|
Politiek (pg. 11)
|
View this Thread in Original format
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Weet je dat ze in hun programma zelfs pleiten voor een afschaffing van moskeeën omdat er daar haat gepredikt zou worden? Ik zeg niet dat er nooit fundamentalistische gedachtengoed zal verspreid worden in moskeeën, en ik praat dat ook zeker niet goed. Maar omdat enkelingen dat doen moeten ineens honderdduizenden mensen hun geloof in de illegaliteit belijden? |
Ik geef je in je hele post gelijk, behalve hier :).
Mijn visie tegenover godsdienst is dan ook simpelweg: afschaffen al die traditonele handel; want geloof maakt alleen maar misbruik van 'de brave ziel'. Maar weet je wel dat er in belgië al zodanig veel moskeeën bezig zijn met niet-koosjere praktijken dat de Staatsveiligheid al in bijna elke moskee een infiltrant heeft zitten en dat er al grote rapporten zijn opgesteld met imams die hun jonge volgelingen net na de ceremonie nog even bij hen roepen om hen wat over hun 'thuisland' en de jihad te leren. Het komt al vaker voor dan je denkt.
Let op; ik ben ook niet voor het chirstendom hoor... Maar het ziet er naar uit dat de Islam zo'n 600 jaar achterstaat op het christendom en nu een soort van moderne kruistochten aan het organiseren is... Beiden allemaal verwerpelijk.
Ik vind daarom ook dat op termijn het aantal kerken en moskeeën dan maar moet verminderen. Dat is niet hetzelfde als mensen hun geloof ontnemen; want geloven kan je ook doen thuis. Hoeveel mensen hebben nie een klein altaartje of een schrijn staan ergens op hun vensterbank, met kaarsjes en foto's enzo... je weet wel wat ik bedoel. Ze moeten dan maar deze alternatieve vorm van geloof beginnen inlepelen.
En dit komt hard over, maar zo moet het maar; want godsdienst heeft al genoeg geklooid met de mensen. En het Westen is nu eindelijk min of meer geseculariseerd en ik wil niet dat de Islam daar roet in het eten komt gooien ;) |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Synthesia
2 vaders of 2 moeders een kind kunnen maken en daarvoor normaal gezien ook niet kunnen hebben - en dat is een feit dat niemand toch kan ontkennen. |
Mannelijke platwormen steken een staaf van kalk(met een gaatje in) door de huid van zijn partner om haar te bevruchten.
(geen idee waarom ik dat vertel) |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Nabistai
Betekent dit dan ook geen voze r&b meer uit de usa? In dat geval heeft het VB net mijn stem gewonnen! |
Lol :)
Ik was Toni_D2 niet hoor :p |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by Synthesia
Yeps, morgen verder :)
Dark-Apostle, zit toch niet te muggeziften over het woord 'onnatuurlijk' dat ik gebruik. Het is gewoon niet normaal in de natuur dat 2 vaders of 2 moeders een kind kunnen maken en daarvoor normaal gezien ook niet kunnen hebben - en dat is een feit dat niemand toch kan ontkennen. |
treed ik u in bij Synthesia. En ik vind het erg dat het VB bijna als enige daar tegen is. Of was CD&V er ook tegen? Eerst waren ze der tegen dacht ik en derna niet ofzo? Kweet het ni juist, heb het toen niet helemaal gevolgd. |
|
|
| Xilver |
Geen klein snotters voor de potters.
Ik gun het ze langs de ene kant wel, maar langs de andere kant, da kind zal wel enorm gepest worden op school. We weten toch allemaal nog hoe we elkaar op school uitmaakten voor janet, en hoe plezant het was roddels te verspreiden over het al-dan-niet homo-zijn van een bepaalde leraar. Doe die kinderen da ni aan, hou uw aarsgeridder tussen uw eigen aub. |
|
|
| domineesje |
| quote: | Originally posted by Xilver
Geen klein snotters voor de potters.
Ik gun het ze langs de ene kant wel, maar langs de andere kant, da kind zal wel enorm gepest worden op school. We weten toch allemaal nog hoe we elkaar op school uitmaakten voor janet, en hoe plezant het was roddels te verspreiden over het al-dan-niet homo-zijn van een bepaalde leraar. Doe die kinderen da ni aan, hou uw aarsgeridder tussen uw eigen aub. |
tijden veranderen jong!!!
mijn kids (heb er 3, heb het nu op die van 7 en 10) kunnen dat nu al accepteren
zal ergens aan de opvoeding zelf liggen ( bij ons is het geen taboe, wat vooor preutse kids heb je dan niet ;)) |
|
|
| Real |
| quote: | Originally posted by domineesje
tijden veranderen jong!!!
mijn kids (heb er 3, heb het nu op die van 7 en 10) kunnen dat nu al accepteren
zal ergens aan de opvoeding zelf liggen ( bij ons is het geen taboe, wat vooor preutse kids heb je dan niet ;)) |
Da's mooi voor u, maar da's bijlange niet overal het geval. Moest mijne kleine later zeggen dat em homo was, kzou em begot motten geven denk ik. :nervous: Ik kan mij dat echt nie inbeelden. |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Xilver
Geen klein snotters voor de potters.
