return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 
Politiek (pg. 2)
View this Thread in Original format
Push2005
quote:
Originally posted by Bertn
NOOIT;)


That can be discussed...

Ik stel toch voor om ze op gemeentelijk vlak eens hun ding te laten doen. Waarom? Met bijna 40% van de stemmen zou je in een democratie normaal wel recht hebben op bestuur... Maar ok, het Vlaams Belang is natuurlijk wel een ander paar mouwen. Toch vind ik dat de andere partijen (en dan bedoel ik vooral de linkse) nog steeds niet geleerd hebben wat die zwarte zondagen voorstellen. Of het cordon sanitaire een goede zaak is geweest voor Vlaanderen kan je hard betwisten; voorlopig heeft het nog niets ergs teweeggebracht maar wel een centralisatie van de politieke macht naar links. Komt daar nog eens bij dat de linkse partijen het Vlaams Belang juridisch willen bestrijden ipv politiek; dat vind ik al een enorm teken van zwakte.
Gezien de Vlaming zich nogal 'nederig' opstelt is het één van de weinige europese landen waar al dat slachtoffer-rol gezever wel degelijk werkt. Sinds 1991 haalt het VB overwinning na overwinning; waardoor andere partijen geforceerd worden om coalities aan te gaan en degelijk besturen al een moeilijkere opgave is.
Ipv het zover te laten komen dat het VB zowel op Vlaams als op Federaal niveau zo groot is dat het dingen kan blokkeren, zouden ze het VB beter 1x de kans geven om op kleine schaal te laten zien wat ze kunnen... in de gemeente dus.
In oostenrijk is extreem-rechts zo omgevormd geweest tot een gematigdere partij... In frankrijk (Toulouse) heeft het front national het zodanig verkloot dat ze de volgende verkiezingsslag helemaal onderuit gingen. Vergeet niet dat het Vlaams Belang steunt op slechts 3 kopstukken en voor de rest bijna geen intellectueel bezit. En aangezien het helemaal geen beleidspartij is, is de kans ook groot dat ze onderuit gaan... Dat zou een positief signaal geven aan Vlaanderen en dan kan de politieke toekomst er hopelijk eens wa anders (gematigd rechtser) uitzien. :)
Bertn
hm... op gemeentelijk vlak kunnen ze niet zoveel uitsteken he. ik wil gewoon niet dat ze ooit op nationaal vlak aan de macht komen. Kijk maar naar oostenrijk: voordat de extreemrechtsen daar aan de macht kwamen had dat land nog een behoorlijke economische reputatie. tijdens hun regeerperiode hebben ze het zodanig verkloot dat de volgende regering niet meer kon doen dan op nationaal en internationaal gebied de boel wat op te kuisen. gevolg: dat land heeft nu toch te kampen met een kleine economische crisis.

ik wil niet dat het in België zover komt.
domineesje
quote:
Originally posted by Bertn
gevolg: dat land heeft nu toch te kampen met een kleine economische crisis.

ik wil niet dat het in België zover komt.

Zonder VB gaan we er ook mee te kampen krijgen ze... naar waar trekken al die bedrijven niet?!
Bertn
quote:
Originally posted by domineesje
Zonder VB gaan we er ook mee te kampen krijgen ze... naar waar trekken al die bedrijven niet?!


en denk je echt dat het VB daar iets aan zal verbéteren??? ze hebben geen kloot ervaring op dat gebied!:) als je wil dat de bedrijven hier blijven, stem dan op VLD of zo, zijn streven jaarlijks naar minder belastingsdruk voor kleine en middelgrote bedrijven;)
domineesje
quote:
Originally posted by Bertn
en denk je echt dat het VB daar iets aan zal verbéteren??? ze hebben geen kloot ervaring op dat gebied!:) als je wil dat de bedrijven hier blijven, stem dan op VLD of zo, zijn streven jaarlijks naar minder belastingsdruk voor kleine en middelgrote bedrijven;)


heb niet gezegd dat ik op VB zou stemmen he, ik gun het hun wel eens ;)

VLD is ook enkel voor de kmo's goed he, wat heeft de kleine consument er aan??

ik weet een ding, de kloof tussen arm en rijk wordt steeds groter :confused: en die zou er niet mogen zijn
Dj LPG
quote:
Originally posted by Push2005
That can be discussed...

Vergeet niet dat het Vlaams Belang steunt op slechts 3 kopstukken en voor de rest bijna geen intellectueel bezit.


