return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 
Theo van Gogh vermoord! (pg. 26)
View this Thread in Original format
Ding Chavez
quote:
Originally posted by Donna
Volgens de moslims is het geoorloofd als nodig is voor het geloof te moorden en daarbij elke andere regel en/of wetgeving te negeren omdat Allah boven elke wetgeving staat in die geloofsbeleving.

Net als met de bijbel zijn er ook van de koran vele uiteenlopende interpretaties. Een daarvan is dat het geoorloofd is om andersdenkenden het zwijgen op te leggen, zie het resultaat gisteren. Er zijn ook interpretaties die zeggen dat god de mens geschapen heeft en een mens heeft niet het recht een schepping van god te vernietigen. Net als dat er verschil tussen stromingen binnen de islam bestaat over de behandeling van vrouwen.
Jij doelt dus op het gedrag van extremisten en die mogen idd niet getolereerd worden.
John
zoals John Lennon ooit zong:

"Imagine there's no countries,
It isnt hard to do,
Nothing to kill or die for,
No religion too,
Imagine all the people
living life in peace..."
Cosmic
quote:
Originally posted by Ding Chavez
Net als met de bijbel zijn er ook van de koran vele uiteenlopende interpretaties. Een daarvan is dat het geoorloofd is om andersdenkenden het zwijgen op te leggen, zie het resultaat gisteren. Er zijn ook interpretaties die zeggen dat god de mens geschapen heeft en een mens heeft niet het recht een schepping van god te vernietigen.

Hoe kan je iets anders intepreteren dan iets wat er letterlijk staat? Alle niet-gelovigen (dus alle niet-moslims) mogen, nee moeten gedood worden als ze zich niet bekeren tot de Islam. Hetzelfde geldt volgens mij ook voor 'afvalligen'. Probeer dit maar eens anders te intepreteren...

En btw, in de Bijbel wordt niet tot moord opgeroepen. Integendeel, lees het Nieuwe Testament maar eens..
Ding Chavez
quote:
Originally posted by Cosmic
Hoe kan je iets anders intepreteren dan iets wat er letterlijk staat? Alle niet-gelovigen (dus alle niet-moslims) mogen, nee moeten gedood worden als ze zich niet bekeren tot de Islam. Hetzelfde geldt volgens mij ook voor 'afvalligen'. Probeer dit maar eens anders te intepreteren...

Ik daag je uit om een scan of ander bewijs aan te leveren waaruit blijkt dat dit letterlijk in de koran staat.

quote:
En btw, in de Bijbel wordt niet tot moord opgeroepen. Integendeel, lees het Nieuwe Testament maar eens..

Tijdens de kruistochten werden toch hele volksstammen uitgemoord met de bijbel in de hand. Ook dat was een kwestie van interpretatie want er wordt ook niet letterlijk in de bijbel opgeroepen tot moord nee.
Cosmic
quote:
Ik daag je uit om een scan of ander bewijs aan te leveren waaruit blijkt dat dit letterlijk in de koran staat.

Ik zal mn best doen.

edit: Er staat zelfs meer in dan ik gedacht had. Hier een selectie:

2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden.

4.75 Laten derhalve zij die hun tegenwoordig leven voor hun leven in het hiernamaals willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

4.91 Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij Hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.

4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u

4.104 En toont geen zwakheid in de vervolging van dit (vijandige) volk.

5.33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet

8.12 Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

8.65 O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.

9.5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.

9.20 Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van Allah strijden, hebben in de ogen van Allah de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.

9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

En het erge is: ze worden beloond voor deze daden met maagden in het Hiernamaals....

Need I say more?
Donna
Zal niet gek staan te kijken als er zelfs nu nog mensen zijn die denken dat je dit compleet zelf bedacht hebt en neergekwakt.

Deze mensen,en dat zijn er heel wat,leven volgens dit (vrij zieke en arrogante voorschrift)

Hoe wil iemand dit niet angstaanjagend noemen,nu er eindelijk geen uitweg mogelijk is omdat t letterlijk voorgekauwt moet worden omdat zijzelf dus niet wisten wat er in deze Koran staat beschreven maar er wel over oordelen.

De mensen die geloven en leven volgens deze bloeddorstige Koran,zijn niet veel anders dan Dhr.A.Hitler die t zelfde voelde maar die t op minder geniepige wijze verkondigde..
Ding Chavez
quote:
Ik zal mn best doen.

edit: Er staat zelfs meer in dan ik gedacht had. Hier een selectie:

2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden.

4.75 Laten derhalve zij die hun tegenwoordig leven voor hun leven in het hiernamaals willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

4.91 Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij Hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.

4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u

4.104 En toont geen zwakheid in de vervolging van dit (vijandige) volk.

5.33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet

8.12 Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

8.65 O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.

9.5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.

9.20 Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van Allah strijden, hebben in de ogen van Allah de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.

9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

En het erge is: ze worden beloond voor deze daden met maagden in het Hiernamaals....

Need I say more?

Heb je een bron? Ik zeg niet dat je het zelf hebt bedacht, maar het zou net zo goed een van die extreme interpretaties kunnen zijn.
Cosmic
quote:
Heb je een bron? Ik zeg niet dat je het zelf hebt bedacht, maar het zou net zo goed een van die extreme interpretaties kunnen zijn.

Hier is mn bron:

Koran Online

Je kan t allemaal zelf nalezen
Ding Chavez
quote:
Hier is mn bron:

Koran Online

Je kan t allemaal zelf nalezen

Bij het openen van de pagina:

De Heilige Koran

In het Nederlands verklaard. Klik op één van de hoofdstukken of zoek een bepaald woord in deze Nederlandstalige verklaring.

Er staat zelfs onderaan iedere hoofdstuk pagina een copyright van de eigenaar van de website M. Elfers. Wat dus betekent dat het zijn eigen werk is...
DJ Gerrit
rotte eieregooie

je hebt me gebanned (dj_siesta). omdat ik mijn (emotionele) mening uitte. waar ik alle recht tot heb

sorry hoor maar je bent het mod zijn niet waard.

jammer

basd
quote:
Originally posted by DJ Gerrit
rotte eieregooie

je hebt me gebanned (dj_siesta). omdat ik mijn (emotionele) mening uitte. waar ik alle recht tot heb

sorry hoor maar je bent het mod zijn niet waard.

jammer

En je hebt niet het idee dat dat kwam door een of andere lage opmerking over de vriendin van iemand? Mensen die dat soort opmerkingen nodig hebben in een discussie gaan maar op de rommelmarkt staan ofzo.

Bovendien, als je toch dit account al had, waarom boeit het je dan?
DJ Gerrit
quote:
Originally posted by basd
En je hebt niet het idee dat dat kwam door een of andere lage opmerking over de vriendin van iemand? Mensen die dat soort opmerkingen nodig hebben in een discussie gaan maar op de rommelmarkt staan ofzo.

Bovendien, als je toch dit account al had, waarom boeit het je dan?

je kan zeggen wat je wilt met je rommelmarkt, maar ik kreeg echt scheit van die gozert, en zn politieke correctje praatjes, die gozer moet eens in de maatschappij gaan ipv er aleen over te lullen.... en het is en blijft een mening (misschien niet goed geplaatst)...

ik heb dingen meegemaakt daarom ben ik gewoon wat extremer in mn mening over marrokanen.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 
Privacy Statement