|
צבא\גיוס לצה"ל (pg. 10)
|
View this Thread in Original format
| Shahar |
| quote: | Originally posted by Viber
חחח הלוואי והייתי יכול להוריד פרופיל...
אם אני מסמן 1 בשאלה מה רצוני להיות לוחם מה קורה?? הצבא יעשה לי דווקא וישים אותי בתפקיד חרא?
מה המתכון לקבל תפקיד של סופר-ג"ובניק?? יש איזה מדריך לזה??
:) |
תוריד פרופיל נפשי נו..פרופיל רפואי לא תמיד עוזר
גם עם זה יכולים לזיין אותך
חבר שלי עם 64 רפואי והוא בחמל בעזה כמו גדול פחח
בקשר למנילה פשוט אל תסמן כלום ושישאלו אותך למה תגיד להם כי שום דבר לא מתאים לך ותמציא בעיות
אמממ תפקיד סופר ג'ובניק חחח זה אני בערך לא?:D
אין מתקון
לדעת לדבר..לחרטט אנשים..ולא לפחד לעשות בעיות |
|
|
| Viber |
| ניראה לי אם אני לא ישלח להם הם ילכו בראש בקיר דווקא וידחפו אותי איפה שבא להם...קצת מסוכן |
|
|
| Shahar |
| quote: | Originally posted by Viber
ניראה לי אם אני לא ישלח להם הם ילכו בראש בקיר דווקא וידחפו אותי איפה שבא להם...קצת מסוכן |
זה מה שעשיתי בטירונות וזה עבד
אם לא מתאים להם שידחפו אותך איפה שבא להם
אל תתפנה |
|
|
| uzi |
| quote: | Originally posted by Viber
מה אתם יודעים על מסלול קורס נהיגה קדם צבאי? זה שווה? מיתווסף לי עוד זמן שירות אם אני עושה את זה? מה התנאים שבהם אני עושה את זה? יש סיבות לא לעשות את זה?
מישהו יודע מה לוחם במערך הנ"מ,מפקד כיתת טירונים,לוחם איסוף,לוחם חילוץ והצלה או סטי"לים עושה באמת?? מה הכי טוב מכול החרא הזה??(הכי טוב=כמה שיותר ג'ובניק)
:-)
גם כן הצבא הזה כול המידע שנותנים לך נישמע כאילו הם מוכרים מכוניות משומשות ולא מציעים לך תפקיד. |
אני יכול להסביר ולעזור לך הרבה. אני מבין שאתה רוצה כמה שיותר גובניק ואתה צודק, אני הייתי קרבי. שאלון עדיפויות וכל המצב שלך בדיוק קרה לי! אותי הכריחו קרבי והיה חרא! אותם שאלות אני גם שאלתי! אני אשתדל לפשט לך את המצב. ראשית כל עליך להבין שני דברים בסיסיים. דבר ראשון הצבה לתפקיד בצבא זה רולטה! הצבתך בתפתקיד תלויה במיליון דברים וצרכים של הצבא בו ברגע וגם בתנאיי וסדרי העבודה במקום בו הגעתה. דבר שני הוא שהמערכת הצבאית היא נצלנית קשה ורעה. מי שיגיד לך אחרת משקר כי בצבא שלנו ממש אין מקום לרצון אישי (ועוד במדינה עם בטחון כמו שלנו). לפי שני אלו כבר תבין שהכל באוויר. תוכל להיות בעייתי ותוכל להילחם ולתמרן את המערכת אבל זה מאוד מוגבל והכל זה מזל. אתה בידיים שלהם גם ככה אז לא יעזור לך הרבה. אם תיהיה חכמולוג מדי תכנס למעצרים ובמקרא הכי גרוע לכלא ואז אתה תצטרך לשרת יותר זמן. תבין, תפקיד גובניקי יכול להיות גרוע! יש שקמיסטים שעושים שירות חרא! הכל תלוי.
