|
Film (pg. 16)
|
View this Thread in Original format
| keddo |
| jo den där rullen "the grudge" e fan läskig.. sitter kvar i huvudet efter man sett den. Såg den med 3 polare mitt i natten typ, satt och skrek som små tjejer :D |
|
|
| Crash |
Den bästa film ( i min smak iaf) är nog första alien filmen.
Bara Gigers design på alien i den filmen är så jävla grym, något sexuellt som ligger i designen som gör att man känner sig ännu mer obekväm med den, samt scenen där dom sitter och diskuterar bonusen. nästan som brittisk diskbänks film.
Helt underbar film
Tyvärr så var ju AVP ett sjuhelsikes magplask, fy fan vilken dålig film. Kan ge mig fan på att paul anderson ringde till sin mamma när han hade skrivit klart sin screen play "MOMMIE LOOK LOOK I WROTE A SCREENPLAY", näe den filmen var ingen höjdare. Vad fan tänkte dom på när dom gjorde om designen på rovdjuret (yautja heter dom i nördarnas värld) han såg ju helt förjävlig ut, tom woodruff borde slaktas!, synd att stan lee inte fick ta hand om effekterna, fast han kanske visste vilket botten napp det skulle bli. Fast det var ju riktigt coolt att se en helt renderar Alien drottning för första gången, såg riktigt brutal ut.
Men effekterna ska ju inte rädda en film, utan bara vara en liten krycka.
Det jag saknar på markaden nu är en cool Monster rulle, dom brukar alltid vara likadana.
En brud som har attityd problem eller är en jävla horig mes, en kille med dåliga oneliners och GROVA attityd problem eller en liten fitta som inte vågar någonting, och så brukar det vara lite föda åt monstren som spelas av dåliga tonårs skådespelare som tror att dom ska få sitt break i den filmen...PFFFFT.
Den sista monster rullen som var schysst och hade alla ingredienser var "THE RELIC", fasst den gillade jag bara för att Stan winston och Mark "Crash" mcreery hade jobbat med all animatronic osv.
näe... nu babblar jag kanske bara :p |
|
|
| SteveTranz4ever |
Håller med dig där ang. Alien filmerna... fast jag tycker AVP hade ett visst underhållningsvärde fast den kom inte ens i närheten av Alien 1 & 2...
Vad gäller monster rulle så görs det just nu eller om den redan är färdiginspelad en ny version av "King Kong" där bla. Jack Black har en av rollerna... kan bli intressant... Nån mer än jag som sett orginalet när man var liten ? |
|
|
| jofawe |
jag såg the grudge igår .. läskig som fan ju!
Sen såg jag Saw med ... otäckt..
Och idag (edit föressten) såg jag Alien vs Predator .. MYCKET bra!
Nu ska jag se på Kevin & Perry go large (på femman nu vid 3 tiden på natten..)
Kevin & Perry go large är fantastisk.
Spana in soundtracket ;)
The Precious Brats (Judge Jules) - Big girl
The Precious Brats - Big girl [Yomanda remix]
Nightmares on wax - Sweet harry
Nightmares on wax - Emotion
Sunburst - Eyeball
Roger Sanchez feat Brother to Brother - The Partee
Fatboy slim - Love Island
Lange - Follow me
Tosca - dub
The Wiseguys - Ooh la la
Underworld - King of snake [Fatboy slim remix]
CRW - I feel love [M picotto remix]
Skip Raiders feat Jada - Another day
Y-Traxx - Mysteryland
Fragma - Toca me
Yomanda - Sunshine
Ayla - Ayla [Dj Taucher mix]
Nightmares on wax - Ethnic majority
Mauro Picotto - Lizzard
Groove Armada - Chicago
Signum feat Scott Mac - Commin on strong
Southside spinners - Luvestruck |
|
|
| AC. |
| quote: | Originally posted by lonne
Aaah, film ett av mina verkliga favorit ämnen. Jag har sett 2 st bra filmer i veckan som jag uppmanar alla att se. 2046 och Garden State.
Tyvärr tänker jag lämna handlingen till det osagda, blir så mycket roligare då.. |
Såg Garden State idag tyckte den var bra men saknade tyvärr någon karraktär som verkligen kunde fascinerad mig så den kommer inte med på min toplista.
Såg 21 grams för någon vecka sedan och visst håller jag med om att det var en riktigt bra filmad film och bra skådespeleri. Men jag tycker också det var en fördjävligt tråkig film och blir en väldigt osevärd film i den mening :) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by jofawe Nu ska jag se på Kevin & Perry go large (på femman nu vid 3 tiden på natten..)
Kevin & Perry go large är fantastisk.
|
Minns 2000 när jag fick hem videon till "CRW - I Feel Love"... blev förälskad i låten och videon och undrade vad fan de var för en film... Först 2001 fick jag reda på det...
Jag hade den på datorn tidigare men har inte sett hela faktiskt, tyckte humorn var jäkligt torftig & töntig... kanske ska ge den en chans till... Ska nog ta och tanka hem den & lägga på Äff Tää Pään...
Fan kan inte hitta den, varken på ancient (200TB) eller EMC... |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Minns 2000 när jag fick hem videon till "CRW - I Feel Love"... blev förälskad i låten och videon och undrade vad fan de var för en film... Först 2001 fick jag reda på det...
Jag hade den på datorn tidigare men har inte sett hela faktiskt, tyckte humorn var jäkligt torftig & töntig... kanske ska ge den en chans till... Ska nog ta och tanka hem den & lägga på Äff Tää Pään...
Fan kan inte hitta den, varken på ancient (200TB) eller EMC... |
Stefan, jag har den på datorn hemma.. kan lägga upp den på äfftääpään ikväll ;) |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Minns 2000 när jag fick hem videon till "CRW - I Feel Love"... blev förälskad i låten och videon och undrade vad fan de var för en film... Först 2001 fick jag reda på det... |
Håller med :D Grymt bra :p Hade dock ingen aning om att videon var hämtad ur en film :p |
|
|
| lonne |
| quote: | Originally posted by AC.
Såg Garden State idag tyckte den var bra men saknade tyvärr någon karraktär som verkligen kunde fascinerad mig så den kommer inte med på min toplista.
|
Ingen rulle som är med på min topp lista heller, men en skön feel good film iaf. Dessutom helt överlägsen att se med någon tjej också.
AC: Nathalie Portman, får alltid mig faschinerad! ;) |
|
|
| jofawe |
hmm.. min dator hade tydligen redan besökt den länken ... hmmm... |
|
|
| DjAviander |
Har för någon vecka sett Ordinary Decent Criminal som faktiskt var över förväntan. Kevin Spacey som irländsk skurk! Rätt hett :)
Gillar man filmer som Boondock Saints, Snatch och Lock Stock and Two Smoking Barrels så är det rätt mycket underhålls värde i denna :) |
|
|
|
|