return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 
Politiek (pg. 3)
View this Thread in Original format
Push2005
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Waarom denken mensen toch altijd dat wanneer een allochtoon een job krijgt, hij of zij die automatisch heeft gekregen puur op basis van positieve discriminatie ten koste van belgische werknemers? :nervous: Soms willen belgen dat werk niet doen, soms zijn allochtonen gewoon beter geschikt voor een functie dan belgen. Is dat zo moeilijk om te aanvaarden?
Sure, er zal positief gediscrimineerd worden, maar wees maar zeker dat er in de andere richting ook meer dan genoeg "positieve" disciminatie is hoor. Of denk je dat het makkelijk is voor een hoogopgeleid "allochtoon" meisje om deftig werk te vinden? :rolleyes:
En er zullen zeker allochtonen bij zitten die parasiteren op het systeem of positieve discriminatie handig uitspelen in hun voordeel. Maar er zijn ook genoeg belgen die parasiteren en net hetzelfde doen. Dus kom aub niet af met die goedkope polariserende slogans waarmee rechts u duidelijk al geïndoctrineerd heeft...


+1...:)

Maar hou die laatste zin op "extreem-rechts".... Met centrumrechtse partijen is niets mis :p
djcresto
Ik volg deels de mening van push, vebreek het cordon en laat ze aan de macht komen in een gemeente. Veel kunnen ze daar niet echt fout doen. En het wordt dan toch een beetje duidelijk hoe ze zullen werken.

Maar door het Cordon heeft het Vlaams Blok zich toch al lang kunnen ontwikkelen tot een volwaardige politieke partij die uit meer bestaat dan drie kopstukken. Ik denk dus dat het Vlaams Blok sterk onderschat wordt in bovenstaande posts. Dus ik denk dat de kans dat ze het verkloten met het jaar dat ze niet aan de macht komen kleiner wordt en dat speelt op termijn dan weer in hun voordeel.
Jasperovitsj
Wij hebben hier in Schoten trouwens een Vlaams Belang politica die voluit voor het burgemeesterschap gaat. En zoals iedereen wel zal weten, is onze huidige burgemeester ook niet vies van een coalitie met het Belang. ;)
Op zich zou ik het Belang zelfs een kans durven geven in een coalitie op gemeentelijk niveau, want op sommige gebieden gaat het echt niet goed met onze gemeente. Maar ik ben weer totaal niet akkoord met het feit dat die politica in kwestie (Marie-Rose Morel :rolleyes: ) amper anderhalf jaar in Schoten woont, en zich nu al als burgemeester wil opwerpen. Noem mij conservatief, maar iemand die totaal geen voeling heeft met de ziel en de geschiedenis van een gemeente (wat je krijgt door er jarenlang te wonen en te leven) hoort niet een burgemeesterssjerp te dragen...
Push2005
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Noem mij conservatief, maar iemand die totaal geen voeling heeft met de ziel en de geschiedenis van een gemeente (wat je krijgt door er jarenlang te wonen en te leven) hoort niet een burgemeesterssjerp te dragen...


Daar geef ik je gelijk in; maar dat is nu eenmaal het vuile politieke spelletje. In Knokke is het momenteel ook zo... Burgemeester Lippens zit daar al +20j in de politiek als burgemeester. En volgens mijn grootvader (een echte knokkenaar) doet hij het heel goed.
Totdat meneertje Marc Verwilghen op het toneel verschijnt. Hij is zich sinds 2j in knokke komen vestigen; gaat nu voluit voor het burgemeestersschap en probeert Lippens aan de kant te schuiven door politieke schandalen aan het licht te brengen, waar hij niets mee te maken heeft, maar wel indirect een verantwoordelijkheid voor zou kunnen dragen...

