|
Check die Films!!! - Part IV (pg. 29)
|
View this Thread in Original format
| New Wave |
| quote: | Originally posted by nwopper
Hmmm...heb gister 'Silence of the Lambs' voor het eerst gekeken....
:nervous:
Niet aan te raden als je tegelijkertijd ook moet eten, vond 't ook een beetje tegenvallen....eigenlijk...
En wat me nogal ergerde bij de ontsnapping van Lecter is dat moment waarop de agenten hun collega hangend in de lucht vinden, met de Amerikaanse vlag als vleugels en zijn buik opengeripped. Als je ontsnapt ga je toch niet even uitgebreid iemand de buik opensnijden, omhoogtakelen en er een vlag bij draperen? Waar haalde Lecter de tijd vandaan? :conf:
Majah...zit weer te mierenneuken.... |
Snap jij wel waarom je films kijkt :D? |
|
|
| nwopper |
| quote: | Originally posted by Smirnoff
Whahaha .. silence of the lambs heeft gewoon een 8,5 op IMDB en dan ga jij mierenneuken :stongue:
User Rating: 8.5/10 (81,962 votes) |
Nou ja, ik doe een opleiding waarbij we o.a. films moeten analyseren. Dat mierenneuken wordt er haast ingestampt! :D |
|
|
| Smirnoff |
| Ben je net met die opleiding begonnen dan ?? |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by nwopper
Nou ja, ik doe een opleiding waarbij we o.a. films moeten analyseren. Dat mierenneuken wordt er haast ingestampt! :D |
Toch niet die ene school in Ede toch :D? |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by nwopper
Nou ja, ik doe een opleiding waarbij we o.a. films moeten analyseren. Dat mierenneuken wordt er haast ingestampt! :D |
jop dat is bij mij vorig jaar ook gebeurd. Ik kijk tegenwoordig iets te scherp soms naar film wat soms het plezier wel bederfd. |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by basd
Gisteren Runaway Jury gehuurd, film gebaseerd op een boek van Grisham.. Wel een leuke film, zat op zich goed in elkaar maar alleen snapte ik het niet helemaal 100%, de grote lijn gelukkig wel. Was ook beetje gaar, had misschien beter een iets eenvoudiger film kunnen huren.
Maar goed, zeker wel goed te kijken. |
Het boek is 10 x beter........ Vorig jaar in Thailand gelezen, leest heerlijk weg. Al lijken al die boeken van hem op elkaar. |
|
|
| basd |
| Dat geloof ik meteen, heb volgens mij nog nooit meegemaakt dat een boekverfilming beter is dan het boek zelf. |
|
|
| nwopper |
| quote: | Originally posted by basvh
jop dat is bij mij vorig jaar ook gebeurd. Ik kijk tegenwoordig iets te scherp soms naar film wat soms het plezier wel bederfd. |
Het erge is eigenlijk dat de opleiding die ik doe (animatie) geen ruk te maken heeft met het analyseren van films, desondanks heb ik TWEE animatie-vakken en VIER film-analyse-vakken.... Ik krijg er echt jeuk van gewoon!
En nee, het is geen school in Ede....meer richting Hilversum.... Ben idd net begonnen, ook ja. Maar had daarvoor al 1,5 jaar tijd zitten te verkloten met een opleiding Grafisch Ontwerpen.... |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by nwopper
Het erge is eigenlijk dat de opleiding die ik doe (animatie) geen ruk te maken heeft met het analyseren van films, desondanks heb ik TWEE animatie-vakken en VIER film-analyse-vakken.... Ik krijg er echt jeuk van gewoon!
|
Ben ik het niet mee eens :) Het gaat niet om hoe leuk de film is maar de samenhang van aspecten in een film. Het gaat in plaatjes denken, combinaties van dingen. Aspecten die met elkaar in verbinding staan en verwijzingen. Een reclamefilm van 30 seconde kan even complex zijn als een film van 300 minuten. Als jij dingen gaat ontwerpen zal je na verloop van tijd een ruimere gedachtegang van combinaties ontwikkelen. Bedenk maar zo: Als ze de vakken geven dan is er over nagedacht en heeft hete en functie.
Je moet een analyse niet combineren met argumenten of gedachtegangen buiten de film om. Je moet argumentatie, verwijzingen en combinaties van onderdelen van een film in dezelfde film zoeken. Zo ontstaat er een verhaalstructuur die in de 'wereld' van de film wel klopt.
In 99% van de films zitten delen die je normaal gesproken in je eigen leven anders doet. Je moet je indentificeren met een persoon in de film en meevoelen wat hij gaat doen. Niet bedenken wat jij anders zou doen...het is tenslotte allemaal dikke vette fake :)
Als je dit in de gate hebt kun jij deze technieken ook gebruiken in je grafische tekeningen/animaties. |
|
|
| MaGiK54 |
| Woensdag ligt eindelijk Kill Bill 2 in de winkel :wtf: |
|
|
| Jappio |
| Heb vandaag weer ff een zooitje dvd's gekocht, godfather box, matrix box en monster's inc :) |
|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by Jappio
Heb vandaag weer ff een zooitje dvd's gekocht, godfather box, matrix box en monster's inc :) |
De Godfather 2 blijft toch wel één van de beste films ooit. |
|
|
|
|