|
Theo van Gogh vermoord! (pg. 25)
|
View this Thread in Original format
| DjRV |
| quote: | Originally posted by total woot
Ik ben geen koter, Als de mensen met wie ik in discussie wil gaan, aangeven dat ze toch niet willen reageren, heeft t weinig nut serieus een discussie aan te gaan, wel? |
doe is ff normaal zeg ! :mad: |
|
|
| total woot |
| quote: | | /ignore TW in deze verdere discussie |
Ik DOE normaal, ik probeer hier gewoon een normale discussie te voeren.
Het enige dat ik gedaan heb, is Donna vragen haar standpunt wat verder te onderbouwen, simpelweg omdat ik het idee heb dat ik haar niet goed begrijp. (Ik kan me niet voorstellen dat ze daadwerkelijk denkt dat 'de moslims' de wereld willen ovenemen). Daarom vraag ik haar om andere argumenten danwel een onderbouwing in andere woorden, zodat ik het misschien wel begrijp...
Als dat al abnormaal is weet ik het ook niet meer |
|
|
| Donna |
Met trots wil ik mijn geweldige gedachtengang met jullie delen hier op dit forum in deze informatieve thread!
Ok,let op...
Wat is de overeenkomst tussen een extreem moslim-mannetje(en/of vrouwtje) en een neonazi gabber?
Nou????
ze houden allebei van hakken *hihi* |
|
|
| John |
volgens mij dwalen jullie nu een beetje af en geraken jullie langzaam in een andere discussie:)
edit: @donna :haha:
edit2: | quote: | Als dat al abnormaal is weet ik het ook niet meer
|

edit 3: ik dwaal ook af :p |
|
|
| DjRV |
| quote: | Originally posted by total woot
Ik DOE normaal, ik probeer hier gewoon een normale discussie te voeren.
Het enige dat ik gedaan heb, is Donna vragen haar standpunt wat verder te onderbouwen, simpelweg omdat ik het idee heb dat ik haar niet goed begrijp. (Ik kan me niet voorstellen dat ze daadwerkelijk denkt dat 'de moslims' de wereld willen ovenemen). Daarom vraag ik haar om andere argumenten danwel een onderbouwing in andere woorden, zodat ik het misschien wel begrijp...
Als dat al abnormaal is weet ik het ook niet meer |
doe is ff normaal ! :mad: |
|
|
| total woot |
| Ik vond eerst dat Bram het wat te stellig stelde... bij deze kom ik terug op dat standpunt: Wat zijn jullie een ontzettend focking sneu stel zeg... |
|
|
| DjRV |
| quote: | Originally posted by total woot
Ik vond eerst dat Bram het wat te stellig stelde... bij deze kom ik terug op dat standpunt: Wat zijn jullie een ontzettend focking sneu stel zeg... |
eindelijk doe je is normaal :haha: :haha: :haha: :haha: |
|
|
| Ding Chavez |
| quote: | Originally posted by John
ik denk dat zij zich helemaal aan moeten passen aan onze normen en waarden, zolang er mensen zijn die deels vinden dat moorden slecht is behalve in naam van allah blijft het fout gaan (het meerdendeel vind dit idd niet, maar er zijn er naar mijn mening te veel die dit wel goedkeuren, zoals bijv die vrienden van murat.d) |
Ik ben ervan overtuigd dat dit een extremistische kern is binnen de islam en of dat er veel of weinig zijn zou eens een onderzoek naar moeten komen dan...
| quote: | Originally posted by John
maar het feit dat er mensen zijn die na 30 jaar nog steeds geen normaal woord nederlands kunnen,
het feit dat als je een groepje 'arabisch' uitziende mensen passeert je dan meestal gauw moet door lopen en dat geprobeert wordt jou aandacht te trekken (in het geval van een meisje meestal zo: eey meisje, ey schatje...meisje loopt door, ey tyfushor, kankerslet wat doe je)
het feit dat de er een grote groep 'arabisch' uitziende jongere is die alles en iedereen probeert te provoceren.
