|
Film (pg. 27)
|
View this Thread in Original format
| dbl |
| quote: | Originally posted by SWE_TRANCE
Stopp å belägg här nu lite va :rolleyes:
Har inte läst boken...
Och jag måste tyvärr säga att denna film minst sagt krossade mina förväntningar!
Denna slår sig faktiskt utan några som helst problem in i på listan över de sämsta filmerna jag någonsin har sett...
Två timmars total slöseri med tid :whip: :confused: |
lista över de stämsta filmerna någonsin.. knappast..
sån grymt skön känsla i den verkligen...
själva storyn i filmen var la kanske inte den bästa egentligen om man ser på den på det sättet.. men känslan är helt oslagbar alltså.... riktigt bra film.. inte alls som jag trodde att den skulle vara, men minst lika bra som jag hoppades på |
|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by dbl
lista över de stämsta filmerna någonsin.. knappast..
sån grymt skön känsla i den verkligen...
själva storyn i filmen var la kanske inte den bästa egentligen om man ser på den på det sättet.. men känslan är helt oslagbar alltså.... riktigt bra film.. inte alls som jag trodde att den skulle vara, men minst lika bra som jag hoppades på |
Kan du definiera "känslan" lite..för jag hittar den verkligen inte!?
I början såg det ut att kunna bli en bra film, även när en 100 meters robot hoppar upp ur marken och börja röjja.
Då fanns fortfarande tanken om att "så kan ju inte filmen hålla på hela tiden". Men det var ju just det som den gjorde. Hände inte speciellt mkt öht tyckte jag.
Det enda som va lite coolt vad jag tyckte så vare i källaren på det där huset. |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by SWE_TRANCE
Kan du definiera "känslan" lite..för jag hittar den verkligen inte!?
I början såg det ut att kunna bli en bra film, även när en 100 meters robot hoppar upp ur marken och börja röjja.
Då fanns fortfarande tanken om att "så kan ju inte filmen hålla på hela tiden". Men det var ju just det som den gjorde. Hände inte speciellt mkt öht tyckte jag.
Det enda som va lite coolt vad jag tyckte så vare i källaren på det där huset. |
definiera känslan.. njaa.. inte direkt faktiskt... men man kände liksom med dem i filmen... fan tänk dig själv och stå och försöka prata vett med din unge som vill springa rakt ut i döden medan ditt andra barn håller på att bli kidnappat... t.ex. den scenen tyckte jag dem fick till riktigt bra känslomässigt.. man liksom kände hur han hade det.. vanligtvis hade jag bara suttit och tänkt att fan.. lämna den idioten.. vill han dö så får han la dö... men jaa.. vettifan hur jag ska förklara.. bra film iallafall :) |
|
|
| Rikard |
Är det bara jag som bara hade lust att stå och skrika lite vett i barnen i filmen eller? Seriöst, dem var de mest irriterande fanskapen jag någonsin sett på film..
Slutet var kaotisk, handling hade ju filmen knappt.
Summasummarum: Det var lite scener med effekter :)
Jag gillade ändå filmen efteråt, för scenen nere i källaren var riktigt läskig! Lite som en bergochdalbana :) Nu när jag tänker efter dock så vet jag inte hur jag kunde tycka hela filmen var bra efter att ha sett den, barnen förstörde fasiken allt för mig :) (hur ska det gå för mig att bli förälder? :nervous: ) |
|
|
| lacksesepsotygh |
| den rebelliske ungdomen kunde vi gott och gärna ha skippat.. "dad, i have to do this agjioehjiH#%(H36t3q355352" ... :I |
|
|
| jofawe |
| war of the worlds var ju skitkass.. |
|
|
| hustler |
| quote: | Originally posted by jofawe
war of the worlds var ju skitkass.. |
I 2nd That
Den sög, absolut inget speciellt. Coola effekter men storyn var sämst.
Då ser jag hellre It's All Gone Pete Tong igen, haha. :tongue3 |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by hustler
I 2nd That
Den sög, absolut inget speciellt. Coola effekter men storyn var sämst.
Då ser jag hellre It's All Gone Pete Tong igen, haha. :tongue3 |
jag tycker inte ens effekterna var bra faktiskt.
ingen logik i nånting i den filmen..
Ja, hellre Pete Tong.. eller så blir det human traffic.. tror jag ser den imorgon |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by jofawe
Visst är sin city lite speciell .. men när jag såg den kl 2 på natten så fattade jag den direkt :)
|
Åhh, vilket slöseri med tid. Efter en timme i salongen letade jag efter utgången men insåg snabbt att jag var tvungen att gå framför duken för att komma ut och led mig igenom resten, fy faen vad meningslös och tråkig film, är inte "Pulp fiction-vågen" slut? Suck |
|
|
| Gate 42 |
| quote: | Originally posted by Aendy
Åhh, vilket slöseri med tid. Efter en timme i salongen letade jag efter utgången men insåg snabbt att jag var tvungen att gå framför duken för att komma ut och led mig igenom resten, fy faen vad meningslös och tråkig film, är inte "Pulp fiction-vågen" slut? Suck |
:eek:
Sin City är klart tuffaste filmen som släppts i år! |
|
|
| DjAviander |
| quote: | Originally posted by Aendy
Tack. Jag är inte ensam på den fronten!
Årets sämsta film, jag satt o skruvade mig i salongen och bara väntade på att filmen skulle sluta.
Helt makalöst dålig om du frågar mig. Men den bygger ju på serien som består av Våld och Porr så, vad var att vänta egentligen?
Visst, coola, men sjukt överdrivna effekter.. Vem tar emot ca. 6 kulor i bröstet för att sedan bli omplåstrad, misshandlad och ta några kulor till, för att sedan överleva en stund till. För att till slut dö av hjärtfel?!? Usch. |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by DjAviander
Visst, coola, men sjukt överdrivna effekter.. Vem tar emot ca. 6 kulor i bröstet för att sedan bli omplåstrad, misshandlad och ta några kulor till, för att sedan överleva en stund till. För att till slut dö av hjärtfel?!? Usch. |
nån från en serie kanske ;)
tyckte hela stuket på filmen och allt det överdrivna va hel bra... det va det som gjorde filmen liksom...
va som en serietidning fast på film liksom.. allt det övernaturliga och så.. diggade hela konceptet :)
en sån film ska ju knappast vara verklighetstrogen liksom |
|
|
|
|