קורס נהיגה- זה אומר שתיהיה נהג. שום תפקיד הוא לא כמו שהוא נשמע (כבר הסברתי לך) כי בכל מקום זה אחרת. היו מקומות שהם היו נוסעים כמו משוגעים כל היום ולא יושנים ובקושי בבית. והיו מקומות שלא היו עושים כלום וכל היום בבית. הכל מאוד באוויר. תלוי לאן הם שולחים אותך. היתרון הוא שזה יכול לחסוך לך כסף של הרישיון והטסטים. זמן שירות נוסף? לא יודע תתקשר ללשכת גיוס ותשאל! אני לא אתפלא אם הם ישקרו או לא ידעו או שזה לא ברור. אתה תדע רק כשתגיע למקום הספציפי אליו תוצב. למיטב ידיעתי לא מוסיפים זמן שירות לזה.
לוחם נ"מ- הייתי שם שנה וחצי! עשיתי טירונות+קורס בסיסי+גדודים+אימונים+קו גבול+הצבות+אבטשים+שטחים... מה אתה רוצה לדעת? אני אפשט לך את הכל! המערכת רעה קשה ונצלנית בכל מקום. השירות הוא פיסי יבש משעמם ומיאש מאוד. לוחם נ"מ זה לוחם לכל דבר. כל הלוחמים מכל החיילות בדרך כלל הולכים לשמור במקומות מסוכנים יותר או פחות (אי אפשר לדעת לאן ומה הצרכים שם). בגדול, אתה בקושי עושה את התפקיד המקצועי שלך בחייל כי אתה שומר מסביב לארץ כמו כלב, שעות על גבי שעות ומשתעמם רצח. טוב שאתה רוצה גובניק כי אקשן בצבא ממש אין ואם יש אז זה בתפקיד שהצבא יטחן אותך חזק ויש סיכוי גדול שתפצע! יש אקשן רק בטראנס!
מאחר ואמרת גובניק- באופן אוטומטי זה אומר לא להיות קצין ולא מפקד. שני אלו הם בגדר התקדמות בדרגה הצבאית. זה הדבר האחרון שתרצה! אם באמת תגיע למקום שתרצה להתקדם בו אז תשאל לגבי פיקוד (אם קיים בכלל). קצין או מפקד לא שווה כלום באזרחות! אתה אפס באזרחות כמו כולם! כל אחד ימציא לך שהוא היה איזה רמבו בצבא. את תעודת השיחרור אף אחד לא רואה והיא ממש לא משמעותית לאף תפקיד אלא אם כן בא לך להיות ראש הממשלה! או איזה שר! קרבי גם לא נותן לך באזרחות כלום! נראה לי שהם נותנים עוד קצת כסף בפיקדון (משכורת חודשית אחת בחוץ כבר תכסה את ההפרש). שלא יקשקשו לך שקרבי מקבל יותר זכויות באזרחות! זה השקר הכי יפה... אלא אם כן שירתתה באיזה סיירת שפתחו לך את התחת כמו משוגעים! מפקד טרונים- חבל על הזיון שכל שלי... לא לא לא! כל סוגי הלוחמים! לא לא לא! סטילים- חחחחח אני מעדיף נ"מ. ממש לא! זה ממש לא כיף, ממש לא טוב, ממש לא מרגש לעבוד בים! אתה תאכל שם אולי אפילו יותר חרא.
לסיכום: שאלת מה הכי טוב... הכל שם חרא. כולם לא תאהב. אין תפקיד עם גבולות ותנאים ברורים! כל מקום והאופי והתנאים שלו. הכל רולטה! תלוי מאוד בצרכים של הצבא בו ברגע! המקום שלך לתמרן פה מאוד קטן! הטופס שאתה מחזיק ביד... השאלון הבחירה\עדיפיות הזה, זה בלוף הכי יפה בעולם! אתה רוצה לדעת מה יהיה עם תבחר הכל בעדיפות נמוכה? במקרה הטוב אז יגידו לך לבא לרעיון בלשכה ויכריחו אותך לבחור קרבי (ככה עשו לי). במקרה הרע לא יהיה אכפת להם (כרגיל). הטיפ שלי בשבילך הוא פשוט לא להיות ילד טוב במערכת הזו. כי את טובים מיד הם דוחפים לקרבי. טיפ נוסף הוא ברעיון תגיד שאתה הומו או משהו כזה.. ושאתה מפחד. בלה בלה בלה... אם יהיה לך מזל אולי זה ישנה.