het feit dat mijn vriendin lastig gevallen is door een 'arabisch' uitziende jongen in de tram (op klaarlicthe dag) en volslage in paniek bij mij aankomt.
het feit dat mijn oom in elkaar geslagen is omdat hij een 'arabisch' uitziende groepje jongeren, die midden op het fietspad stond en niet op zij wilde gaan, ter verantwoording riep. en er binnen no time ruim 30 (!) andere 'arabisch' uitziende mensen waren en waarvan er een aantal de kerel het voor mijn oom opnam het ziekenhuis in hebben geslagen. |
Helemaal mee eens dat als je hier wil werken en wonen dat zgn moet inburgeren. Je moet de taal spreken, de cultuur kennen (dus niet onze cultuur aannemen).
De rest van de punten geldt wat mij betreft voor iedereen in dit land, dus alle NEDERLANDERS. Daar is geen onderscheid op geloof, huidskleur of maat schoenen van toepassing als je het mij vraagt. En dat daar in het algemeen te weinig aan gedaan wordt ben ik het helemaal mee eens. Maar dat zijn dus wel dingen die niet alleen op moslims van toepassing zijn, ook nederlandse jongeren gedragen zich abnormaal af en toe.
| quote: | Originally posted by John
zoals donna al zei: ons volk is een lachtertje voor dat soort mensen. alles kan hier, alles mag hier. er kan nix over gezegd worden want het is altijd meteen generaliseren of discrimineren. de termen turk en marokkaan worden meteen in verband gebracht met discriminatie. |
Idd waarschijnlijk kan en mag er ook gewoon (te) veel in dit land. Maar zoals ik hierboven al zei, dat geldt niet alleen voor moslims, ook voor andere bewoners van nederland.
| quote: | Originally posted by John
zolang er mensen zijn die zich niet aanpassen aan de nederlandse normen en waarden zal het probleem niet opgelost worden. zoals ik al zei, ik heb geen enkel probleem met de islam, wel met mensen die respectloos zijn tegenover het land waar ze wonen omdat ze eigenlijk vinden dat ze in ergens anders vandaan komen en hier dus toch alles kunnen maken. en het zal wel weer generaliseren zijn, maar een heel groot deel hiervan is gewoon moslim. |
Dat een groot deel hiervan moslim is is misschien wel een juiste constatering. Misschien heeft het met de cultuur te maken (dus niet de geloofsovertuiging), de manier van opvoeden zoals ik al eerder zei, ik weet het niet. Maar dit is geen reden om de aanpak van het probleem op moslims te concentreren, respectloos gedrag mag voor niemand worden toegelaten. |
|
|
| Cosmic |
Oke: er zijn 1.000.000 moslims in Nederland. Laten we zeggen dat ruwweg 5% fundamentalsitsch is. Dat maakt dus al 50.000 gekken die elke moment kunnen toeslaan! En probeer die nu maar eens te vinden. DIe zijn zich van geen kwaad bewust als je ze zoekt. Pas als de daad gebeurt is kan je ze oppakken.
En wanneer komen die overige 950.000 moslims eens op straat voor een massale stille- (of kabaal desnoods) tocht om massaal afstand te nemen van die fundamentalisten? DAT zou nou eens een goed gebaar zijn, maar ik zie t niet gebeuren. En waarom niet? Omdat ze diep in hun hart het eens zijn met die lui, alleen durfen ze t niet uit te voeren...(gelukkig zeg ik dan).
Dit is misschien wat generaliserend, maar zo denk ik er over. |
|
|
| John |
| quote: | Originally posted by Ding Chavez
Helemaal mee eens dat als je hier wil werken en wonen dat zgn moet inburgeren. Je moet de taal spreken, de cultuur kennen (dus niet onze cultuur aannemen).