It's all part of the game :toothless , maar wel nogal laf :).
Bertn
quote:
Originally posted by domineesje
ale Bert, nu zijn we er weer he... wie loopt er met 't werk weg???
kan paar bedrijven opnoemen ze, waar het allemaal allochtonen zijn (Towers in gent, DHL Grimbergen (die koerierchauffeurs), en nog veel meer)
nu kan je zeggen, ja maar ons mensen willen niet werken! dat ze dan eens allemaal een voorbeeld nemen gelijk ze in Oostende nu aan 't werk gaan




haha, sorry maar dit is een beetje prietpraat he. De ene keer is het "die allochtonen zijn luieriken en profiteren van de staat", en nu is het "die allochtonen lopen met ons werk weg!".
die mensen zijn vaak bereid om hetzelfde werk te doen als een autochtone vlaming, maar aan een lager loon. daarnaast verrichten ze veel werk dat autochtone vlamingen niet meer willen doen, omdat ze dan teveel met hun handjes moeten werken. Tja, wat doe je dan als bedrijfsleider. Ik kan moeilijk geloven dat ze bv bij DHL zeggen: "aah, tis een Marokkaan, we geven die voorrang. Zeg tegen de Vlaamse sollicitanten dat ze maar elders werk gaan zoeken."
Phortastic
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Waarom denken mensen toch altijd dat wanneer een allochtoon een job krijgt, hij of zij die automatisch heeft gekregen puur op basis van positieve discriminatie ten koste van belgische werknemers? :nervous:


Omdat de meeste mensen ni verder kunnen zien dan hunne neus lang is. Helaas zijn er redelijk veel van die mensen :eek:


even iets heel anders: Angelina Jolie en Pitt hun dochter heet Shiloh :toothless

Ook fans van de shiloh brothers denk ik :D
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by Phortastic


even iets heel anders: Angelina Jolie en Pitt hun dochter heet Shiloh :toothless

Ook fans van de shiloh brothers denk ik :D

Ehe, nice one :)
domineesje
quote:
Originally posted by Bertn
haha, sorry maar dit is een beetje prietpraat he. De ene keer is het "die allochtonen zijn luieriken en profiteren van de staat", en nu is het "die allochtonen lopen met ons werk weg!".
die mensen zijn vaak bereid om hetzelfde werk te doen als een autochtone vlaming, maar aan een lager loon. daarnaast verrichten ze veel werk dat autochtone vlamingen niet meer willen doen, omdat ze dan teveel met hun handjes moeten werken. Tja, wat doe je dan als bedrijfsleider. Ik kan moeilijk geloven dat ze bv bij DHL zeggen: "aah, tis een Marokkaan, we geven die voorrang. Zeg tegen de Vlaamse sollicitanten dat ze maar elders werk gaan zoeken."



toeval dan
Marzouk.hijjit stuk van email adres

dat ik antwoord kreeg van zo iemand? en dat mijn man dagelijks daar komt en ook ziet
Jasperovitsj
Ge ziet wat ge wilt zien natuurlijk, en ge kunt daar bovendien zelf nog conclusies en assumpties aan vastknopen die niet noodzakelijk correct zijn. En zo gaat dat allemaal zijn eigen leven leiden :/
Bertn
quote:
Originally posted by domineesje
toeval dan
Marzouk.hijjit stuk van email adres

dat ik antwoord kreeg van zo iemand? en dat mijn man dagelijks daar komt en ook ziet



dat is een cryptische post zeg:)

diddi
quote:
Originally posted by Bertn
dat is een cryptische post zeg:)


seg dat wel... :D
Xilver
quote:
Originally posted by domineesje
toeval dan
Marzouk.hijjit stuk van email adres

dat ik antwoord kreeg van zo iemand? en dat mijn man dagelijks daar komt en ook ziet


En wat is daar in godsnaam mis mee. De laagopgeleide allochtonen die in zo'n job terechtkomen, vragen misschien minder loon dan een Vlaming, of misschien willen minder Vlamingen zo'n job doen. De bedrijfsleiders zullen heus niet positief gaan discrimineren hoor.

De hoogopgeleide allochtonen hebben serieuze problemen om aan een job te geraken, wees daar maar zeker van.

Uw conclusies zijn op voorhand al vastgelegd, en ge denkt echt niet verder dan uwe neus lang is, gij.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 
Privacy Statement