****** כל הכבוד למי שכן תורם בשירות קשה ו\או קרבי *********
חוץ מה"כל הכבוד" הזה לא משתלם אף תפקיד באזרחות, לאף אחד ממש לא אכפת, מעטים בודקים, אתה יכול להמציא לעצמך איזה תפקיד שבא לך (כמובן לא רמטכ"ל). אלו שלמדו לפני השירות מקצוע - לא מחייב הצבה מתאימה ואים כן לא מובטחת הצבה טובה, וגם לא מחייב קבע (למרות שזה התנאי). אם שירתת בשירות שהקנה לך מקצוע שאהבת, זה יכול אולי לעזור באזרחות אבל רוב הסיכויים שהצבא ינצל אותך יותר או שיש לך מזל והתפקיד הוא קל. הכל תלוי!
******* בהצלחה ********
אני מצטער אם נבהלת או יאשתי אותך אך זאת המציאות- הדרגה הכי גבוהה היא אזרחות! |
|
|
| Shahar |
טוב
uzi
אתה זיין מוח אחושרמוטה
לא רק שכתבת פה נאום של עמוד וחצי
גם כתבת שטויות של צעיר שעדיין נמצא בהלם בקום
אני הייתי אמור להיות אלחותן ולעשות טירונות 03 ולהיות ביחידת שדה לכל דבר
פרופיל 72 שאיתו אפשר ללכת למספיק מקומות קרביים
איפה אני היום!?
אפסנאי שבשעה 2 רואה תבית מהאוטובוס
אז מה אתה בא להפחיד אותו להגיד לו שאם עושים בלאגן לא מקבלים?
להפך
מי שעושה בלאגן והולך על זה עד הסוף יקבל!
דווקא הצבא זה אחד המקומות הבודדים שאני יכול להגיד ששם אין דבר העומד בפני הרצון
כמו שחבר של ירון(סמוקמשין) אמר לי פעם בווקס
אם תרצה משו בצבא תלך איתו עד הסוף הוא יהיה שלך
בהתחלה לא תתפנה בבקום ישגעו אותך יאיימו עליך בסוף אתה תכנס למעצר שגם ככה אתה יוצא בו חמשושים
ובבקום ספציפית יש לי 2 חברים מש"קי עצירים אז אם תכנס למעצר אני ידאג לך
לא מאמין שיחזיקו אותך במעצר יותר מיום יומיים
ההבדל היחיד בין חייל שבמעצר שם לחייל רגיל הוא שחייל רגיל עובד בבוקר ויוצא אחר"צ הבית
וחייל במעצר פשוט ישן בבקום
אבל זה שווה את זה
כי אתה תהיה יומיים במעצר עם הרבה איומים וצעקות ובסוף תהיה ג'ובניק
הדרך השניה זה קבן ולדעת לדבר ולשחק
לי ולעוד הרבה הדיבורים הצליחו
ושוב
מי שרוצה את זה וילך עם זה עד הסוף ויתן מעצמו את כל הנשמה יקבל מה שהוא רוצה ואפילו אם הוא יצטרך לפדח תצמו קצת או להיות יומיים במעצר (שוב מעצר בבקום זה לא מעצר והקטע פה זה רק להפחיד תחיילים החדשים)זה משתלם בסוף..
אז
uzi
זה שהיית קרבי זה לא אומר שאי אפשר לצאת מזה
ולא אל תגיד שתהומו כי זה לא מעניין אף אחד
תגיד שאתה מפחד ותגיד שיש לך בעיות לישון מחוץ לבית
בעיות חברתיות
בעיות סטריליות
דברים שמחייבים אותם לעזור לך
זה שאתה הומו זה לא מפריע להם
ישימו אותך במקום עם הרבה בנות שעדיין תטחן בו
או שבמקרה הרע יגידו לך שגם בתיכון הסתדרת עם כיתה של בנים
כל מקרה
uzi
לא יודע כמה זמן היית בצבא אבל אתה לא מבין בגרוש מה שהולך שם |
|
|
| DjChook |
שחר אני חושב שענית לו ממש לא במקום
הוא בסך הכל דיבר על כמה שהצבא חרא ושגם ג'ובניקים וגם קרביים
בסופו של דבר יכולים ליפול לא טוב |
|
|
| Shahar |
| quote: | Originally posted by DjChook
שחר אני חושב שענית לו ממש לא במקום
הוא בסך הכל דיבר על כמה שהצבא חרא ושגם ג'ובניקים וגם קרביים
בסופו של דבר יכולים ליפול לא טוב |
הצורה שהוא אמר את זה
איך שהוא שלל את האפשרות להשיג מה שתרוצה
ובנינו חן
מי שרוצה להשיג משו בצבא משיג
ברור שאתה יכול ליפול
אם לא תעשה כלום ותתן לצבא להחליט אז אתה תיפול
אבל אם תהיה כמוני
וכמו 99% מהאנשים אצלנו
ותעשה בעיות ולא תפחד
הצבא יהיה כמו שאתה מבקש
ד"א אם כבר קפצת לבקר בפורום
אם עשיתי קורס אפסנאי
עדיין יקצרו לי ב 8 חודש?!
