return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27 
[22, 23 & 24/07/2011] Tomorrowland @ De Schorre, Boom (pg. 26)
View this Thread in Original format
djcresto
sommige van zijn sets vallen wel nog goed mee, alleen draait hij vaak een pak harder dan vroeger.
Tom_D
Ik heb eigelijk constant op de trance stages gestaan, alleen omdat ik er niet vaak de kans toe krijg om men favoriete genre te luisteren.

Hetgeen mij ook opvalt is dat het allemaal maar moet loeien, ipv die leuke break door te trekken naar de climax. Ik vind dat allemaal niet slecht, maar toch geen 10 van de 12 platen in een set? Nu heb ik dat gegeven mij wel niet laten tegenhouden om mij te amuseren. Maar toch, ik ben nog maar 23, ik steek niet echt bijzonder veel tijd in muziek, en zelfs ik merk dat het toch niet meer is wat het geweest is. Ik vind het wel jammer, aangezien ik mij nog herinner dat mijn allereerste trancesetje ook op TL was, Menno de Jong en Jonas Steur toen, dat was ècht té zalig toen...

Paul van Dyk heeft mij wel weten bekoren. Hij was wel redelijk hard weer, maar die kerel zijn muziek en performance is gewoon zò zuiver dat ik met momenten echt met men bek open stond te gapen (ge kon de weerspiegeling van zen setup in het plastiek zien, en dus ook zijn handelingen). Hij is en blijft toch een godenkind vind ik...
Push2005
Ik zal alvast de link posten voor Fred Nova om de eerste naam van de volgende editie te kunnen boeken:

http://www.oliverlieb.com/newsite/s...w/bookings.html
TOR
quote:
Originally posted by Push2005
Ik zal alvast de link posten voor Fred Nova om de eerste naam van de volgende editie te kunnen boeken:

http://www.oliverlieb.com/newsite/s...w/bookings.html


Je doet het helemaal fout, suggesties moet je mailen naar zijn verschillende adressen :p
FredNova
iemand al tickets voor de editie van 2012? :p
Xilver
Is da een vraag of een aanbod? :p
Config
quote:
Originally posted by FredNova
iemand al tickets voor de editie van 2012? :p


Oh, ik dacht dat het festival gratis was volgend jaar? de drankprijzen lagen alvast hoog genoeg dit jaar
InTeXoR
Iemand enig idee wat de intro-track van Cosmic Gate was? Serieus de beste trance-schijf die ik in zeer lange tijd gehoord heb. Bij voorbaat dank.

By the way, Tomorrowland was super zeker op trance-vlak.
Config
Kheb die ook gehoord maar vond dat niet echt een trancenummer. Eerder naar de housekant op. Maar zeker niet mis.
BZRK
quote:
Originally posted by InTeXoR
Iemand enig idee wat de intro-track van Cosmic Gate was? Serieus de beste trance-schijf die ik in zeer lange tijd gehoord heb. Bij voorbaat dank.

By the way, Tomorrowland was super zeker op trance-vlak.


Pryda - Mirage, of zat die wat later?

Solar1
quote:
Originally posted by Config
Blijkbaar halen de dj's de energie in hun sets uit de zware kicks en de basslines van de tracks in plaats van uit de melodie, zoals vroeger wel het geval was.

De meeste tracks hebben de zin voor gevoel en subtiliteit verloren.

Ik ben dit weekend 15 minuten naar de q-dance geweest, en echt, opeens kwam de vergelijking met die hedendaagse 'trance' bij me op. In sommige hardstyle platen zit namelijk ook soms een goeie melodie maar wordt de track zelf bekakt door die zware overdreven kicks. Maar daar behouden ze de melodie wel tijdens de climax.
In trance is dit in veel mindere mate het geval, maar de vergelijking gaat volgens mij steeds meer op.


Schitterende post Config! Ik treed je voor 100% bij. Ons gezelschap is ook 3 dagen lang op zoek geweest naar trance, in zijn pure betekenis. Maar we zijn van een behoorlijk kale reis teruggekomen!

