|
Eurosong 2006!! (pg. 8)
|
View this Thread in Original format
| Estuera |
Ik vond het nummer van Roxane trouwens wel verdacht veel weghebben van 'freestylers - push up'. Het was iets trager maar de mensen die dit nummer produceerden hebben volgens mij toch wel ff naar push up zitten luisteren in de studio ;)
Het enige leuke nummer wat ik tot nu toe in dat ellendig programma heb gehoord was van dat beatboxgroepje, helaas zong de zangeres een halve toon ernaast dankzij slechte monitoring en werden ze daarom helemaal de grond in geboord. ( Het klonk ook wel echt vreselijk zo)
Voor de rest moet je zo'n programma gewoon nemen als het is, dikke onzin, de show van Bosmans Jos in real life. Ik vind het zelf heel vermakelijk om emmers vol kritiek, scheldwoorden en andere opmerkingen naar de tv te gooien samen met m'n huisgenoten terwijl we naar dat programma kijken :D . |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by Estuera
Voor de rest moet je zo'n programma gewoon nemen als het is, dikke onzin, de show van Bosmans Jos in real life. Ik vind het zelf heel vermakelijk om emmers vol kritiek, scheldwoorden en andere opmerkingen naar de tv te gooien samen met m'n huisgenoten terwijl we naar dat programma kijken :D . |
haha idd lol :D |
|
|
| djcresto |
de formule om te winnen is toch bekend. Kijk naar de laatste drie winnaars Turkije, Oekraïne en Griekeland.
1) Etnische invloeden
2) Ritmisch
3) Goeie podiumact, veel dansers en goeie choreografie
Voor de rest volg ik het niet echt, ben nooit zondagavond thuis. |
|
|
| TOR |
Kate Ryan had een zeer sterk nummer gisteren, ik schrok nogal..
mooie harmonie (je hoorde er echt een uplifting tranceplaat in verdoken), zeer vol arrangement ook met heel wat variaties en subtiliteiten.. prachtig! |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by djcresto
de formule om te winnen is toch bekend. Kijk naar de laatste drie winnaars Turkije, Oekraïne en Griekeland.
1) Etnische invloeden
2) Ritmisch
3) Goeie podiumact, veel dansers en goeie choreografie
Voor de rest volg ik het niet echt, ben nooit zondagavond thuis. |
4) Een lekkere en schaars geklede zangeres ;)
En ik vond dat nummer van Kate Ryan ook verrassend goed, dat mogen ze voor mijn part gerust sturen :) |
|
|
| Phortastic |
I like your profile tumtumtum
rofl :stongue:
toen ik da nummer zag op vrtnieuws moest ik toch lachen dat zoiets doorgaat... Zegt veel over de rest.
Ongelooflijk belachelijke tekst en muzikaal ook zo standaard en cliché als de pest. En de vakjury was ermee in de wolken schijnt :o |
|
|
| E-motion_error |
Bwabwa ik vind het niveau dit jaar toch redelijk hoor in de pre-selecties. Zoals gisteren was er maar 1 die je als 'slecht' kon bestempelen en dat was Pim(nummer was ok ma die gast kan niet zingen).
Productie van Kate Ryan was ook ok maar stuur dit nummer en je belandt in de grijze middenmoot. Nummers van Peter Evrard en Kaye Styles zijn betere nummers om te sturen dan vind ik(niet mijn smaak maar in het kader van de wedstrijd gezien dan hé). Die Laura D had ook nog mogen doorgaan van mij. Tot nu toe zijn steeds de terechte artiesten doorgegaan en met in het algemeen stuk voor stuk sterke popnummers. |
|
|
| TOR |
Peter zou er in ieder geval uitspringen, en het is net wat je nodig hebt om hoog te eindigen.. de vraag is natuurlijk of zijn intieme nummer past in het grootse kader van het Songfestival.
het nummer van Kate Ryan was idd niet bijster origineel, maar het is wel bijzonder goed in zijn genre. zoals gezegd zit het nummer vol met kleine details.. het is niet een zoveelste nummer in de rij, er is echt aan gewerkt. samen met Calling From Heaven van Zenna toch wel het beste nummer dat ik tot dusver heb gehoord..
