return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 
Film (pg. 8)
View this Thread in Original format
Kongo_kim
Street Fighter var i går. Så usel film enda som får mig och se klart den är Kylie Minogue.

Asså figurerna är inte ens likt dom i spelet. Skandal
nils
såg spiderman 2 igår, måste säga att jag grymt besviken. det fanns alltid något som man kunde störa sig oändligt på och fundera varför det var så ytligt i dialog eller story.. tur dock att kirsten dunst är en 10 poängare :rolleyes: :)

blev lite sugen på att se wimbledon (hier)

laszlo: vet du något om directors cut på donnie darko kommer som dvd release? borde den göra va?

förresten, hänger några utav er på imdb.com? mycket bra sida för film-allvetenskap! imponerande tom.
Laszlo
quote:
Originally posted by nils
laszlo: vet du något om directors cut på donnie darko kommer som dvd release? borde den göra va?

förresten, hänger några utav er på imdb.com? mycket bra sida för film-allvetenskap! imponerande tom.

Så vitt jag vet borde den redan finnas ute....

IMDB är ett skitbra ställe att kika in på om man vill veta något om någon film....det går att starta en liten diskussion om varje film också, vilket är ett plus i kanten...finns en väldigt intressant diskussion att följa om just Donnie Darko, om folks olika tankar och uppfattningar....

Såg förresten American Beauty idag - måste varit minst två år sen jag såg den sist...(dock var jag inte helt nykter idag). Detta är också en kanonfilm. Spacey är ju hur jävla klockren som helst....
SWE_TRANCE
Kollade på Big Fish igår och måste säga att jag blev positivt överraskad.
Manusförfattaren måste ha en 7-helvetes fantasi altså :)
Några filmer ni sett nyligen som man borde se?
montana
quote:
Originally posted by Kongo_kim
Street Fighter var i går. Så usel film enda som får mig och se klart den är Kylie Minogue.

Asså figurerna är inte ens likt dom i spelet. Skandal

det bästa med street fighter är att den är så ofantligt dålig så det blir automatiskt roligy
Hauken
Blow är ett tips, rätt gammal nu men grym :)

"One Perfect Day" ska bli intressant att se.. ID&T hade ett finger med i spelet. PVD har en del tracks i den med tror jag.

Human Traffic Remixed är ju också en klassiker.
P4z!
såg nyss på Oldboy, grymt bra japansk thriller! Blev helt paff av intensiteten i slutet..

http://www.imdb.com/title/tt0364569/
biznology
quote:
Originally posted by SWE_TRANCE

Big Fish var liksom Islands sagor till historien - det var jattefint...hur sager man - 'storytelling'!
dbl
quote:
Originally posted by SWE_TRANCE

big fish e riktigt grymt.. sett den flera gånger.. lika bra varje gång :)

för dem som inte sett butterfly effect så e det ett måste att se... riktigt grym film.... också sett den flera gånger om.. o lika bra varje gång...
Aendy
Filmtips on top of my head

Lost in translation
The eternal sunshine of the spotless mind
Confession of a dangerous mind
Shrek 2
Rushmore

SWE_TRANCE
quote:
Originally posted by Aendy
The eternal sunshine of the spotless mind

Asså, jag är ett riktigt riktigt stort fan av Jim Carrey!
Men denna filmen blev jag inte klock på altså...:conf:
Har iofs bara sett den en gång, får väl ge den ett par chanser till :)
Kollade förresten på Kogänget "Home of the Range" ikväll, bästa Disney gjort på länge altså :p
tobo99
Apropå Butterfly Effect, missa inte att det finns en Director's cut på den som är klart bättre.

För er som gillar Ghost in the Shell så får ni inte missa Avalon, samma regisör men en film som många missat.

Infernal Affairs, Hong Kong drama som det just nu görs en remake på med bla Matt Damon.

För er som gillade Dawn of the Dead så är ju Shaun of the Dead helt lysande!

Till sist vill jag alltid propagera för Riket, säger bara Danskjävlar! Ernst-Hugo äger!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 
Privacy Statement