(ב 4 מקצרים בטוח) |
|
|
| Sm0keMachine |
לא קראתי את כל מה שרשמתם פה..
אבל אני מסכים עם שחר שבאמת בצבא אסור לוותר להם ולתת להם לנצל אותך..
צריך ללכת עם הקבן ולהוציא כמה שיותר פטורים ולדאוג לאשר אותם כי בסופו של דבר 3 שנים (או שנתיים וחצי) זה הרבה מאוד זמן מהחיים.. אפילו יותר מידי! לכן מומלץ מאוד לחיות טוב בזמן הזה.. כי זאת תקופה שפשוט אין לך יותר מידי על הראש....
בכלל דבר שהבנתי לאחרונה.. אם כבר יש לך תכנון בראש מה אתה רוצה לעשות בחיים - והצבא לא קשור אליו בשום אופן ולא מהווה מכשול בדרך אליו אז לדעתי חובה לא לבזבז את הזמן שלך ופשוט לצאת על נפשי כמה שיותר מהר.....
אני כבר עשיתי את הטעות :( |
|
|
| DjChook |
תשמע שחר
הקטע הוא, שלא רוב האנשים מסוגלים לעמוד בלחצים האלה
ולא משנה כמה הכנות מראש
לא כולנו שווים, ויש אנשים שלא יצליחו להשיג את מה שהם רצו בצבא |
|
|
| Shahar |
| quote: | Originally posted by DjChook
תשמע שחר
הקטע הוא, שלא רוב האנשים מסוגלים לעמוד בלחצים האלה
ולא משנה כמה הכנות מראש
לא כולנו שווים, ויש אנשים שלא יצליחו להשיג את מה שהם רצו בצבא |
כמו שירון אמר
זה 3 שנים..זה משהו ששווה להשקיע בו אפילו חודש ריתוק
ואני בטוח שתיודע שבבקום לא תקבל שום עונש מסובך
חוץ מזה שלא חייבים ללכת על סירוב פקודה וכאלה
אפשר קבן
אפשר להוציא פטורים רפואיים
אפשר פשוט לשחק אותה מטומטם ולהיות דפוק בקורס שיתנו לך
חסר דרכים? |
|
|
| DjChook |
שחר אתה מסתכל על זה לדעתי לא נכון
יש אנשים שגם יומיים בריתוק ישברו אותם ויגרמו להם לחשוב על להתאבד
אתה חזק. יש מלא אנשים שמגיעים לצבא ילדים שלא מצליחים להתאפס |
|
|
| Shahar |
| quote: | Originally posted by DjChook
שחר אתה מסתכל על זה לדעתי לא נכון
יש אנשים שגם יומיים בריתוק ישברו אותם ויגרמו להם לחשוב על להתאבד
אתה חזק. יש מלא אנשים שמגיעים לצבא ילדים שלא מצליחים להתאפס |
זה בדיוק ההבדל
כשמישו מגיע לצבא ולא יודע כלו םאז נכון אתה צודק זה ישבור אותו
אבל כשאומרים לו מראש מה לעשות ואומרים לו שריתוק זה שום דבר
כי אפילו אני כשהייתי בהמתנה בבקום ישנתי שם כמה לילות..ככה שזה כמו ריתוק
מבין?
ברגע שאתה בא לשם מוכן ומסבירים לך שבכל מקרה גם האנשים שלא סירבו פקודה נשארים בבקום ושפשוט המפקדים שם מנסים לעשות את זה מגעיל כלפיך
אז אתה מבין שוואלה אתה בעצם לא שונה מאחרים
ואז אין לך בעיה להשאר תריתוק הזה
מבין!?
הכל תלוי כמה מוכן אתה בא |
|
|
|
|