en tjah, Phortastic.. naar zoiets moet je gewoon kijken met een open mind. verstand op nul en je inleven, je laten opnemen in de hele sfeer en het groteske gedoe.. het heeft wel iets, vind ik :) |
|
|
| Phortastic |
| ^ja ben er wel niet echt open-minded in, dat geef ik toe. Heb een serieuse afkeer van dat soort "muziek" gekregen de laatste jaren. Vooral omdat het zo door uw strot wordt geduwd door de media als DE muziek. Ge hoort en ziet amper nog iets anders op MTV/TMF/Jim... |
|
|
| dj Elof |
Eurosong, totaal onwetend ging ik gisteren mee naar de studio. Een poepsjieke inrichting in Studio 100. Zalige LED wall en verlichting. 110 mensen werken er mee aan de uitzendingen, waaronder zelfs een zekere dj Jean Paul die de opwarming voor zijn rekening neemt met muziek. Geen kritiek, maar ik denk dat die mens gewoon een CD speler in zijn pollen geduwd kreeg en de stempel "dj" op zijn naamplaatje plosteling prijkt. Warming up werd gedaan door Jo Met De Banjo (my god, waar is de tijd dat die mens nog de tv onveilig maakte!).
Anyway, totaal mijn ding niet, maar Kate Ryan sprong er wel met kop en schouders uit. Blijkbaar zat ik verzeild in het Pim kamp (wist ik veel dat de supporters in bepaalde hoeken van de zaal zaten). Beetje verhitte discussies gezien tussen de Kate Ryan en Pim aanhangers. Sportiviteit staat allang niet meer in de Belg zijn woordenboek, maar soit.
"Ons kate uit de kempen", zoals één van die jaren-60-bimbo's zo leuk zei, "die eef da goe gedoan". Qua choreografie vond ik dit heel sterk, maar een nummer moet het niet hebben van zijn entourage vind ik. Voor zover mijn kennis van dance/pop reikt leek mij dit een leuk, catchy nummertje. Ik herinner mij nog zelfs de naam van het plaatje "je t'adore", dus het blijft wel hangen. Om te vergelijken: ik zou bij god niet meer weten wat de anderen gezongen hebben.
De zogenaamde vakjury: Marcelleke, zijn ingestudeerde one-liners... tja, you love it or you hate it. Yasmine, ingetogen, maar zeer gevaarlijk voor haar eigen carriere te schaden. Zij probeert zelf nog aan de bak te komen en moet nu haar collega's (concurrenten) bekritiseren. Dat is zoals dj's die op dj contesten punten moeten geven aan anderen. Altijd vreselijk gevaarlijk! :o
Wel fijn om te zien dat er echte producties en ideeën zijn over nummers. Toch wel efkes de wenkbrauwen gefronst toen bleek dat één iemand zijn nummertje geschreven werd door dezelfde schrijvers van jaren geleden met Pas de deux - De maat is vol (en mijn kop is toe).
La Belgique... dix points! :tongue3 |
|
|
| dj Elof |
| quote: | Originally posted by TOR
Kate Ryan had een zeer sterk nummer gisteren, ik schrok nogal..
mooie harmonie (je hoorde er echt een uplifting tranceplaat in verdoken), zeer vol arrangement ook met heel wat variaties en subtiliteiten.. prachtig! |
Dan heb je toch ook goed gelachen met een opmerking van één van die jury leden die zei "ik ben blij dat je het dance imago achterwege gelaten hebt en een andere richting gekozen hebt". Tuurlijk Jos, het was pure r'n'b dat nummer van Kate! :tongue2 |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by dj Elof
Toch wel efkes de wenkbrauwen gefronst toen bleek dat één iemand zijn nummertje geschreven werd door dezelfde schrijvers van jaren geleden met Pas de deux - De maat is vol (en mijn kop is toe).
|
ROFL, die zullen nogal credibiliteit binnen het wereldje hebben dan :haha: |
|
|
|
|