Da is nu juist het probleem... Op die 3 man na, weet daar bena niemand hoe ze ook maar iets zouden kunnen verwezenlijken. Als je ze dus verkiest en je laat ze mee regeren, wil dat zeggen dat je er 6jaar aan vast zit (of hoeveel was het nu ook weer). En in 6 jaar tijd kan je in mijn ogen heel wat kapot maken...
domineesje
quote:
Originally posted by Dj LPG
Da is nu juist het probleem... Op die 3 man na, weet daar bena niemand hoe ze ook maar iets zouden kunnen verwezenlijken. Als je ze dus verkiest en je laat ze mee regeren, wil dat zeggen dat je er 6jaar aan vast zit (of hoeveel was het nu ook weer). En in 6 jaar tijd kan je in mijn ogen heel wat kapot maken...


4 jaar, niet?
Push2005
quote:
Originally posted by Dj LPG
Da is nu juist het probleem... Op die 3 man na, weet daar bena niemand hoe ze ook maar iets zouden kunnen verwezenlijken. Als je ze dus verkiest en je laat ze mee regeren, wil dat zeggen dat je er 6jaar aan vast zit (of hoeveel was het nu ook weer). En in 6 jaar tijd kan je in mijn ogen heel wat kapot maken...


4 jaar idd :)

En dan valt de regering gewoon hé; in de jaren 80 was dat de normaalste zaak van de wereld en nu is dat zo'n taboe... Het zorgt wel even voor instabiliteit maar soms is het beter dan met een geblokkeerd bestuur vast te zitten.

Wilfried Martens had wel 8 regeringen; en sommige periodes duurden maar 8 maand :p
Eagle`
ge moet het eerste filmje op die rwina site is bezien met dat stukje spelprogramma, hilarisch :stongue:
Bertn
quote:
Originally posted by domineesje
heb niet gezegd dat ik op VB zou stemmen he, ik gun het hun wel eens ;)

VLD is ook enkel voor de kmo's goed he, wat heeft de kleine consument er aan??

ik weet een ding, de kloof tussen arm en rijk wordt steeds groter :confused: en die zou er niet mogen zijn


alsof het VB iets zou doen aan die kloof...

en wat heeft de kleine consument eraan dat de bedrijven goed draaien: de consument heeft dan meer kans op werk natuurlijk! als alle bedrijven naar het buitenland gaan omdat ze hier te zwaar belast worden, verliezen heel wat mensen hun job... maatregelen die de vld genomen heeft om die belastingsdruk wat weg te nemen zorgen ervoor dat bedrijven meer mensen kunnen in dienst nemen, en minder snel zullen vertrekken. uiteraard is dit geen causaal verband, maar het één houdt wel rekening met het ander:)

domineesje
quote:
Originally posted by Bertn
alsof het VB iets zou doen aan die kloof...

en wat heeft de kleine consument eraan dat de bedrijven goed draaien: de consument heeft dan meer kans op werk natuurlijk! als alle bedrijven naar het buitenland gaan omdat ze hier te zwaar belast worden, verliezen heel wat mensen hun job... maatregelen die de vld genomen heeft om die belastingsdruk wat weg te nemen zorgen ervoor dat bedrijven meer mensen kunnen in dienst nemen, en minder snel zullen vertrekken. uiteraard is dit geen causaal verband, maar het één houdt wel rekening met het ander:)



ale Bert, nu zijn we er weer he... wie loopt er met 't werk weg???
kan paar bedrijven opnoemen ze, waar het allemaal allochtonen zijn (Towers in gent, DHL Grimbergen (die koerierchauffeurs), en nog veel meer)
nu kan je zeggen, ja maar ons mensen willen niet werken! dat ze dan eens allemaal een voorbeeld nemen gelijk ze in Oostende nu aan 't werk gaan
Jasperovitsj
Waarom denken mensen toch altijd dat wanneer een allochtoon een job krijgt, hij of zij die automatisch heeft gekregen puur op basis van positieve discriminatie ten koste van belgische werknemers? :nervous: Soms willen belgen dat werk niet doen, soms zijn allochtonen gewoon beter geschikt voor een functie dan belgen. Is dat zo moeilijk om te aanvaarden?
Sure, er zal positief gediscrimineerd worden, maar wees maar zeker dat er in de andere richting ook meer dan genoeg "positieve" disciminatie is hoor. Of denk je dat het makkelijk is voor een hoogopgeleid "allochtoon" meisje om deftig werk te vinden? :rolleyes:
En er zullen zeker allochtonen bij zitten die parasiteren op het systeem of positieve discriminatie handig uitspelen in hun voordeel. Maar er zijn ook genoeg belgen die parasiteren en net hetzelfde doen. Dus kom aub niet af met die goedkope polariserende slogans waarmee rechts u duidelijk al geïndoctrineerd heeft...
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 
Privacy Statement