De rest van de punten geldt wat mij betreft voor iedereen in dit land, dus alle NEDERLANDERS. Daar is geen onderscheid op geloof, huidskleur of maat schoenen van toepassing als je het mij vraagt. En dat daar in het algemeen te weinig aan gedaan wordt ben ik het helemaal mee eens. Maar dat zijn dus wel dingen die niet alleen op moslims van toepassing zijn, ook nederlandse jongeren gedragen zich abnormaal af en toe.
|
ik heb ook gezegd dat er ook nederlanders (en andere nat.) zijn die dit doen, maar dat dit zelden gepaard gaat met zon sterk groepsgevoel en het voor elkaar opkomen. aangezien de gemiddelde persoon zich distantieerd van dit soort praktijken.
| quote: |
Idd waarschijnlijk kan en mag er ook gewoon (te) veel in dit land. Maar zoals ik hierboven al zei, dat geldt niet alleen voor moslims, ook voor andere bewoners van nederland.
Dat een groot deel hiervan moslim is is misschien wel een juiste constatering. Misschien heeft het met de cultuur te maken (dus niet de geloofsovertuiging), de manier van opvoeden zoals ik al eerder zei, ik weet het niet. Maar dit is geen reden om de aanpak van het probleem op moslims te concentreren, respectloos gedrag mag voor niemand worden toegelaten.
|
dit geldt idd niet alleen voor moslims, maar het gaat erom hoe men met deze vrijheiden omgaat. er zijn gewoon bepaalde groepen minderheden in ons land die hier op de een of andere manier niet mee om kunnen gaan. en een groot deel hiervan is moslim.
dit zal idd te maken hebben met de opvoeding en de culuur. aangezien het om de 2e/3e generatie gaat denk ik dat het al fout ging op het moment dat de 1e generatie als gastarbeider gehaalt is. er is toen niets gedaan aan integratie en deze mensen voelde ook niet de drang om te integreren omdat ze dacht dat ze na een aantal jaar weer terug zouden gaan. de ouders weten dus vrijwel niets van de nederlandse normen en waarden en cultuur en hebben dat dus ook niet over kunnen brengen op hun kinderen. die kinderen leven tussen twee werelden, de grote vrije buitenwereld en de strenge wereld thuis.
de aanpak zal idd voor iedereen moeten gelden, maar ik denk wel dat je de gerichter moet zijn op bepaalde bevolkingsgroepen, en dit is zeker niet discriminerend bedoeld (ik ben zelf ook een allochtoon volgens bepaalde definities, aangezien mijn vader uit indonesie komt), maar het moge duidelijk zijn dat je met aziaten (en dan is de arabische wereld even niet azie) en andere westere allochtonen gewoon vele malen minder problemen hebt. waarschijnlijk door de instelling die deze mensen hebben.
edit: ik generaliseer in mijn laaste stukje de aziaten en de westerse allochtonen volgens mij, maar om steeds te zeggen dat er mensen zijn die het wel goed bedoelen en mensen die het niet, maar dat het grote deel het wel doet of niet of toch wel afhankelijk van waar men van daan komt of niet of toch maar weer wel is ook zo vermoeiend.:) |
|
|
| Donna |
| quote: | Originally posted by Ding Chavez
quote:
Originally posted by John
maar het feit dat er mensen zijn die na 30 jaar nog steeds geen normaal woord nederlands kunnen,
het feit dat als je een groepje 'arabisch' uitziende mensen passeert je dan meestal gauw moet door lopen en dat geprobeert wordt jou aandacht te trekken (in het geval van een meisje meestal zo: eey meisje, ey schatje...meisje loopt door, ey tyfushor, kankerslet wat doe je)
het feit dat de er een grote groep 'arabisch' uitziende jongere is die alles en iedereen probeert te provoceren.
het feit dat mijn vriendin lastig gevallen is door een 'arabisch' uitziende jongen in de tram (op klaarlicthe dag) en volslage in paniek bij mij aankomt.
het feit dat mijn oom in elkaar geslagen is omdat hij een 'arabisch' uitziende groepje jongeren, die midden op het fietspad stond en niet op zij wilde gaan, ter verantwoording riep. en er binnen no time ruim 30 (!) andere 'arabisch' uitziende mensen waren en waarvan er een aantal de kerel het voor mijn oom opnam het ziekenhuis in hebben geslagen.