Altijd maar weer die harde basslines die overheersen,die gaan door merg en been. Geen gevoel in de muziek, geen kans laten om echt "in trance" te komen, Hard beuken, schandalig. In willekeurige volgorde namen die ik gezien heb en die het woord trance tegenwoordig beschamen: Orjan Nilsen, Arnej, Sied van Riel, Cosmic Gate, MIKE, Gabriel&Dresden, Markus Schulz.

Wie kon mij wel bekoren: J00F!! Ferry Corsten, Super8&Tab (waar alleen Tab aanwezig was) - mager, gezien zovéél zogezegde trancenamen op TL he. Ooit was het anders.

Blijkbaar denkt de kudde er nog anders over, als ik zie hoe ze allemaal in extase gaan op de onnozelste harde bas. Zwaaien met de vlag van "belgian trance family" en niet weten waar "trance" voor staat, ik heb er mijn bedenkingen bij...

Voor zij die het toch nog goed menen met de ECHTE trance-scene, dit artikel van J00F is een aanrader! http://www.calameo.com/read/000390171c26414f565d2
Ondertussen is dit verhaal verder aan het gaan in andere tijdschriften (check de facebookpagina van John hiervoor) en doet mister J00F himself een warme oproep om voor hem te stemmen in de DJmag. DOEL: echte trance terug een forum laten krijgen, doen!!
FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by Solar1
Schitterende post Config! Ik treed je voor 100% bij. Ons gezelschap is ook 3 dagen lang op zoek geweest naar trance, in zijn pure betekenis. Maar we zijn van een behoorlijk kale reis teruggekomen!

Altijd maar weer die harde basslines die overheersen,die gaan door merg en been. Geen gevoel in de muziek, geen kans laten om echt "in trance" te komen, Hard beuken, schandalig. In willekeurige volgorde namen die ik gezien heb en die het woord trance tegenwoordig beschamen: Orjan Nilsen, Arnej, Sied van Riel, Cosmic Gate, MIKE, Gabriel&Dresden, Markus Schulz.

Wie kon mij wel bekoren: J00F!! Ferry Corsten, Super8&Tab (waar alleen Tab aanwezig was) - mager, gezien zovéél zogezegde trancenamen op TL he. Ooit was het anders.

Blijkbaar denkt de kudde er nog anders over, als ik zie hoe ze allemaal in extase gaan op de onnozelste harde bas. Zwaaien met de vlag van "belgian trance family" en niet weten waar "trance" voor staat, ik heb er mijn bedenkingen bij...

Voor zij die het toch nog goed menen met de ECHTE trance-scene, dit artikel van J00F is een aanrader! http://www.calameo.com/read/000390171c26414f565d2
Ondertussen is dit verhaal verder aan het gaan in andere tijdschriften (check de facebookpagina van John hiervoor) en doet mister J00F himself een warme oproep om voor hem te stemmen in de DJmag. DOEL: echte trance terug een forum laten krijgen, doen!!


dit vind ik dan weer een goeie post :)

ik stel mij zelf soms ook wel vragen bij de euforie die wordt tentoongespreid bij de trancesets van tegenwoordig die vaak bestaan uit overdreven veel vocals en harde beats. Niet hetgeen wat ik mij bij trance voorstel. Leuk voor even mss, maar op termijn steekt het gewoon tegen

in die zin is JOOF idd een aanrader; naast zijn dj skills is ook zijn visie op de scene een verademing. zowel het artikel dat je hierboven aanhaalt als degene die op zijn FB page zijn terug te vinden heb ik doorgenomen, en ik kan hem enkel maar bijtreden. Naast de commerciële 'trance' moet er gewoon een underground trance scene komen die nog steeds de échte trance naar buiten brengt. met een goeie plaats in de DJ Mag poll wilt hier hier dus meer support voor zoeken.

de laatste dagen is hierrond ook een discussie geweest in 'music discussion' waar JOOF zelf ook aan deelgenomen heeft.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27 
Privacy Statement