|
Politiek (pg. 24)
|
View this Thread in Original format
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Bertn
Das echt iets raars ze. Iets in onze hersenen zegt in zon geval gewoon "blijf staan en doe niks". Wetenschappelijk bewezen:) |
Dat bedoel ik niet. Ik ga mezelf niet heiliger dan de paus verklaren, Ik heb een dergelijke (zij het minder erge) situatie al meegemaakt. Een vrouw met een kind werd lastig gevallen door een marokaantje van een jaar of 16 (ja, sorry, maar het was zo). Ik heb toen ook niks gedaan, integendeel, ik ben zo snel mogelijk doorgestapt. :(
Ge denkt niet na op zo'n momenten
Maar daar ging het dus niet over. Het ging hem over het racisme-gedeelte. Racisme komt altijd van de witten uit. Das dikke onzin en het wordt eens tijd dat de "intellectuelen" dat inzien. Het is altijd van 'ja, das omdat ze geen kansen gekregen hebben'. Mijn moeder geeft les aan in hoofdzaak allochtonen, en het zijn heus niet die zieligaardjes die de kans niet krijgen om een beroep te leren hoor. Ze zitten vol onwil en als ze amok kunnen maken doen ze het. Het probleem zittem daar al bij de ouders. Ik vind het niet normaal dat mannekes van 10 jaar om 10 uur 's avonds nog op de straat zitten en de auders géén flauw benul hebben waar ze uithangen.
Maar ik ben weer in dat cafépraat van "wij vs zij" aan het vervallen, dus voor de intellectuelen mij daarvoor terecht wijzen, zeg ik dat inderdaad er een heel deel van de allochtonen gerust bonafide zijn. Getuige daarvan de tip die uit de marokaanse gemeenschap kwam die naar de daders leidde.
Wij (dus) als autochtonen durven ze gewoon niet terechtwijzen als er bij hun mafketels tussenzitten, de gewone mensen uit angst om doodgeslagen te worden en de intellectuelen om als racist bestempeld te worden. De laatste groep ontkent het liever allemaal en bestempelt dan de beslommeringen van de eerste groep als zijnde cafépraat van het klootjesvolk. :rolleyes:
Dit weekend hoorde ik op de radio een Turk zeggen op een herdenkingsstoet voor de doodgeschoten man in aalst dat het racisme was. Wie is er nu met die treinbestuurder aan het roepen dat het racisme is? Niemand. |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Dit weekend hoorde ik op de radio een Turk zeggen op een herdenkingsstoet voor de doodgeschoten man in aalst dat het racisme was. |
Ook niemand van zijn familie die zich stoorde aan het feit dat de man dronken was en nog op de loop ging. Het is nochtans verboden volgens de Islam, of vergis ik mij? Los daarvan is het een zeer jammerlijke gebeurtenis met fatale afloop. Maar om dit op racisme te steken is belachelijk. Als zijn familie zelf een beetje nadenkt moeten ze dat toch ook beseffen. |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by diddi
Het mag gewoon niet gebeuren... maar inburgering mag niet verplicht worden volgens sommige politici! Hoewel ik in die inburgering niet echt geloof. Mensen van vreemde origine kunnen vandaag in België wonen zonder maar 1 woord nederlands of Frans te kennen. |
Tis vooral hier dat aan gewerkt moet worden: correctere/strengere integratievoorwaarden... Verplichte taalcursussen etc. De huidige regels daaromtrent zijn nog te zwak. Gelukkig begint dit meer en meer een bevoegdheid van de deelstaten te worden zodat de PS zich tenminste niemeer kan moeien in ons beleid.
En tis idd wel zo dat het precies lijkt alsof het racisme nooit van de vreemde kan komen. Das een taboe dat ze maar beter eens rap doorbreken :).
Noord-Afrikanen zijn overigens veel intollerantere mensen dan ons; zij kunnen dikwijls hun buurlanden niet eens af... En dan heb ik het niet zoals bij ons over het eens lachen met een hollander of duitser, maar dat zij wel degelijk onderling in de clinch gaan.
Je moet er trouwens ook eens op letten hoeveel van die 'allochtone probleemjongeren' met dure gsm's en dure merkkledij rondlopen, beetje bizar... |
|
|
| Bertn |
| Ik denk dat het AEL het belangrijkste voorbeeld is om aan te geven dat racisme idd van verschillende kanten kan komen. Ook dat is "normaal" he. |
|
|
| diddi |
| quote: | Je moet er trouwens ook eens op letten hoeveel van die 'allochtone probleemjongeren' met dure gsm's en dure merkkledij rondlopen, beetje bizar...
|
Heb hetzelfde idee, maar:
| quote: | Helft allochtonen leeft in armoede
De helft van de allochtonen van Turkse en Marokkaanse afkomst in ons land heeft een kleiner inkomen dan de armoederisicogrens van 777 euro per maand. Voor autochtone Belgen ligt dat cijfer maar op tien procent. Het gemiddelde maandinkomen van de allochtonen ligt tussen 610 en 742 euro. Dat blijkt uit een studie van de Universiteit Antwerpen. ,,Allochtone problemen oplossen en integratie realiseren is geen kwestie van wat taallessen alleen'', besluit onderzoekster Bea Van Robaeys. ,,Mensen moeten eerst en vooral kunnen overleven.''
