veel begrip kan ik daar niet rekenen hoor. Mijn vriendin al helemaal niet als ze daar alleen over straat loopt.
Ik probeer me in die mensen te verdiepen (heb zelfs ‘Turks voor beginners’ thuis…. Salam Saleikoem, akkardasch!). De kapper vond het eerst supervaag dat ik daar binnenkwam, nu ben ik een ‘bekende’. Het is nu rammadan en je kan zien dat je dan veel meer geaccepteerd wordt en ze een stuk opener staan. Moet toch eens wat meer verdiepen daarin, maar het is een zeer gesloten gemeenschap.
Mooi voorbeeld: onder ons zit een turks koffiehuis. Onze stoppen waren doorgeslagen... geen stoppen meer. Dus daar naar binnen met zijn drieen. Echt, 100 paar ogen keken ons met open mond aan. Heel apart...heel apart. Duurde ook even voordat we met handen en voeten hadden duidelijk gemaakt wat we wilden.
Het is gewoon onwetendheid. Onbekend maakt onbemind. Ignorance is bliss…en daardoor wordt er veel gegeneraliseerd. Ook van hun kant; ze mogen best wel integreren en de taal leren (iets wat radicale imams juist niet willen).
Maar goed, het raakt zo offtopic. |
|
|
| Ding Chavez |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Nou Ding, ik snap je punt, maar Mindphaser heeft ook wel een klein puntje. Wederzijds begrip gaat uit van twee kanten, het is niet voor niets wederzijds. Maar ik woon in een buurt waar 99% van de bevolking allochtoon is, en op heel veel begrip kan ik daar niet rekenen hoor. Mijn vriendin al helemaal niet als ze daar alleen over straat loopt.
Het is gewoon onwetendheid. Onbekend maakt onbemind. Ignorance is bliss…en daardoor wordt er veel gegeneraliseerd. Ook van hun kant; ze mogen best wel integreren en de taal leren (iets wat radicale imams juist niet willen). |
Helemaal mee eens, het moet idd van twee kanten komen. Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat autochtonen vaak roepen ze zich geintimideerd voelen, terwijl dat voor allochtonen waarschijnlijk precies hetzelfde geldt.
| quote: | Originally posted by Jappio
en zoals naar sociaal onderzoek in 1998 van veldheer:
Tot het einde van de jaren tachtig werden verschillen in criminaliteit tussen etnische groepen
nauwelijks onderzocht en nog steeds zijn er weinig landelijke gegevens beschikbaar. Uit een
onderzoek van Junger uit 1990 bleek dat vooral Marokkaanse jongeren vaak met de politie in
aanraking kwamen. Resultaten van lokaal onderzoek bevestigden dit. Uit registraties van de
politie in de vier grote steden bleek dat onder minderjarige daders Marokkaanse en Antilliaanse
jongeren sterk vertegenwoordigd waren, met name in de leeftijd 12-17 jaar. Uit de
jeugdmonitor Utrecht komt naar voren, dat hoe jonger de daders en hoe zwaarder/frequenter zij
delicten plegen, het aandeel van Marokkanen hoger is (Jeugdmonitor Utrecht 1997: 4).
Wellicht dat deze gegeven gewoon niet bekend waren? |
Zoals ik al zei, als je het mij vraagt heeft dat voor een groot deel met de opvoeding in die cultuur te maken dat jongens ongelooflijk vrij gelaten worden.
En gegevens dat Marokko alleen randfiguren deze kant op stuurden (als ze ze al "stuurden") zijn volgens mij ook niet bekend. |
|
|
| Magicbas |
| quote: | Originally posted by Jappio
volgens mij hebben wij geen kolonien in marokko gehad hoor. T probleem van die gasten die hierzo zitten is dat Marokko in de jaren 50 en 60 heeft besloten om vooral de opstandige berbers hierheen te sturen. Die gasten spoorden al niet in eigen land en zullen dat dus zeker niet in nederland doen. |
Was het niet zo dat juist nederland die berbers hierheen haalde om al het vuile werk te doen wat wij nl'ers te vernederend vinden? |
|
|
| Phedge |
We willen allemaal vrijheid van meningsuiting, maar op het moment dat iemand dat daadwerkelijk doet dan knallen ze ze neer....
Ik was het niet met Theo eens op veel vlakken, maar dit verdient helemaal niemand!
R.I.P. Theo! :( |
|
|
| Cosmic |
Ga er maar vanuit dat het een moslim is, er werd al gesproken over een Arabisch uiterlijk.
Flikker deze gozer en al de symphatisanten meteen het land, we zijn beter af zonder hun! Ik kan hier zo pissed om worden:whip: :whip: :whip: |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Cosmic
Ga er maar vanuit dat het een moslim is, er werd al gesproken over een Arabisch uiterlijk.
Flikker deze gozer en al de symphatisanten meteen het land, we zijn beter af zonder hun! Ik kan hier zo pissed om worden:whip: :whip: :whip: |
Goh, om de een of andere redenen vind ik je signature voor Bush/Cheney heel goed bij deze reply horen.....! |
|
|
|
|