return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 
Film (pg. 20)
View this Thread in Original format
lonne
quote:
Originally posted by Aendy
Aviator! Blev positivt överraskad, riktigt, riktigt bra film!

Var som fan! Har fått för mig att den är skräp ( vilket den iofs kan vara ). Har visserligen kvar massa bio checkar sedan jul afton, så något ska dom ju läggas på.
Kvicket
quote:
Originally posted by lonne
En av Hollywoods mest välbetalda skådisar, så specielllt underskattad är han inte.:)

Anyway, han var helt ok i filmer som Seven, Tru Romance, Snatch mfl.

Nuförtiden gör han mest skit tycker jag. ( syftar framförallt på Troya & Oceans 11 & 12 etc )

Vafan... Oceans filmerna är ju sköna som fan :D

I övrigt så kan jag av nya filmer rekommendera "Man on fire" som var riktigt bra, Denzel är alltid bra. Masdjävlar överaskade mig väldigt åt det positiva hållet, mycket mer allvarlig än vad jag trodde den skulle vara. Collateral var bra även den, tycker dock att Man on fire var bättre... National Treasure är den värsta skiten man just nu kan lägga pengarna på. Garden State var en riktigt bra film, väldigt imponerad av Zach Braff som både regisserar och gör huvudrollen.

Film är bäst på bio ;)
lonne
quote:
Originally posted by Kvicket
Vafan... Oceans filmerna är ju sköna som fan :D

I övrigt så kan jag av nya filmer rekommendera "Man on fire" som var riktigt bra, Denzel är alltid bra. Masdjävlar överaskade mig väldigt åt det positiva hållet, mycket mer allvarlig än vad jag trodde den skulle vara. Collateral var bra även den, tycker dock att Man on fire var bättre... National Treasure är den värsta skiten man just nu kan lägga pengarna på. Garden State var en riktigt bra film, väldigt imponerad av Zach Braff som både regisserar och gör huvudrollen.

Film är bäst på bio ;)

Känns inte som jag borde svara, det gör ju inte saken bättre att du gillar collateral heller.:eek:
SteveTranz4ever
Kan hålla med om att "Man on fire" var riktigt bra
"Garden State" är Inte min typ av film, åt skogen för flummig.
"Collateral" var helt okej...

Filmer som är bra för mig är oftast sådana som berör mig på ett eller annat vis, om jag inte blir skraj av en skräckis så är den inte bra... detta är ingen regel men oftast blir de så. The Grudge... visst var den bra och jag rös flera gånger men den var inte så läskig som alla tjejer får det att låta... en pojke som trillat ner i puderdosan & inte fått skölja ur halsen med ett glas vatten, undra på att han knarrar med rösten :D

Intelligenta filmer är oftast bra, där man inte kan lista ut nästa steg eller tom. slutet, hur upplösningen blir.
"The Usual Suspects" är riktigt bra film och exempel på ett slut man inte riktigt kan ana... "-Who is Keyser Soze"
Kvicket
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever

Filmer som är bra för mig är oftast sådana som berör mig på ett eller annat vis, om jag inte blir skraj av en skräckis så är den inte bra... detta är ingen regel men oftast blir de så. The Grudge... visst var den bra och jag rös flera gånger men den var inte så läskig som alla tjejer får det att låta... en pojke som trillat ner i puderdosan & inte fått skölja ur halsen med ett glas vatten, undra på att han knarrar med rösten :D

Intelligenta filmer är oftast bra, där man inte kan lista ut nästa steg eller tom. slutet, hur upplösningen blir.
"The Usual Suspects" är riktigt bra film och exempel på ett slut man inte riktigt kan ana... "-Who is Keyser Soze"

Mm... De misstänkta är grym. Själv gillar jag nog det mesta :O Märks iofs på min post ovanför, har aldrig gillat att sönderanalysera filmer, tycker att film handlar om underhållning.
Men jo de bästa filmerna är ofta de lite mer tänkvärda, Forrest Gump och the shawshank redemption är två bra exempel på det.

Kan i övrigt avråda från The Grudge den japanska versionen, var tyvärr enbart komisk.
Aendy
quote:
Originally posted by Kvicket
I övrigt så kan jag av nya filmer rekommendera "Man on fire" som var riktigt bra, Denzel är alltid bra.

Måste tyvärr lägga in mitt veto, Denzel är aldrig bra men tyvärr får han bra filmer att jobba med.
lonne
quote:
Originally posted by Aendy
Måste tyvärr lägga in mitt veto, Denzel är aldrig bra men tyvärr får han bra filmer att jobba med.

Har faktiskt också alltid hatat Denzel, ända fram tills han gjorde Training Day. Lysande roll tolkning!
dbl
gillar faktiskt inte heller denzel.. vet inte riktigt varför.. men neee
Cloudburst
Jag däremot har alltid gillar denzel..haha. :D
lonne
Såg the woods man med Kevin Bacon i huvudrollen igår. Riktigt bra film!

DjAviander
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever

Steve! Du gillar typ samma filmer som jag! Filmer ska beröra och få en att tänka efter!

Är The grudge alltså inte så läskig? Jag har hört massor, både av det manliga och det kvinnliga könet säga att det var den läskigaste filmen dom sett m.m.
Funderar på att gå o se den men jag vet inte riktigt..

Nå fler kommentarer ang. The Grudge?
gurra
Såg The Grudge i måndags. Visst är den läskig, men mot slutet tyckte jag att det spårade ur lite och jag fann mig snarare lite smått irriterad.

Ganska klassisk skräckfilm, inte speciellt. Typisk skräckismusik och tafatta människor som åker på rådäng av övernaturliga ting. Får ett medelbetyg av mig. :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 
Privacy Statement