Onderzoekster Bea Van Robaeys maakt zich in het mondiaal magazine MO* erg zorgen omdat de allochtonen van de tweede en derde generatie nog slechtere vooruitzichten hebben dan de gastarbeiders die indertijd naar hier zijn gehaald. Dat is het gevolg van de arbeidsmarkt, die er steeds slechter uitziet voor laaggeschoolden. (WWI)
Bron: Het Nieuwsblad |
|
|
|
| Xilver |
| quote: | Originally posted by Push2005
Tis vooral hier dat aan gewerkt moet worden: correctere/strengere integratievoorwaarden... Verplichte taalcursussen etc. De huidige regels daaromtrent zijn nog te zwak. Gelukkig begint dit meer en meer een bevoegdheid van de deelstaten te worden zodat de PS zich tenminste niemeer kan moeien in ons beleid. |
De probleemjongeren zijn juist diegenen die Nederlands kennen, die Belg zijn, en die geïntegreerd zijn. Uwen uitleg slaagt op niveel.
Hetgene waar ze eens moeten naar zien is gewoon de wetteloosheid van die gastjes. Ze denken dat ze boven de wet staan, door hun zogezegde slachtofferrol. Ocharme de stakkers, ze worden toch overal zo achteruit gestoken. Bull, ze hebben kansen genoeg met ons onderwijssysteem en onze sociale zekerheid. Als ze ze niet grijpen, dan is het hun eigen schuld. |
|
|
| diddi |
| ^ idd, in de plaats van opt straat mensen te ambeteren, zouden ze liever eens wa meer tijd achter hunne bureau doorbrengen... :rolleyes: |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Push2005
Je moet er trouwens ook eens op letten hoeveel van die 'allochtone probleemjongeren' met dure gsm's en dure merkkledij rondlopen, beetje bizar... |
Ga eens naar Turkije op reis dan weet je hoe dat komt :D |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Push2005
Tis vooral hier dat aan gewerkt moet worden: correctere/strengere integratievoorwaarden... Verplichte taalcursussen etc. De huidige regels daaromtrent zijn nog te zwak. |
Vandaag werd er alleszins een decreet goedgekeurd waardoor die regels verstrengen. Moet enkel nog door de kamer worden goedgekeurd. Hoorde ook maar flarden op de radio. |
|
|
| Nyah |
| quote: | Originally posted by Bertn
hoera, leve de cafépraatmening!:rolleyes: |
:rolleyes: Amai!!! That was it. Menneke, ge hebt bij n emmer laten overlopen. Oftewel: laten we dit eventjes intelligent genoeg houden voor meneer de minister: Geachte heer, u heeft voor mij een grens overschreden - point final.
Ik heb hier al heel wat gelezen, maar uw reacties spannen echt de kroon! Ik vind dat ge weinig respect opbrengt voor andermans meningen en ge doet u voor als dé alwetende en meest intelligente politieker (oei contradictio in terminis) in spé ...
| quote: | | haha, sorry maar dit is een beetje prietpraat he | | quote: | | mensen die met dit soort uitspraken rondlopen, daar krijg ik dus het schijt van he. dat kent geen zak van politiek, maar gaat wel overal van die cafépraat gaan verkondigen | | quote: | | Je laatste zin slaat trouwens helemaal op niks. |
| quote: | | de post van Kelly. Die getuigde gewoon van een weinig onderbouwde kennis | | quote: | | en denk je echt dat het VB daar iets aan zal verbéteren??? ze hebben geen kloot ervaring op dat gebied! | | quote: | | Daar krijg ik idd het schijt | | quote: | | Het is trouwens wetenschappelijk bewezen dat Vlaams Blok-stemmers uit marginalere milieus komen en gemiddeld lager zijn opgeleid dan stemmers op andere partijen. Inderdaad, het is wetenschappelijk (!) bewezen dat de gemiddelde SPa stemmer hoger opgeleid is dan de gemiddelde Vlaams Belang stemmer. | | quote: | | ik probeer een discussie te voeren, maar mijn beweringen worden door u quasi afgedaan als achterlijk gezwets |
Tis ni omdat gij toevallig weet-ik-veel-wat-voor-een politiek/sociologisch/.. getinte opleiding volgt of dat ge veel op de politieke fora's vertoeft, dat uw mening de enigste gefundeerde is. Tjeez!
Wie denkt ge eigenlijk wel dat ge zijt om zomaar iemands mening als cafépraat af te schilderen.
Als ge er niet akkoord mee gaat(en ja ondertussen kennen we uw mening wel over het soort volk dat voor het VB stemt ) zou ge dat ook met iets meer nuance kunnen brengen.
Ah ja, sorry dat ik het zo cafépraat-achtig neertyp, ik zal wel niet uit één van de hogere klassen afstammen |
|
|
| Tiger777 |
^^ Leffeke? :tongue2
(+1 eigenlijk) |
|
|
| TOR |
| Ik was vergeten dat het internet belangrijk was.. |
|
|
|
|