return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 [40] 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 
BETA Dj Contest #2 (pg. 40)
View this Thread in Original format
Pumaz
Vraagje :o

Als ik in een volgende contest zou willen deelnemen als dj, mag dat met Live gemixt zijn of móet het met vinyl/cd ?

Ik heb geen zin om dit allemaal door te nemen :p
BZRK
quote:
Originally posted by Pumaz Als ik in een volgende contest zou willen deelnemen als dj, mag dat met Live gemixt zijn of móet het met vinyl/cd ?

Ik dacht dat het in realtime gemixt moest zijn, dus Ableton mag wellicht niet.
domineesje
quote:
Originally posted by BZRK

mja heb er mijn mening over :o
wie zegt dat er nbiemand een beatmatcher gebruikt (ook al loopt die niet 100% juist)
BZRK
quote:
Originally posted by Pumaz
Hoe zou ik anders mixen ? :rolleyes:

Geen idee, ik dacht dat dat programma op een andere manier werkte. Verkeerd dus.
Pumaz
quote:
Originally posted by BZRK

Hoe zou ik anders mixen ? :rolleyes:
Ik ga heus geen uur muziek sequencen hoor :p

quote:
Originally posted by domineesje
wie zegt dat er nbiemand een beatmatcher gebruikt (ook al loopt die niet 100% juist)

Dat heeft Live volgens mij niet eens :p

't Is dus wel geen Atomixmp3 hé ;)
Phortastic
Geen ableton live mixen toelaten is gewoon absurd imo. Elke noob kan ook een beatmatcher gebruiken, en er zullen er ook wel zijn die het gebruiken :)
domineesje
dunno, geen verstand van ableton, alleen vernomen dat het nog niet zo simpel is gelijk velen hun voorstellen of lijkt
Push2005
quote:
Originally posted by domineesje

Omdat je oren beter zijn dan al die rommel... Alleen ableton kan daaraan tippen.

Maar ff een vraagje Jack: als je mixed met Live kunnen de transities toch ook automatisch gebeuren ? Dat is toch bvb wat Airwave doet dacht ik :)

Met Live heb je ook alweer ergens een voordeel op de anderen, of heb ik het mis ? Je hebt 3 pioneers, gebruik je die niemeer ofzo ? :D
domineesje
Luc, je hebt het u ooit aangekocht he ;)

mij geven ze de raad, leert niet mixen met zo'n ding
dj Elof
Oh leuk, een discussie weer over mp3 software. Daar MOET ik mij gewoon mee moeien! :D

Ableton, Virtual DJ, PCDJ, je kan er fantastsche loepzuivere mixen mee maken. D'er is maar één probleem: je moet feeling voor muziek hebben. No feeling = no good mix. Muziek is meer dan beatmatchen, of key phasing.

En wie zijn eerste stapjes zet in mixen, raad ik af om met zo'n programma's te starten. Muziek 'leren' mixen is nog altijd het beste met CD's of met vinyl. Tenzij je een wizz kid bent ;)

Phortastic
quote:
Originally posted by dj Elof
Ableton, Virtual DJ, PCDJ, je kan er fantastsche loepzuivere mixen mee maken. D'er is maar één probleem: je moet feeling voor muziek hebben. No feeling = no good mix. Muziek is meer dan beatmatchen, of key phasing.

.
The Freezzz
quote:
Originally posted by dj Elof
Oh leuk, een discussie weer over mp3 software. Daar MOET ik mij gewoon mee moeien! :D

En wie zijn eerste stapjes zet in mixen, raad ik af om met zo'n programma's te starten. Muziek 'leren' mixen is nog altijd het beste met CD's of met vinyl. Tenzij je een wizz kid bent ;)

Ik denk dat t juist goed is om met die programma's te beginnen. Zo ben ik begonnen en ben later overgestapt op vinyl. Zo heb ik het phrasematching en de andere aspecten geleerd. Je hoeft geen rekening met beatmatchen te houden en kan zo juist de andere aspecten van het mixen leren.

Ik vind andersom eigenlijk een meer degressieve ontwikkeling.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 [40] 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 
Privacy Statement