|
Politiek (pg. 25)
|
View this Thread in Original format
| Nabistai |
| quote: | Originally posted by TOR
Ik was vergeten dat het internet belangrijk was.. |
En ik wordt dat excuus stilaan beu. Het is niet omdat het "maar" een internetforum is dat je mag zeggen of doen wat je wilt. Als je ziet hoe belachelijk 'sommige' mensen zich hier komen gedragen... (en nee dat laatste slaat niet op Bertn) |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Nabistai
Het is niet omdat het "maar" een internetforum is dat je mag zeggen of doen wat je wilt. |
Zo bedoelde ik het eigenlijk niet. Ik had het vooral op de reactie van Anja, die zich in mijn ogen onnodig opwindt. Iedere communicatie moet sowieso civiel blijven, maar ik vind het vreemd dat sommige mensen behoorlijk geagiteerd kunnen worden over de mening van een vaag en distant iemand.
Nu ja, voor hetzelfde geld reflecteert haar post niet haar werkelijke gevoelens en zit ze er extreem rustig bij achter het scherm :p |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Nyah
:rolleyes: Amai!!! That was it. Menneke, ge hebt bij n emmer laten overlopen. Oftewel: laten we dit eventjes intelligent genoeg houden voor meneer de minister: Geachte heer, u heeft voor mij een grens overschreden - point final.
Ik heb hier al heel wat gelezen, maar uw reacties spannen echt de kroon! Ik vind dat ge weinig respect opbrengt voor andermans meningen en ge doet u voor als dé alwetende en meest intelligente politieker (oei contradictio in terminis) in spé ...
Tis ni omdat gij toevallig weet-ik-veel-wat-voor-een politiek/sociologisch/.. getinte opleiding volgt of dat ge veel op de politieke fora's vertoeft, dat uw mening de enigste gefundeerde is. Tjeez!
Wie denkt ge eigenlijk wel dat ge zijt om zomaar iemands mening als cafépraat af te schilderen.
Als ge er niet akkoord mee gaat(en ja ondertussen kennen we uw mening wel over het soort volk dat voor het VB stemt ) zou ge dat ook met iets meer nuance kunnen brengen.
Ah ja, sorry dat ik het zo cafépraat-achtig neertyp, ik zal wel niet uit één van de hogere klassen afstammen |
Vrij zwakke post IMO... Een samenraapseltje van wat slagzinnen die uit een groter geheel komen. Bertn is één van de weinige mensen hier die z'n posts nuanceert en idd geen cafépraat mening uit zn nek lult. Ge kunt zeveren over zoveel je wilt maar dit zijn maatschappelijke problemen en die pak je best nuchter aan... Ik geef bertn dan ook in 90% van zijn posts hier gelijk...
Als je één slagzin neertypt, die op zich op weinig slaat, dan verkoop je cafépraat. Geen wonder dat daar commentaar op komt. Synthesia daarentegen legde eens volledig zijn motieven pro VB uit, daar heb ik al veel meer respect voor dan iemand dat zich even komt moeien en dwazigheden vertelt... |
|
|
| Nyah |
| quote: | Originally posted by TOR
Zo bedoelde ik het eigenlijk niet. Ik had het vooral op de reactie van Anja, die zich in mijn ogen onnodig opwindt. Iedere communicatie moet sowieso civiel blijven, maar ik vind het vreemd dat sommige mensen behoorlijk geagiteerd kunnen worden over de mening van een vaag en distant iemand.
Nu ja, voor hetzelfde geld reflecteert haar post niet haar werkelijke gevoelens en zit ze er extreem rustig bij achter het scherm :p |
Ik ben de kalmheid zelve * zet hierna de volgende cd van Enya op*
en ik vind niet dat ik me onnodig opwind: iedereen heeft t recht op zijn eigen mening. Ik heb u tijdens alle andere discussies - waar ook nogal wat personen zich soms deftig kunnen opwinden - niet zien tussenkomen...
Ah wacht, ik moest misschien wat minder !!!! gebruiken en meer ;) ;) :) :) :rolleyes: :rolleyes: ;) ;) misschien?
| quote: | Originally posted by Push2005
Vrij zwakke post IMO... Een samenraapseltje van wat slagzinnen die uit een groter geheel komen. Bertn is één van de weinige mensen hier die z'n posts nuanceert en idd geen cafépraat mening uit zn nek lult. Ge kunt zeveren over zoveel je wilt maar dit zijn maatschappelijke problemen en die pak je best nuchter aan... Ik geef bertn dan ook in 90% van zijn posts hier gelijk...
Als je één slagzin neertypt, die op zich op weinig slaat, dan verkoop je cafépraat. Geen wonder dat daar commentaar op komt. Synthesia daarentegen legde eens volledig zijn motieven pro VB uit, daar heb ik al veel meer respect voor dan iemand dat zich even komt moeien en dwazigheden vertelt... |
:rolleyes: even komt moeien...? dus omdat mijn mening niet overeenkomt met Bertn zen mening is dat moeien. Wat kom je hier dan in feite doen, ni moeien zeker?
och ja, ik ben een nuchter persoon en kan redeneren en ik heb int verleden vaak genoeg de motieven pro en contra VB uitgewerkt, dus komt gij me nu eventjes niet zeggen dat ik hier lig te zeveren. |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Nyah
Ik heb u tijdens alle andere discussies - waar ook nogal wat personen zich soms deftig kunnen opwinden - niet zien tussenkomen... |
Die anderen stopten niet zoveel energie in hun posts, althans dat was de indruk die ik kreeg na het lezen van je reactie.. Het feit dat je al die quotes had verzameld, deed me eigenlijk posten. Anders had ik waarschijnlijk niet gereageerd.