Helemaal mee eens dat als je hier wil werken en wonen dat zgn moet inburgeren. Je moet de taal spreken, de cultuur kennen (dus niet onze cultuur aannemen).
De rest van de punten geldt wat mij betreft voor iedereen in dit land, dus alle NEDERLANDERS. Daar is geen onderscheid op geloof, huidskleur of maat schoenen van toepassing als je het mij vraagt. En dat daar in het algemeen te weinig aan gedaan wordt ben ik het helemaal mee eens. Maar dat zijn dus wel dingen die niet alleen op moslims van toepassing zijn, ook nederlandse jongeren gedragen zich abnormaal af en toe. |
Elk persoon die ervan overtuigd is te mogen moorden om welke reden dan ook mag niet getolereerd worden.
Volgens de moslims is het geoorloofd als nodig is voor het geloof te moorden en daarbij elke andere regel en/of wetgeving te negeren omdat Allah boven elke wetgeving staat in die geloofsbeleving.
Ik zou graag willen dat elk persoon die denkt te mogen moorden om welke reden of welke geloofsovertuiging dan ook niet getolereerd wordt in ons land.
Dit is het meest simpele wat ik maar kan bedenken om mijn standpunt en manier van denken en voelen duidelijk te maken.
Wie hier nog iets anders van weet te draaien of weer doet alsof ie gek is om maar als een wijsheid uit de hoek te komen doet maar wat ie niet laten kan.
Denken en keuzes maken doe ik nog altijd met mn hart en gevoel ipv met mezelf weg te cijferen en vooral proberen redelijk en verstandig over te komen.
Mijn gevoel bepaald wie ik ben en hoe ik mezelf profileer waar dan ook,ik vertrouw op dat gevoel,ik heb t niet nodig me af te vragen of ik wel redelijk overkom of whatsoever.
Ik weet van mezelf dat ik niet generaliseer maar gewoon een gezonde dosis angst en realiteitsbesef inside heb voor wat er zou kunnen gebeuren en mn kop niet in t zand steek of mezelf wijsmaak dat er meer goede dan slechte zijn.
At the end staan zij in 1 front,namelijk het geloof volgens de koran,anders zouden ze t niet zo belangrijk vinden dat geloof zo trouw te zijn.
Wij nederlanders hebben t te druk gehad om onze gevoellens na te leven en zijn nergens tegen die tijd.
*edit*
Vergeet vooral het belangrijkste niet ding,ze moeten die cultuur ook nog eens respecteren en niet hun cultuur boven dat van hun gastland zetten en publique. |
|
|
| Donna |
| quote: | Originally posted by Cosmic
Oke: er zijn 1.000.000 moslims in Nederland. Laten we zeggen dat ruwweg 5% fundamentalsitsch is. Dat maakt dus al 50.000 gekken die elke moment kunnen toeslaan! En probeer die nu maar eens te vinden. DIe zijn zich van geen kwaad bewust als je ze zoekt. Pas als de daad gebeurt is kan je ze oppakken.
En wanneer komen die overige 950.000 moslims eens op straat voor een massale stille- (of kabaal desnoods) tocht om massaal afstand te nemen van die fundamentalisten? DAT zou nou eens een goed gebaar zijn, maar ik zie t niet gebeuren. En waarom niet? Omdat ze diep in hun hart het eens zijn met die lui, alleen durfen ze t niet uit te voeren...(gelukkig zeg ik dan).
Dit is misschien wat generaliserend, maar zo denk ik er over. |
!EENS |
|
|
|
|