return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 27 
[22, 23 & 24/07/2011] Tomorrowland @ De Schorre, Boom (pg. 23)
View this Thread in Original format
FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by christina
maar waarom zit ge dan 80% van uw tijd hier te kakken op trance?:D

ik zit niet te kakken, ik ben kritisch en zeg gewoon wat ik wel en niet goed vind :). een goeie uplifting set kan ik zeker nog apprecieren, maar ik heb een hekel aan een overvloed aan vocals en overdreven veel tech trance ... dat valt bij mij gewoon niet echt onder de noemer trance. Als het goed is zal ik dat zeker zeggen, zoals dat het geval was op TE 2010 en bij bepaalde trance sets vorig jaar op TL.

afgelopen weekend heb ik gewoon geen trance sets gehoord die mij echt konden bekoren. Had ik de sets gehoord van Ferry en PvD had ik mogelijk wél kunnen zeggen dat ik goeie trance had gehoord. Qua trance heb ik blijkbaar niet de beste keuzes gemaakt.

Kameraad van mij (die er zelf niet was) had mij Orjan Nilsen aangeraden en Arnej vond ik héél goed op TE. Die wou ik dus (nog) eens zien, maar mij konden ze nu niet bekoren. M.I.K.E. ben ik gewoon gaan zien omdat ik vroeger altijd een grote fan was van hem, maar eigenlijk had ik er niet zo'n grote verwachtingen bij en uiteindelijk vond ik hem ook niet geweldig. Ik vond hem vroeger véél beter als dj toen hij echt een eigen unieke stijl had qua platenselectie. Nu kan ik blijkbaar enkel nog zijn classic sets appreciëren (ook als producer vind ik zijn vroegere gewoon beter).
Gladius
quote:
Originally posted by djcresto
Tomorrowland was toch al uitverkocht toen ze een groot deel van de trance namen bekend maakten?

Hmm allé, ik weet nog dat ik twijfelde toen ik lineup zag (mss een deel ervan dan?). Mss was het toen inderdaad al uitverkocht, alle chance dat het mij niet echt kon bekoren dan =).

Van Ferry Corsten heb ik al heel lang niets meer gehoord. Ik heb gehoord dat, na het afschuwelijke L.E.F., 'Twice in a Blue Moon' terug wat meer trancegericht was, maar heb het album nog niet beluisterd. Zijn set zou ik nog wel eens willen beluisteren, maar hier op het forum vind ik nergens een tracklist of link naar z'n set.

Paul van Dyk heeft mij nooit echt iets gezegd eigenlijk. Als ik even een paar nummers van z'n set opzoek, merk ik toch dat het vooral, op uitzondering van enkele klassiekers, matige vocals en techtrance is.
Blue Sky 99
quote:
Originally posted by djcresto
op Be@TV grote stukken van Schulz en Ottaviani gehoord. Die hun sets vond ik best ok.

Op main stage precies toch veel eenheidsworst. De typische dance die ze ook op Stu Bru draaien en waar de grote massa wel pap van lust en die ikzelf ook regelmatig draai tegenwoordig. Stukje van Laidbaick Luke gezien. Die jongen kon wel goed mixen.

Laidback Luke heeft echt goed gedraaid. Niet verwacht maar voor mij één van de hoogtepunten van deze editie :)
Hydra
Ik vond het echt zwaar de max!!

één suggestie: MC's afschaffen.

bye :)
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by Hydra

één suggestie: MC's afschaffen.

Altijd en overal.
Swamper
Tomorrowland was amazing yet again but I don't know what to say about your weather :whip:

:wtf:
TOR
quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
een overvloed aan vocals en overdreven veel tech trance ...

Wat me opvalt is dat veel hedendaagse trance rommelig klinkt op een groot systeem, precies of geen enkele producer heeft nog de knowhow om een technisch evenwichtige plaat in elkaar te steken.