Ik gun het ze langs de ene kant wel, maar langs de andere kant, da kind zal wel enorm gepest worden op school. We weten toch allemaal nog hoe we elkaar op school uitmaakten voor janet, en hoe plezant het was roddels te verspreiden over het al-dan-niet homo-zijn van een bepaalde leraar. Doe die kinderen da ni aan, hou uw aarsgeridder tussen uw eigen aub. |
Da's eigenlijk de beste reden om tegen holebiadoptie te zijn... En met bijhoorend rijmpje! :o:p
| quote: | | zal ergens aan de opvoeding zelf liggen ( bij ons is het geen taboe, wat vooor preutse kids heb je dan niet ) |
Niks me preuts te maken. Het is gewoon zo dat kinderen die anders dan de anderen zijn, daarmee geconfronteerd en gepest worden. Ofda nu een mank been of homo-ouders zijn. |
|
|
| The_G0dfather |
| quote: | Originally posted by Real
Moest mijne kleine later zeggen dat em homo was, kzou em begot motten geven denk ik. :nervous: Ik kan mij dat echt nie inbeelden. |
Lol, 'k zou het eerlijk gezegd ook ni zo cool vinden, kan er ni aan doen. |
|
|
| djcresto |
Leuk om lezen hier allemaal. Ik weet echter te weinig van de partijen hun programmapunten om echt op een goede manier te reageren.
Maar ik vind het wel tijd dat iedereen het Vlaams Belang als een volwaardige politieke partij gaat beschouwen en die ook gelijk met al de rest moet behandelen, gelijk welke standpunten ze ook prediken. Ze hebben 20% van de Vlaamse stemmen, om welke reden dan ook. Negeer het Vlaams Blok en je negeert de stem van 20% van de Vlamingen. En zeer democratisch kan je dat niet noemen. |
|
|
| Eagle` |
| quote: | Originally posted by Real
Da's mooi voor u, maar da's bijlange niet overal het geval. Moest mijne kleine later zeggen dat em homo was, kzou em begot motten geven denk ik. :nervous: Ik kan mij dat echt nie inbeelden. |
the queerness der uitslaan, that's the stuff :D |
|
|
| diddi |
| quote: | Originally posted by Bertn
noem er eens een paar?
mensen die met dit soort uitspraken rondlopen, daar krijg ik dus het schijt van he. dat kent geen zak van politiek, maar gaat wel overal van die cafépraat gaan verkondigen. |
Tof dat er nog eens hevig gedateerd wordt over politiek, want politiek beheerst ons dagelijkse leven (in directe of indirecte mate).
Bertn beschouwt zich hier als "de kenner" se en zal hier sommigen eens bestempelen als marginale café-gangers die niets van politiek kennen! Ik volg de politiek actief en ik moet zeggen dat de huidige partijen in de coalitie mij sterk ontgoocheld hebben:
1. Sluiting van DHL in de hand gewerkt
2. De noordrand verkocht aan de walen (walen hebben in vlaanderen dus meer rechten als vlamingen in Wallonië (maar dat is normaal volgens sommigen))
3. Dossier nachtvluchten is nog steeds niet afgehandeld
4. van de grote belastingsverlaging heb ik nog niet veel gemerkt.
5. Van het V-plan of Veiligheidsplan heb ik ook nog niet veel gemerkt.
6. Werkloosheid is lichtjes gedaald, maar er zijn nog altijd geen 200.000 nieuwe banen gevonden. En we mochten de Guy daarvoor afrekenen bij de volgende verkiezingen: ewel, ik zal de daad bij het woord voegen.
7. Administratieve vereenvoudiging (waar de regering toch zo graag mee uitpakt) is een lachertje.
En ik kan nog wel ff doorgaan.
Wat betreft de integratie van allochtonen in onze samenleving: ik hou de socialisten hiervoor verantwoordelijk. Alle ettelijke jaren in de regering, blind voor criminaliteit en geen oplossing geboden voor de integratie. Zonder hierbij met een vinger te wijzen naar één of andere bevolkingsgroep, maar als je hier zegt dat hierdoor geen problemen zijn ontstaan, dan ben je niet van deze wereld. En ik zou nog het één en ander kunnen doortrekken naar de walen, ma da ga ik niet doen... :D
Verder krijg ik hier de indruk dat sommigen hier een "extreme" demonisering van het VB verkondigen. De wildste verhalen doen hier de ronde. Het zijn natuurlijk geen heiligen, maar hoe sommigen hier reageren?!? En neen ik ben geen vlaams belanger... :rolleyes: Gewoon soms een opwelling van een gezonde dosis "nationalisme". |
|
|
|
|