|
Film (pg. 31)
|
View this Thread in Original format
| Jeremy H |
Jag rekommenderar er att INTE se "Aeon Flux"! Rätt komisk dock :wtf:
Finns det nån anledning att se den så får det väl vara Charlize Theron dårå :crazy:
 |
|
|
| Braxen |
Skippa filmerna ett tag å börja glo på Entourage istället, en av de bästa serierna nånsin !
http://www.hbo.com/entourage/ |
|
|
| zoric |
Entourage verkar riktigt bra ;)
Ska se vad jag kan göra för att se det. |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Braxen
Skippa filmerna ett tag å börja glo på Entourage istället, en av de bästa serierna nånsin !
http://www.hbo.com/entourage/ |
Kan inte hålla med, Entourage är en svag och förutsägbar serie anser jag där endast Jeremy Piven håller måttet (som förövrigt var med i serien Cupid och gjorde den ruskigt vass). Då visar Canal+ betydligt bättre serier i House och The Shield. Sen finns det ju alltid Vita Huset på SVT.
BTW: När vi ändå talar TV-serier så har jag två favoriter som jag nog aldrig kommer få se igen; Profit och Action! (den sistnämnda med underbara Jay Mohr) |
|
|
| Braxen |
| quote: | Originally posted by Aendy
Kan inte hålla med, Entourage är en svag och förutsägbar serie anser jag där endast Jeremy Piven håller måttet (som förövrigt var med i serien Cupid och gjorde den ruskigt vass). Då visar Canal+ betydligt bättre serier i House och The Shield. Sen finns det ju alltid Vita Huset på SVT. |
Well, alla har väl sin åsikt .. men med tanke på hypen i staterna och utmärkelserna serien fått latelly så verkar d vara ett par som gillar den iaf ;) skönare serie får man leta efter :tongue3 |
|
|
| trancedanne |
| Såg nyss Superman Returns, riktigt bra film! Gillade den skarpt, 8/10 |
|
|
| benni |
Jag har tröttnat så rejält på alla jävla ostiga hollywood filmer att det halva vore nog ... man tittar på början av en sådan film och kan nästan läsa hur kommer se ut i slutet... ärligt
det är ju nästan alltid så enkelt att den "gode" hittar en vacker tjej som han blir förälskad med, och den "onde" dör en förskräcklig död.. det är som om det skulle finnas en regel i usa som säger att alla filmscript ska vara så. (och om det finns människor från andra länder i filmen så ska dom vara onda)
det är klart att det finns bra filmer som kommer därifrån men av det jag ser så gillar jag inte mer än 10%
någon som håller med?
det skapas så många filmer från andra delar av världen också... typ som i sverige.. det finns många bra filmer som kommer härifrån tycker jag, men jag tror inte att dom blir så populära utomlands? samma sak gäller nog filmer från andra länder (än usa).. det blir inte så populärt i sverige... why?
ibland visar dom filmer från andra länder än usa, men oftast bara för att dom har vunnit något filmpris... men varför glor vi då på all jävla skit som kommer från usa och inte har vunnit en öre?
många menar att flesta europeiska filmer t.x. är långsama och tråkiga, jag kan hålla med faktiskt att jag har sett många filmer som är långsama och handlar typ om fattiga människor och skrikande barn, och det blir aldrig någon större action typ..
men det finns också jävligt roliga filmer är jag säker på..
så är det någon som kan rekommendera nån kanske? jag behöver se nån bra film... och var finns dem att hyra förresten?
tack :) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Exempel på Europeisk film jag gillar är Taxi 1 och Taxi 2... 3an är för töntig!
Men annars gillar jag dessa enorma filmer som inte vinner priser mer än för kanske bästa effekt. Antar dessa Hollywood filmer är som kommerciel musik i Sverige, det är lättsmält så alla (nästan) kan gilla dem! |
|
|
| trancedanne |
| Sverige gör max 1 bra film varje år, regissörerna vågar aldrig satsa på något nytt och sedan så ges bara pengar till att göra massa tråkiga polisfilmer hela tiden.. |
|
|
| zoric |
| Min favoritfilm är "To Sir, With Love II" |
|
|
| Laszlo |
| Håller med ang. hollywood men det är inte ett snäpp bättre i sverige. Alla dessa förbannade Beck- och Wallanderfilmer är i princip det enda som svensk filmindustri kan vräka ur sig...värdelös dynga hela den skiten. Sen kommer som sagt någon även här hemma som skiljer sig från mängden, men dessa är lätträknade, vilekt är jävligt synd för bra producenter och regissörer är det inte ont om, snarare fega investerare som inte vågar pumpa in pengar för de lite mer unika ideerna. Och det är samma sak som är problemet med USA - det är därför det finns så många independentfilmer som är så bra, men som aldrig når ut till massmedia på grund av att det inte finns pengar att markandsföra filmerna med. |
|
|
|
|