|
Film
|
View this Thread in Original format
| reveal |
| här kan ju diskussionen fortsätta |
|
|
| Ravesquad |
vilken e eran favoritfilm?
hmmm..... min e nog..svårt o säga....vet inte, får tänka lite till..
lussebullar e iaf min favvobulle..:) |
|
|
| Gaby |
1. LEON
2. Det stora blå
De Niro filmer... |
|
|
| [A|ienFactory] |
1.Boondock Saints
2.Me Myself & Irene
3.American Psycho
4.Matrix
5.The Rock |
|
|
| x-dream |
Ja du det var inte lätt men här är några filmer...
Matrix
Gudfadern 1-3
Braveheart
Heat
State of grace
The Crow
Plus det mesta som John Woo har gjort helt klart sköna filmer allså..Även De niro filmer är sköna...Det var några det... |
|
|
| Ravesquad |
Jag tänkte faktiskt också säga Leon som etta...directors cut då..
2. Nikita e grym
3. Osså gillar ja ombytta roller:) |
|
|
| [A|ienFactory] |
Är det nån som har sett American Psycho?????
Den visar tydligt vad som händer med en människa som lyssnar på för mycket kommersiell musik. |
|
|
| Aendy |
Jag har fastnat för två regisörer vars alla filmer jag fullkommligen älskar:
Luc Besson; Inte bara hans "stora" filmer (stora blå, leon, femte elementet m.m) utan även de mindre kända (taxi, jeanne de arc).
Kevin Smith; har tyvärr inte gjort så många men de han gjort är de bästa filmerna någonsin (clerks, mallrats, chasing amy, dogma) missa inte hans sista film i hans serie som kommer ut på bio strax "Jay & Silent Bob strikes back" |
|
|
| [A|ienFactory] |
Dogma är asbra.
:D |
|
|
| Ravesquad |
| quote: | Originally posted by Aendy
Jag har fastnat för två regisörer vars alla filmer jag fullkommligen älskar:
Luc Besson; Inte bara hans "stora" filmer (stora blå, leon, femte elementet m.m) utan även de mindre kända (taxi, jeanne de arc).
Kevin Smith; har tyvärr inte gjort så många men de han gjort är de bästa filmerna någonsin (clerks, mallrats, chasing amy, dogma) missa inte hans sista film i hans serie som kommer ut på bio strax "Jay & Silent Bob strikes back" |
Luc Besson är en mycket bra regissör men att gilla allt han gjort påminner mest om fanatism.. Ta tex Jeanne D'Arc. Varje gång Ludmila (eller vad hon heter) försöker se helig ut, liknar hon mest en nyfrälst konfirmand hög på tjack...ett riktigt bottennapp mao..
Femte elementet är inte särskilt cool den heller. Jämfört med Leon och Nikita är den rätt värdelös. |
|
|
| Gaby |
| quote: | Originally posted by [A|ienFactory]
Är det nån som har sett American Psycho?????
Den visar tydligt vad som händer med en människa som lyssnar på för mycket kommersiell musik. |
Boken knäcker! |
|
|
| Vitryss |
| quote: | Originally posted by Ravesquad
Varje gång Ludmila (eller vad hon heter) försöker se helig ut, liknar hon mest en nyfrälst konfirmand hög på tjack... |
Fullträff, :D
Själv så skiftar mina favorit filmer rätt friskt, just nu är jag helt såld på Conan Barbaren sedan jag såg den på fyran för andra gången för någon vecka sedan.
Arnold är kung i sina 80-tals filmer, :) |
|
|
|
|