|
Film (pg. 36)
|
View this Thread in Original format
| SMC |
| quote: | Originally posted by Laszlo
svarta dahlian |
Scarlett  |
|
|
| Laszlo |
| okej...kunde fan inte hålla mig...drog ner persuit of happyness...brutal film - inte bara gripande med också inspirerande som få. Se! |
|
|
| lonne |
| Babel ar en garanterat den basta filmen jag sag under-06. Jag sag aven The Pursuit of Happyness igar och var inte alls imponerad. Will Smith gjorde en bra rollprestation, aven om struggeling-black-man temat kanns uttjatat. |
|
|
| Johan (DJ Irish) |
Såg oxå Babel häromdagen. Väldigt bra film!
Passade även på att slinka in och se Blood Diamond som jag inte hade så höga förväntningar på men den var faktiskt helt ok. Trodde jag skulle störa mig på DeCaprio men han gjorde faktiskt rollen lite intressant och efteråt kände jag inte att jag ville se någon annan göra den. Plus, Djimon Hounsou gör en lysande insats! |
|
|
| Laszlo |
| DiCaprio är en av världens mest underskattade skådespelare...mycket av det beror väl på den manliga bimbofaktorn han fått under sina tidiga år som skådespelare, vilket tyvärr resulterat i att folk har svårt att ta honom på allvar... |
|
|
| SteveTranz4ever |
DiCaprio är en av världens mest underskattade skådespelare...mycket av det beror väl på den manliga bimbofaktorn han fått under sina tidiga år som skådespelare, vilket tyvärr resulterat i att folk har svårt att ta honom på allvar... | Håller med... han har gjort enorma prestationer i flertalet filmer imo. ! |
|
|
| anuga |
| quote: | Originally posted by Johan (DJ Irish)
Passade även på att slinka in och se Blood Diamond som jag inte hade så höga förväntningar på men den var faktiskt helt ok. Trodde jag skulle störa mig på DeCaprio men han gjorde faktiskt rollen lite intressant och efteråt kände jag inte att jag ville se någon annan göra den. Plus, Djimon Hounsou gör en lysande insats! |
Störede mig bara på slutet, annars var filmen super!
Caprio är duktig, vet nog bara en eller två filmer jag kan klaga på. |
|
|
| Johan (DJ Irish) |
DiCaprio har verkligen gjort bra ifrån sig i tidigare filmer men ibland är det själva rollen det är fel på. Gangs Of New York var inte så väldans speciell för DiCaprio tyckte jag så det var väl lite den jag hade i bakhuvudet när jag såg Blood Diamond.
Efter bi-rollen han hade i Gilbert Grape har jag aldrig tvivlat på hans skådespelartalanger men ibland utnyttjas dom liksom inte. The Beach var oxå en ganska blek roll för honom.
Anuga: Ja slutet på Blood Diamond hade lite mycket stråkar i sig men det kan man förlåta eftersom resten av filmen var så pass stark som den var. |
|
|
| hustler |
okej...kunde fan inte hålla mig...drog ner persuit of happyness...brutal film - inte bara gripande med också inspirerande som få. Se! |
Hade en kansla av att du inte skulle kunna halla dig :)
Grym film. |
|
|
| Johan (DJ Irish) |
| Såg The Fountain igår. Väldigt vacker film även om slutet förvirrar en aning |
|
|
| DjAviander |
Nâgon mer än jag som faktiskt inte alls gillade The Black Dahlia? Virrig, svart och lätt psykotisk.
Mae, där tyckte jag i alla fall att jag gick pâ en nitlott.
Har dock varit pâ kortfilmsfestival (den enda i Frankrike) i veckan och sett div. intressanta och riktigt bra kortfilmer! Och lite varm i hjärtat blir man ju dâ man fâr höra att en svensk vunnit pris ocksâ :stongue: |
|
|
| anuga |
| quote: | Originally posted by DjAviander
Nâgon mer än jag som faktiskt inte alls gillade The Black Dahlia? Virrig, svart och lätt psykotisk.
Mae, där tyckte jag i alla fall att jag gick pâ en nitlott.
Har dock varit pâ kortfilmsfestival (den enda i Frankrike) i veckan och sett div. intressanta och riktigt bra kortfilmer! Och lite varm i hjärtat blir man ju dâ man fâr höra att en svensk vunnit pris ocksâ :stongue: |
Storyn sög... |
|
|
|
|