But do carry on :) |
|
|
| eieregooie |
| Ik ben niet zo op de hoogte van de Vlaamse politiek enzo, maar heb van VB toch geen hoge pet op... Wellicht dat ze hier in NL rechtser afgeschilderd worden dan ze in werkelijkheid zijn, maar dan nog ben ik een linkse rakker :p |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Wellicht dat ze hier in NL rechtser afgeschilderd worden dan ze in werkelijkheid zijn |
NOG rechtser? :p |
|
|
| Bertn |
Ik heb precies niet echt veel vrienden gemaakt in dit topic:)
Kijk, ik vind dat mijn uitspraken hier door Anja wel wat uit hun context getrokken zijn. Ik snap ook dat sommigen niet akkoord gaan met mijn methode van discussiëren, daar heb ik al vaker kritiek op gehad.
Zeggen dat IK heb gezegd dat alle vlaams blok-stemmers marginaal zijn is echter niet juist. Ik heb wel gezegd dat een prof van de KULeuven heeft bewezen dat vlaams blok-stemmers GEMIDDELD (een belangrijk woord;)) minder intelligent zijn, en uit lagere milieus komen. Ik gebruikte dat onderzoek gewoon om een argument van mij kracht bij te zetten.
De meeste zinnen die je daar hebt gequoted van mij, zijn over het algemeen reacties op slagzinnen als "ze zouden ze beter allemaal terug naar hun land afvoeren" of "dat ze ne keer het leger naar zo'n wijk zetten om ze te controleren!". Welja, met alle respect, elk zijn mening he, maar MIJN mening is in dit geval dat de persoon die dergelijke nonsens post, cafépraat aan het verkondigen is. En ik zou dan ook niet weten waarom ik dat niet zou mogen posten. Als iemand zijn keuze voor het Vlaams Blok kan beargumenteren met genuanceerde argumenten, zal ik die proberen te weerleggen, maar ik zal ook altijd respect tonen omdat die andere persoon zijn mening beargumenteert.
Eén van mijn beste vrienden is een pak slimmer dan ik, en stemt ook op het Vlaams Belang. Het ergste van allemaal is dat ik nog geen enkel argument gevonden heb om hem om te praten, gewoon omdat zijn eigen argumentatie té goed is. Zegt dat niet genoeg?
Ik snap niet waarom sommige mensen dergelijke discussies altijd zo serieus willen nemen. Komaan zeg, dit is maar een internetforum he:) Ik verkondig mijn mening, anderen verkondigen hun mening. En zolang ze geen holle VB-slagzinnen zitten roepen heb ik daar allemaal geen probleem mee.
En ik hou trouwens zelf van cafédiscussies, zo voer ik er zelf genoeg na een paar Leffes;) |
|
|
| Devilex |
| quote: | Originally posted by Bertn
De meeste zinnen die je daar hebt gequoted van mij, zijn over het algemeen reacties op slagzinnen als "dat ze ne keer het leger naar zo'n wijk zetten om ze te controleren!". Welja, met alle respect, elk zijn mening he, maar MIJN mening is in dit geval dat de persoon die dergelijke nonsens post, cafépraat aan het verkondigen is. |
Wat is hier zo abnormaal aan? Militairen kunnen toch ook politieopdrachten uitvoeren. En ik spreek dan wel over het geval van onhandelbare wijken waar de politie geen zeg meer heeft. Iedereen die een hardere aanpak wenst krijgt hier precies de stempel van achterlijk rechts zwijn opgekleefd. |
|
|
| Nyah |
| quote: | Originally posted by TOR
Het feit dat je al die quotes had verzameld, deed me eigenlijk posten. |
Dat heb ik enkel gedaan om aan te tonen dat ik heel de thread gelezen had en me ni baseerde om 1 enkel zinnetje. Ik had ook de hele posts kunnen copy pasten...
Mais enfin, dit gezegd zijnde :) ga ik hier niets meer aan toevoegen (ook ni meer mijn energie :p). |
|
|
| Bertn |
| quote: | Originally posted by Nyah
Dat heb ik enkel gedaan om aan te tonen dat ik heel de thread gelezen had en me ni baseerde om 1 enkel zinnetje. Ik had ook de hele posts kunnen copy pasten...
Mais enfin, dit gezegd zijnde :) ga ik hier niets meer aan toevoegen (ook ni meer mijn energie :p). |
ga je dan ook niet meer reageren op mijn verdediging? dat vind ik maar wat flauw:)
edit: ...en jammer, want nu heb ik dat allemaal voor niks getypt:toothless |
|
|
| Tiger777 |
| ^^ bah neen, niet voor niets. Ik vind altijd dat je soms zo'n ongelooflijk neerdunkende toon hebt in uuw posts tegenover mensen die het oneens zijn met u, in de trend van "ik ben superieur en jij niet". Misschien is dat een verkeerde indruk zenne, want, het is maar het internet :p |
|
|
|
|