Mijn impressie kan met het geluidssysteem in de trancetent te maken hebben gehad, maar het is niet de eerste keer dat ik zoiets ondervind eigenlijk. Zowel Arnej als Sied van Riel draaiden op een bepaald moment een plaat waar je geen enkel element meer in herkende, zo robuust was de wall of sound.

Geef mij maar de ingetogen muziek van Chymera, die kan wat mij betreft perfect doorgaan als trance en hoeft niet terug te vallen op tsunami's van schreeuwende synths en whooshes om intensiteit op te wekken.
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by TOR

Geef mij maar de ingetogen muziek van Chymera, die kan wat mij betreft perfect doorgaan als trance en hoeft niet terug te vallen op tsunami's van schreeuwende synths en whooshes om intensiteit op te wekken.

:)

Ironisch genoeg klinkt zijn muziek echter ook niet zo goed op een groot systeem, al heb ik het gevoel dat het vaak aan de slechte mastering van zijn tracks ligt.
TOR
Haha, slecht voorbeeld dan :p

Punt blijft wel dat de theatrale climaxen onnodig zijn (zeker als ze technisch slecht uitgevoerd zijn) en dat er andere - lees: meer belonende - manieren zijn om het publiek in vervoering te brengen.
Real
Over productiekwaliteit kan ik weinig zeggen, ik ken daar eerlijk gezegd te weinig van. Maar wat me wel opvalt is dat trance tegenwoordig blijkbaar zo bombastisch moet zijn. Leuke melodische platen bestaan niet meer in livesets, de synths zijn zo agressief geworden. Of vergis ik mij?

Hier staan trouwens alle (?) opgenomen sets: http://www.mediafire.com/?jd42m2hazhsp9

Config
Ik volg wel in wat jullie zeggen, der zit inderdaad iets 'agressief, theatraal en bombastisch' in de meeste platen die je hoort tegenwoordig tijdens die livesets. Blijkbaar halen de dj's de energie in hun sets uit de zware kicks en de basslines van de tracks in plaats van uit de melodie, zoals vroeger wel het geval was.

Het feit dat er een leger van blinde trancevolgelingen is, zoals christina op dit forum bv, die de evolutie nog steunt ook door te zeggen dat trance nog altijd super is, doet er natuurlijk ook niet veel goeds aan.

De meeste tracks hebben de zin voor gevoel en subtiliteit verloren.

Ik ben dit weekend 15 minuten naar de q-dance geweest, en echt, opeens kwam de vergelijking met die hedendaagse 'trance' bij me op. In sommige hardstyle platen zit namelijk ook soms een goeie melodie maar wordt de track zelf bekakt door die zware overdreven kicks. Maar daar behouden ze de melodie wel tijdens de climax.
In trance is dit in veel mindere mate het geval, maar de vergelijking gaat volgens mij steeds meer op.

Geloof me, ik was echt vertrokken met de bedoeling ook wat goeie trancesets te gaan beluisteren, kheb het oa. ook aan fcb-fanatic verteld nog voor we naar het festival vertrokken. Maar damn, wat ben ik van een kale reis teruggekomen. De set van Ferry die ik bijna volledig gehoord heb was zowat het enige goeie dat ik gehoord heb.
Wat Daniel Kandi en de vele anderen deden heeft me diep bedroefd: even kort wat melodie, soms echt goeie melodien in de breakdown, en hopla, droog POMPEN in de climax. Fart basslines all the way.

JOOF was natuurlijk ook goed, maar ik twijfel eraan om hem nog onder de noemer trance te plaatsen, omdat het hem tegenwoordig meer onrecht kan aandoen dan goed.
djcresto
Ik vind trance vaak zo fluffy klinken tegenwoordig. Vaak eenheidsworst en veel platen die moeilijker van elkaar te onderscheiden zijn. Een goeie melodie met een vette bass erbij, dat mankeer ik vaak.

Enig voorbehoud, ik volg het allemaal minder als vroeger dus als iemand mij dj's kan aanraden die wel nog zulke muziek draaien.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 27 
Privacy Statement