|
Film (pg. 11)
|
View this Thread in Original format
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Pjox
haha varje gång någon snackar om "så som i himmlen" så tycker jag att dm säger "sås i himmlen" så nu kan jag inte änns läsa det utan att garva :p
Min gammla lärare sjunger i den facktiskt! Intressant o veta va? :p
Verkar som om jag missat nått jätte stort, va fan handlar Butterfly Effect om?
Jag har hört namnet några gånger men annars så har jag inte hört nått om den... |
Kan ju inte berätta vad den handlar om... då förlorar den sin poäng... bara att tanka hem eller hyra... Jag gillade den skarpt faktiskt !
Handlar om en killes liv som förändras på ett högst ovanligt tillvägagångs sätt |
|
|
| Pjox |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Kan ju inte berätta vad den handlar om... då förlorar den sin poäng... bara att tanka hem eller hyra... Jag gillade den skarpt faktiskt !
Handlar om en killes liv som förändras på ett högst ovanligt tillvägagångs sätt |
Nu skrev du ju ändå va den handlade om ;)
Kanske får ta o hyra den i helgen.. Måste ändå se ett par filmer nu. |
|
|
| Laszlo |
Tänkte ha en filmkväll med polarna för att hämta lite inspiration inför vårt kommande projekt, där vi ska göra en kortfilm.
Tips på filmer i stuk med Mullholland Dr., Donnie Darko, Memento etc. som vi skulle kunna hämta lite inspiration från? |
|
|
| P4z! |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Tänkte ha en filmkväll med polarna för att hämta lite inspiration inför vårt kommande projekt, där vi ska göra en kortfilm.
Tips på filmer i stuk med Mullholland Dr., Donnie Darko, Memento etc. som vi skulle kunna hämta lite inspiration från? |
Pi kanske? :) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Eternal sunshine of the spotless mind |
|
|
| lonne |
Kolla på Cube eller eyes wide shut. |
|
|
| trancedanne |
Top 3 filmer:
1. Heat
2. Spiderman 2
3. Spiderman |
|
|
| RebeL9 |
glömde jag att säga att världens genom tidernas bästa film The good the bad and the ugly släpptes på en nyutgåva DVD i våras?
KÖP! :D
En bättre film har aldrig gjorts. Och kommer antagligen aldrig att göras. Bästa soundtracket också. Ja allt är perfekt :( |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Eternal sunshine of the spotless mind |
Den är fantastisk. Jag fattade inte att det var Jim Carrey förän jag såg hans namn dyka upp i förtexten....underbart soundtrack dessutom.... |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by P4z!
Pi kanske? :) |
Den såg jag en gång för länge sedan....har mer eller mindre glömt vad den handlar om, förutom att grabben är ett snille.....får ta och kolla på den igen,,,,, |
|
|
| DjAviander |
Filmer utan rangordning:
Bowfinger (Så härligt buskis)
Underworld (MUMS!)
Matrix (1-3 2:an sämst..)
Boondock Saints (Underbar våldshumor)
Lock Stock and Two Smoking Barrels (Underbar våldshumor)
An Interview With the Vampire (Bara bra :D)
Hitta Nemo (Yaah, den enda bra filmen Disney gjort på senaste tiden)
Måste bara se Eternal Sunshine Of The Spotless Mind som verkar vara helt underbar :)..
Edit: Fan vilken gammal tråd egentligen! :eyes: :haha: |
|
|
| SteveTranz4ever |
Kom just hem från stan... har sett "Sky Captain and the world of tomorrow"
En högst ovanlig film som var mycket underhållande men högst overklig !
Ingen eftertanke behövdes för denna filmen men de var underhållning... killen som gjort denna hade nog rätt mycke fantasi iaf. |
|
|
|
|