|
Film (pg. 22)
|
View this Thread in Original format
| jeremy1984 |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Donnie Darko på SVT1 ikväll kl. 21.00. Se den, ni som inte sett! |
Får man se den trots att man redan sett den runt 10ggr`? :p |
|
|
| keddo |
| quote: | Originally posted by jeremy1984
Får man se den trots att man redan sett den runt 10ggr`? :p |
nä, de e förbjudet .. |
|
|
| jeremy1984 |
| quote: | Originally posted by keddo
nä, de e förbjudet .. |
:( :( :(
Börjar nu ;) |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Donnie Darko på SVT1 ikväll kl. 21.00. Se den, ni som inte sett! |
gryyyyym film :)
vill ha directors cut versionen.. inte blivit av att jag har köpt den än bara.. heh |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by dbl
gryyyyym film :)
vill ha directors cut versionen.. inte blivit av att jag har köpt den än bara.. heh |
Den är inte så där överdrivet mycket bättre....finns några småscener i filmen som kanske bidrar till att man fattar ett par saker bättre...är man ett fan av Donnie Darko så är det däremot ändå välinvesterade pengar :) Jag köpte importversionen av Directors Cut utgåvan, och då fick man i alla fall ett snyggt pappersfodral till .. :) Har inte vågat skulle igenom extraskivan ännu, med rädsla för att för mycket av filmen skulle avslöjas - vill ha kvar lite av mystiken ett tag till.... |
|
|
| DjAviander |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
tror inte nån har sagt det innan, men "life of brian" är definitivt en av dom bästa filmerna genom tiderna... |
Den tillsammans med The Quest for the Holy Grail är Monthy Pyhton på topp! |
|
|
| lonne |
| Såg Ray i torsdags, med Jamie Fox! Skit bra film som alla borde se. |
|
|
| jofawe |
Har blivit sjuk å ligger mest hemma å kollar på film.
Har laddat hem och plöjt igenom alla "det våras för.." och nu kollar jag på bilfilmer.. CannonballRun är sååå bra, mycket häftigare än de nyare bilfilmerna!
Se dem!
(har precis upptäckt det fina med DVDr ;) |
|
|
| NooN |
| Imorgon kommer Garden State ut på DVD:D :D :D :crazy: :crazy: :p |
|
|
| P4z! |
de senaste filmerna jag har sett:
Der Untergang var mkt bra, riktigt välgjord film och grymma skådisar (som inte glorifierar hitler som många tror).
Life as a House, lite American Beauty stil, den hamnar dock inte lika högt som den. Mycket bra drama som är sevärd dock.
Ray, Jamie Foxx är helt underbart bra i denna rulle om Ray Charles uppväxt och omtumlande musikkarriär, ett måste för musik som filmälskare att se.
Redemption - The Stan Tookie Williams Story, baserad på en verklig händelse. Jamie Foxx har också huvudrollen i den här filmen där han spelar Stan 'Tookie' Williams, en ökänd man som grundande LA's värstinggäng "The Crips". Mkt mkt sevärd film, lite American History X stil i denna.
The United States of Leland
http://www.imdb.com/title/tt0301976/
Bra film, Ryan Gosling gör en asbra roll i den här filmen om en tonårskille som mördar ett handikappat barn och som sedan blir förhörd i ungdomsfängelset.
Radio
http://www.imdb.com/title/tt0316465/
Jag tycker att Cuba Gooding JR är bäst i den här filmen av alla dem filmer jag har sett med honom, historien griper tag i en och jag grät av både lycka och olycka flertalet gånger i den här filmen, rekommenderas varmt!
Lola Rennt (Run Lola Run)
Tysk film om Lola och hur hennes framtid 5 minuter framöver kan ha för konsekvenser. Filmen bygger på Lolas återblickar hur hennes framtid skulle ha sett ut om hon hade valt alternativa handlingar vid ett försök att skaffa till sig 100,000 till en gangster som hotar att döda hennes pojkvän. Allt detta innanför ramen av 5 minuter.
Hitch
Nya rullen med Will Smith, en ostig hollywood kärlekskomedi som känns krystad och förutsägbar. Jag skrattade 3 gånger under filmen. Rekommenderas inte =/
About Schmidt
Komedi med inslag av drama med Jack Nicholson i huvudrollen. Mycket välgjord och rolig film, även om den större delen av filmen är komedibaserat så har regissören blandat in drama på ett mycket bra och trovärdigt sätt. Nicholson gör en bra roll som vanligt. |
|
|
| Laszlo |
| Såg The Aviator i helgen - Leonardo DiCaprio måste vara en av tidernas mest underskattade skådespelare. Grymt bra film för övrigt... |
|
|
| Cloudburst |
| Såg The Incredibles, mycket bra och rolig film enligt mig. :) |
|
|
|
|